Vad har ni för "drescode" på jobbet?

Vad har du för kläder vanligtvis på jobbet?

• Antal röstningar
    0
2741690 bara massa gubbar där jag extra-knäcker, så det blir mest Dressman kläder som respektive gubbe fått i julklapp av sin alienerade dotter. Detta gäller dock ej säljavdelningen, och då jag tycker att jag ser jäkligt bra ut i formell klädsel försöker jag sträva efter deras nivå :tummenupp
Självgodhet är också en godhet :hihi

Komuniströda(signalröda) arbetsbyxor och nån skit tröja, hade en Tiger of sweden tröja bara för att jävlas förut när alla fjortisar gjorde allt för att ha råd med en :hihi Att jag råkat göra en reva i den hör inte hit :hihi Men nu känns det mest löjligt så det brukar bli nån fyndig skit tröja. (Intresant va?)

Vita byxor, vit långärmad skjorta kan man väl säga, vita skor/stövlar och en vit mössa, livsmedel är sååå roligt. :rolleyes:

2741785 Vita byxor, vit långärmad skjorta kan man väl säga, vita skor/stövlar och en vit mössa, livsmedel är sååå roligt. :rolleyes:
Slaktar'N

Själv har man antingen sina vanliga kläder eller någon form av skjorta och blåa byxor med fickor lite här å var.

Skyddsskor blåbrallor och en collegetröja som är indränkt med all möjlig handdesinfektion och gelé. Dem som jobbar inom sjukvården har säkert tillgång till dem olika desinfektionsmedlen som jag tappar på flaska varenda jävla dag :mad: Använd mindre för fan så jag slipper jobba 7-22 :mad: :mad: :huvet :)

Skyddsskor blåbrallor och en collegetröja som är indränkt med all möjlig handdesinfektion och gelé. Dem som jobbar inom sjukvården har säkert tillgång till dem olika desinfektionsmedlen som jag tappar på flaska varenda jävla dag :mad: Använd mindre för fan så jag slipper jobba 7-22 :mad: :mad: :huvet :)

Har du provat stänka handsprit i ögonen? Det är en höjdarupplevelse.

Har du provat stänka handsprit i ögonen? Det är en höjdarupplevelse.

Om jag har provat!!?? :rofl:rofl:rofl Badar i det från topp till tå ett par gånger om året när det skjuts en slang eller nåt. Ens privata delar har rätt tunn hud där det kan svida en smula också :rolleyes: Små "papercuts" är också sköna att få lite sån där sörja i :gnissla

Ha ha, jobbade inte du med teleprylar/data? Vad fan är "signalkläder"? för att du ska synas i trafiken eller?

Inte nu, jobbar på ett asfaltsverk som ligger i ett grustag. Varselkläder har man för att inte bli överkörd av en hjullastare eller lastbil.

Officiellt så är det OK med "jeans och tröja".
Har dock fått inofficiella propåer från företagets VD om att jag inte får ha kortärmat pga tatueringar.
Eftersom jag inte har någon kundkontakt etc så förblir ärmarna korta när klimatet inbjuder till detta.

Men kära Anja spriten heter handdesinfektion av en anledning den är varken avsedd för ögon eller genitalier:näsblod

Jo, men som rutinerad användare av handdesinfektion vet jag att pumpen på flaskorna ibland blir felriktad. Spriten hamnar överallt, men inte på händerna. De gångerna det går så illa att man får spriten i ögonen är tack och lov ganska få, ca en gång i halvåret.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg