Vad har ni för kläder under säkerhetsstället?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Vad har ni för kläder under säkerhetsstället?

• Antal röstningar
    0
oscar skrev:
2369376Får du plats med mer än ett tunnt underställ så har du fel storlek!
Beror väl i och för sig på vilken typ av ställ man har. I t.ex. goretexutstyrsel är det väl ganska vanligt att man har vanliga kläder under. Själv föredrar jag skinn och mitt nya sitter som sagt just som ett ormskinn. Saknar dock det där med att kunna ha jeans under ibland. Smidigt när man kör till jobbet eller så att bara kunna kränga av sig stället och vara färdigombytt.

mb skrev:
2369421 Beror väl i och för sig på vilken typ av ställ man har. I t.ex. goretexutstyrsel är det väl ganska vanligt att man har vanliga kläder under.

Missade att det stod säkerhetsställ och syftade på användandet av skinnställ!
Vad man har under GoreTex har jag ingen aning om! :)

oscar skrev:
2369427 Missade att det stod säkerhetsställ och syftade på användandet av skinnställ!
Vad man har under GoreTex har jag ingen aning om! :)
Jo, jag förstod det. Mitt gamla halvarssons satt någorlunda tight från början, men efter 10 års töjning fick man plats med hur mycket kläder som helst under.

oscar skrev:
2369376 Det går att få av efter 2-3 endurancepass på drygt en timme styck, men man får anstränga sig lite. :)
Värst är när man verkligen har bråttom, men inte kan få av sig skiten, och det finns ingen i närheten som kan hjälpa en :näsblod

Last edited:
Shorts å t-shirt oftast... Men ska sätta på mig craftställ när det blir dags att börja köra denna säsongen, det håller en kall och varm (eftersom man är torr).

Alx skrev:
2369235 Linne och lite kraftigare strumpbyxor utan fot på, funkar skitbra då man slipper bända bort skinnstället.

Men jag undrar om det är så bra att ha strumpbyxorna under om man krachar? Kan det inte bränna fast på benen då? Känns som att bända är bättre då en ett par brännskadade ben. Någon som vet svaret? :va

Har exakt samma eller lika, villket som.. eller bara bikini topp och nerdragen dragkedja om det e as varmt:tuttar(har dock alltid mina supersexiga svarta leggins under);) men jag tror inte att det e så faligt om man vurpar med stumpbyxor.. om det inte går hål på skinnstället.. men va fan.. bommul smälter nog värre in i huden skulle jag tro.. eller?

mb skrev:
2369439
Värst är när man verkligen har bråttom, men inte kan få av sig skiten, och det finns ingen i närheten som kan hjälpa en :näsblod

Jag har sällan bråttom då det ska av och det går oftast att hitta hjälp med att dra i ärmar och ben! :D

Black Pearl skrev:
2369505 Har exakt samma eller lika, villket som.. eller bara bikini topp och nerdragen dragkedja om det e as varmt:tuttar(har dock alltid mina supersexiga svarta leggins under);) men jag tror inte att det e så faligt om man vurpar med stumpbyxor.. om det inte går hål på skinnstället.. men va fan.. bommul smälter nog värre in i huden skulle jag tro.. eller?

Nä, bommul smälter väll inte? Det är ju naturligt ju... Tänkte att leggings är syntet så det borde smälta lättare. Tror inte att stället ska behöva gå sönder för att det ska bränna fast. Glider man på asfalt kan det bli nog så varmt, tro mej jag är van rr-funkis.

Strumpbyxor under skinnställ.

Har kört hoj i 24 år, till och från. När jag träffade min nuvarande sambo( 15 år sedan ) så tog hon alltid strumpbyxor på sig under skinnstället när vi skulle ut och åka. Eftersom jag alltid haft problem med skinnställ som "klistrar" föreslog hon att jag också skulle testa. Aldrig, tänkte jag. Men, när jag såg hur bra det fungerade för henne så svalde jag stoltheten och provade. Har aldrig ångrat det. Helt suveränt. Svalt och skönt på sommaren och skinnstället är lätt att få av. vad gäller brännskador vid eventuell marksyning så är det bara ull och bomull som är ofarligt. Har testat men det klistrar lika illa som innertyget. Jag tar risken att få en innbränning om jag skulle välta,mot en överlägsen åkkomfort. ( Har aldrig vält ). Så, grabbar, våga testa. Det fungerar.:tummenupp

Kör med Piratbrallor, adidas, nike typ, fick klippa bort plastmojen som man låser snöret i benen med, den gav skavsår på benen, så tajt är mitt stäl.

Om det är riktigt varm t-shirt och boxer, men jag är mest besvärad av ryggskyddet när det är riktigt varmt, har ett Halvarsson Track och det är ju inte direkt ventilerat.

Boxer och t-shirt, brukar ta en polo om det är lite kallare ute, får inte plats med mer...
Ehh strumpbyxor... nja tror inte det...
Men credit till dig att våga erkänna det på ett mc forum:tummenupp

Aragorn skrev:
2368803 Kallingar och linne om det är varmt. Underställ om det är kallare.

-"-

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Plonkan skrev:
2368807 Har man plats med "vanliga kläder" i sitt skinnställ så tycker jag att det är för stort. Det är alltså bra om du "bara" får plats med ett underställ.
Skinnställ direkt mot huden är "läbbigt", hu vad det klibbar fast! :zpy Jag har ett par tjockare strumpbyxor på mig under stället, men jag antar att det inte passar en kille... :D

Bildbevis är ett måste!:)

Underställ är kanon! Varmt när det är kallt och svalt när det är varmt.
Utan understället klibbar ju stället fast på nolltid.

Åker i Boxer och t-shirt under skinnstället. (underställ funkar också)
Några tjockare kläder är inte o tala om då har man absolut fel storlek!! :fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...