Vad har ni för kläder när ni kör Motard?

Vad alla klagar på säkerheten i sportstövlar, så dåligt är det väl inte? Jag kör själv i crosstövlar, Alpinestars Vector, och de känns då inte mycket säkrare än vissa top of the line-sportstövlar. Runt fotleden finns det sportstövlar som är styvare.

Alpinestars tz-1 2-delat
Alpinestars handskar
Alpinestars stövlar (sporthoj variant)
Nolan integral :rolleyes:

KalleNorton skrev:
2685616 Vad alla klagar på säkerheten i sportstövlar, så dåligt är det väl inte? Jag kör själv i crosstövlar, Alpinestars Vector, och de känns då inte mycket säkrare än vissa top of the line-sportstövlar. Runt fotleden finns det sportstövlar som är styvare.

Mjea, ja håller inte med. Länka gärna om du sett någon sportstövel som jag missat!

Vector är ganska dåliga att jemföra med eftersom dom är en av de mjukaste crossstövlar man kan hitta enligt mig.

Jocke W skrev:
2685904 Mjea, ja håller inte med. Länka gärna om du sett någon sportstövel som jag missat!

Vector är ganska dåliga att jemföra med eftersom dom är en av de mjukaste crossstövlar man kan hitta enligt mig.
Jag jämför crosstövlarna med framförallt Alpinestars supertech. Sen finns ju andra märken, Daytona skall skydda bäst vad jag har hört. Men det är klart, jämför man den bästa sportstöveln mot bästa crosstöveln så kanske crosstöveln ger bättre skydd. Jag har nästan bara kollat på mina egna crosstövlar, och de är ju som du säger ganska mjuka.

KalleNorton skrev:
2686058 Jag jämför crosstövlarna med framförallt Alpinestars supertech. Sen finns ju andra märken, Daytona skall skydda bäst vad jag har hört. Men det är klart, jämför man den bästa sportstöveln mot bästa crosstöveln så kanske crosstöveln ger bättre skydd. Jag har nästan bara kollat på mina egna crosstövlar, och de är ju som du säger ganska mjuka.

Ja Supertechen är en av dom bästa man kan köpa i vanliga mc affärer, fast dom är ändå inte lika hårda eller ger lika bra sidoskydd som t.ex. Sidi Flex force eller A-stars Tech 10.

Dessutom som nån sa tidigare så är crossstövlar högre vilket ger mer skydd också..

Dessutom ser det väldigt töntigt ut med racing dojjor när man kör motard :D

:va Vadå "SH-tofflor"?
Visst, man kan vricka foten när man springer, men inte har jag vandringskängorna på då för det :tungan
Hmm. kan bero på att jag inte slänger ut foten :confused:

Men motardåka med puckel.. :rofl

Kör med;
Delat Halvardssonskinn
Oxtar TCS EVO tofflor
och en Shoei integralkruka

Meeen en 950 är kanske mer touring än motard :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back