Vad har ni för färg på ert visir??

Argyle skrev:
Jag säger alltid mörkt visir, men ska alltid ha det genomskinliga tillgängligt ut ifall man skall köra mörkt.

Det finns inget mäktigare än att vråla sig fram till en korsning, titta sakta men säkert på en biltrafikant och kolla dem rakt i ögonen men de enda dom ser är en svart hjälm och mullret av POWER

Det ännu roligare att göra det om man e tjej..då flipprar man upp visiret sista minuten så ser de att man e tjej..kanske bara funkar här i Dublin där det finns typ NOLL hojtjejer :hihi Nu skall jag jag bara perfektera bakhjulsåkningen också så blir jag som BRASSAREN ;) :tomten BRASSARINNAN :D

På min AGV har jag klart, silver Irridium o mörkt..använder bara Irridium

På min Aarai har jag (som jag fick gratis av en racer gubbe..komplett med söta mini arai märken på ) mörkt och klart..använder bara mörkt

Pallar inte brillor i hjälmen. Plus att jag gör för mycket miner åt mina medtaffikanter så jag måste ha mörkt så jag inte förolämpar folk :rofl Ett par ögon kan säga mycket ;)

Magoo skrev:

Har för mig att det kostar 450kr till alla hjälmar utom Arai, som har ventilation i visiret och behöver special som kostar 550kr.
Fungerar som ett pinlock fast man limmar fast det så det blir lufttätt.

Kan passa på att göra reklam för McPoolen i Sundbyberg som säljer dom.

Edit: Blir typ samma blå som bilden ovanför.

Kralle skrev:
Tänkte höra vad ni tycker om mörkt/spegel visir?
Är det inne som faan eller är det lite fjortis?
Häftigt att vara lite "anonym" eller?? :hihi
Har fått för mig att det är ganska jobbigt att köra med det på natten.
Jag har själv bara kört med klart visir så kan säga varken bu eller bä.

Kör med svart tonnat visir dagtid... Men ifall jag ska åka iväg och vet att jag kommer köra efter skymmning plockar jag med org visiret, är ju inte kul att se nada... + att man utgör en risk för medtraffikanter tycker jag du ser inte riktigt allt med ett mörkt visir på kvällen...

///Micke

Nursey skrev:
Det ännu roligare att göra det om man e tjej..då flipprar man upp visiret sista minuten så ser de att man e tjej..kanske bara funkar här i Dublin där det finns typ NOLL hojtjejer :hihi Nu skall jag jag bara perfektera bakhjulsåkningen också så blir jag som BRASSAREN ;) :tomten BRASSARINNAN :D

:tummenupp

Killarnas förvånade minner när man tutar och :hejar är oslagbar, speciellt om vi är flera :tuttar som kör

Kör med svart...... fungerar bra om det inte är allt för mörkt.. :)
då är det ju bara att byta snabbt till klart.......

kör med svart..funkar bra.. plus att det ser grymt ut.. kör med spegel när det e extra bra väder.... klart om jag kör på kvällen...

Jobbigt med två lika trådar... :tungan
War-psycho skrev:
Jag kör med klart visir och solbrillor.
Klart bästa lösningen enligt mig.

1, Bra sikt.
2, Skyddar ögonen mot stenskott & insekter om man gläntar på visiret i lägre farter, eller vid regn (imma).
3, "Anonym" eller "ball" är man ju ändå, man ser knappast vem jag är trots klart visir.

Enda minuset är att jag faktiskt tycker mörka visir och spegelvisir är snygga.
Men fördelarna uppväger nackdelarna.

Att ha ett extra visir på/intill kroppen lockar inte heller.
Känns lite riskfyllt om man skulle klota.

Men det är jag det...

Eskilsson skrev:
Har för mig att det kostar 450kr till alla hjälmar utom Arai, som har ventilation i visiret och behöver special som kostar 550kr.
Fungerar som ett pinlock fast man limmar fast det så det blir lufttätt.

Kan passa på att göra reklam för McPoolen i Sundbyberg som säljer dom.

Edit: Blir typ samma blå som bilden ovanför.

Nice... trodde det skulle vara en etta framför det där priset..... tackar för infon.. :Bugar

Spegel på dan o (helst) ofärgat på kvällar/nätter....lite pinsamt bara när man glömmer att man har ofärgat och stirrar ohämmat på folk som om man hade spegelvisiret på o folk börjar undra vafan man glor så jävligt för... :gnissla

Mest högkontrast men vid riktigt skarp sol mörktonat.

Tja vad jag anvander beror val mest på vadret, men det svarta brukar jag mycket på sommaren den klara på vår och høst...tycker det ar skønt at slippa solbrillar inuti hjalmen..(sen så ser jag så jefla kool ut med svart visir :lol )

Arctic#1 skrev:
Tja vad jag anvander beror val mest på vadret, men det svarta brukar jag mycket på sommaren den klara på vår och høst...tycker det ar skønt at slippa solbrillar inuti hjalmen..(sen så ser jag så jefla kool ut med svart visir :lol )

Lite jobbigt i norge med mörkt visir.. ni har så jobbiga tunnlar , visiligen så låter det jätte jätte fint i dem :yoparty :yoparty :yoparty Brum Brum

Har ett väldigt mörkt (svart) visir, skit skönt när man stirrar på alla j*vla turister i visby som tror att dom äger gatorna, och så kan man gärna lägga till ett par pekningar mot tinningen på sig själv!
Hade dock jobbigt när jag jobbad till 23:00 nästan varje kväll i sommras och skulle köra på våra små jävla vägar utan gatlycktor 4 mil utför stan, fick ett "par" nattfjärillar i hjälmen förra sommarn och ett "par" liter tårar som rann! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT