Vad har ni för kläder under säkerhetsstället?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Vad har ni för kläder under säkerhetsstället?

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
I mitt nya skinnställ har jag inte mycket till val. Enda alternativet är underställ. Jeans eller tröja får inte plats... Att åka i bara kallingar under kommer inte på fråga då huden klibbar fast sig i det nersvettade innertyget så att det tar 20 minuter att få av sig stället utan hjälp.

www.sidenselma.se. På riktigt alltså.

14-1-herrlangkalsong_stor.jpg

Last edited:
Kallingar och linne om det är varmt. Underställ om det är kallare.

mb skrev:
2368612 I mitt nya skinnställ har jag inte mycket till val. Enda alternativet är underställ. Jeans eller tröja får inte plats...
Har man plats med "vanliga kläder" i sitt skinnställ så tycker jag att det är för stort. Det är alltså bra om du "bara" får plats med ett underställ.
Skinnställ direkt mot huden är "läbbigt", hu vad det klibbar fast! :zpy Jag har ett par tjockare strumpbyxor på mig under stället, men jag antar att det inte passar en kille... :D

Last edited:
mb skrev:
2369046 Hur får ni loss byxorna efter en svettig tur? Mina sitter som saeäten :va

Det gör mina oxå, så kolla in tråden om underställ får du lite tips:

Siden/silkeskläder eller rymdmaterialet coolmax.

Nåt sånt får man ta och köpa.

Ogre skrev:
2368826 kallingar och t-shirt. Rymmer inget annat

haha, ett underställ rymmer alltid, det sitter ju så tajt på skinnet att det är nästan samma sak som att vara spritt språngande, ja naken.:D

Spännande.

Har "alltid" kört med tunt underställ. Vilket innebär mer än 15 år. Hu...
Tillbaka till ämnet: Med tanke på materialets tjocklek begriper jag inte varför folk envisas med att fråga mig "men blir det inte varmt?".

1/2-millimeter syntet eller silke påverkar inte temperaturen nämvärt så länge man ändå har skinnstället på sig. Däremot slipper man att syntetfodret i stället klibbar fast, bara det är värt den extra graden temperaturhöjning som eventuellt blir.

Naturligtvis får vissa en fysisk känsla av högre temperatur/instängdhet genom att det sitter kvar ett lager på huden. Om man dessutom går runt i ett underställ utan att ha extraskinnet på sig kan det visst bli varmare. Underställen är oftast mörka vilket betyder att de reflekterar solljuset/värmen sämre än min egen blekfeta hy... :rolleyes:

Ogre skrev:
2368826 kallingar och t-shirt. Rymmer inget annat
Får du plats med t-tröja kan du lika gärna ha underställ istället. Det är tunnare...

Last edited:
nissepelle skrev:
2369217 Borde inte skinnstället stinka rätt rejält mycket efter några åkturer? :D
Du kan få lukta på mitt om du vill. Det är "moget" :tungan

Några dagar i frysen tar hand om den saken, det är bakterier som orsakar lukten och de klarar inte kylan.

Linne och lite kraftigare strumpbyxor utan fot på, funkar skitbra då man slipper bända bort skinnstället.

Men jag undrar om det är så bra att ha strumpbyxorna under om man krachar? Kan det inte bränna fast på benen då? Känns som att bända är bättre då en ett par brännskadade ben. Någon som vet svaret? :va

Jag tycker att det blir så varmt med mitt underställ men nu när hösten närmar sig så letar jag nog fram mitt underställ

Trosor och T-shirt... Som nån annan sa... får inte plats med nått annat...:rolleyes:

I mitt gamla halvarssons från 1990 kallt får man plats med både långkallingar, jeans, undertröja, t-tröja samt polotröja :crash

Köpte det beggat -96. Kände att det var dags för nåt nytt.

mb skrev:
2369046 Hur får ni loss byxorna efter en svettig tur? Mina sitter som saeäten :va

Det går att få av efter 2-3 endurancepass på drygt en timme styck, men man får anstränga sig lite. :) Får du plats med mer än ett tunnt underställ så har du fel storlek!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti