Vad har ni för "drescode" på jobbet?

Vad har du för kläder vanligtvis på jobbet?

• Antal röstningar
    0
Ingen dresscode inom skolan så det blir oftast jeans och topp/hoodie/zipper och scholltofflor!

Edit: Det enda som är "förbjudet" är att jobba "toppless". På somrarna kan man ju bli sugen att slänga av sig tröjan när man springer runt på skolgården och har vattenkrig (fritids) men det får varken tjejerna eller killarna göra.

/Carin

Last edited:
Vi har uniformskläder inom OKQ8, och från 070101 måste man ha en ful jävla mössa typ sotarstilen oxå :(

Kläder

Hoss oss räcker det med att man har kläder på sig så är VD nöjd och glad.

Det blir mest jeans och tröja för man är ju inte direkt taggad till några större kläddåd på morgonen.

Brukar mest bli mjukisbrallor och t-shirt.. Jobbar ensam på kontor så det finns ingen vits att ens fundera på kläder..

Kortbyxor, jumpadojjor och i bästa fall en t-shirt (ser så fånigt ut att knata runt "toppless" i lunchrummet) :tummenupp Fast det har hänt att jag tagit på mig en skräddarsydd tredelad kostym bara för att överraska lite :)

/St4t1ig H4xx0r

Eftersom jag pluggar till lärare så har man ju såklart på sig vad man vill när man är på Universitetet, vanligtvis jeans och nån sorts tröja.

Jobbar även som vikarie på en förskola, där det inte heller är någon form av dresscode. Men är man på en förskola med "små snoriga kids" så tar man kanske inte på sig det finaste man har. Oftast en hoodtröja och jeans (eller mjukisbrallor) och tofflor. Eftersom man även är ute så blir det ju såhär års att ta på sig termobyxor och annan leka-i-snön-mundering.

Jag röstade på "Overall, bil/hojmeck" för att meka med hojar är det jag gör för det mesta under veckorna. Fast det känns lite fel i och med att overall var med i röstningsalternativet, jag har inte sett en bil/mc-mek med overall sen jag kollade på Macken.

Har du provat stänka handsprit i ögonen? Det är en höjdarupplevelse.
Igår gjorde jag nåt liknande, jag råkade skvätta bensin i ögat. Höjdarupplevelse det med.

Last edited:
Varselkläder. minst 1kvm floureserande och 0,3kvm reflekterande+skyddskor

Kortbyxor, jumpadojjor och i bästa fall en t-shirt (ser så fånigt ut att knata runt "toppless" i lunchrummet) :tummenupp Fast det har hänt att jag tagit på mig en skräddarsydd tredelad kostym bara för att överraska lite :)

/St4t1ig H4xx0r
Skulle vilja se dig i tredelat Tom! Vad jobbade du med nu igen?

Det blir ju jättesvårt att svara på ju....:va

När jag jobbar på vaktbolaget har jag naturligtvis uniform som alla andra.

När jag jobbar hemma är jag tvingad att gå i svart kort-kort och högklackade skor... :D

Skulle vilja se dig i tredelat Tom! Vad jobbade du med nu igen?
Det är bara att hänga på någon lite finare fest, så... :yoparty Är anställd på landets enda rikstäckande universitet för att ägna mig åt operativt säkerhetsarbete och teknikspaning (surfa runt på nätet ingår faktiskt i arbetsuppgifterna :tummenupp ).

"Vanliga kläder"... men om man inte täcker dem/sig med rätt skyddskläder finns en viss risk att bli betraktad som oserös... eller iaf skitgris. :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg