Vad har jag glömt innan de är race klart

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ett depåtält är inte fel och ta även med en stol att sitta på.

BRA!!!:tummenupp Köp ett hyggligt med en gång. Berras tält är bra. Skapliga däckjärn, däck-klägg, däck-krängare, kompressor är ju inte tokigt heller....
Öronproppar! Vattenkokare så man kan koka kaffe! Och varför inte en 220 volts kylväska?
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Ni har ju glömt de två viktigaste sakerna.

Ett enormt tålamod - annars kommer du att skruva sönder saker i frustration och det kostar pengar och genererar mer frustration.

Ett bra humör - Är du trevlig i depån så är det lättare att få hjälp när skiten träffar fläkten. Kanelbullar och pilsner är också bra "mutor".

Och på tal om mutor... glöm inte att muta funktionärerna, speciellt de som jobbar ute på banan som plock och de som kör skamkärran. Det är lättare att få tillbaks sina saker helare då. ;)
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
snygg griddbitch :)

tält e fixat även stol
å kyl kommer i släpet med micro å gasol platta
även en säng.

nu ska jag bara få på kedjelåset eller måste nita dit de å de värkar vara lite pyssel
utan rätt verktyg..
 

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
ny
om du vill veta hur man gör rejskaffe, så ska du gå till Mozzberg. En inte helt lätt process, som ska genomföras med STOR precision.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
om du vill veta hur man gör rejskaffe, så ska du gå till Mozzberg. En inte helt lätt process, som ska genomföras med STOR precision.

nein,jorpes.en människa med ett väldigt litet samvete,kan bjuda sponsorer på kranvarmt vatten som han häller i en termos och i kastar ner ett tjog mått kaffe,skakar och serverar.till detta passar muffins som legat i solen sedan dagen före utan plast och kakor från förra helgen eller säsongen.
 

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
ny
nein,jorpes.en människa med ett väldigt litet samvete,kan bjuda sponsorer på kranvarmt vatten som han häller i en termos och i kastar ner ett tjog mått kaffe,skakar och serverar.till detta passar muffins som legat i solen sedan dagen före utan plast och kakor från förra helgen eller säsongen.

Och detta e en bra dag:D
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Nja, nu är du nog lite fel ute. På racerbanan ska mat ätas kallt, gärna ur en en doggybag från Karlskogas Viking Pizzeria där man var kvällen innan. Micro låter lite för.... bra.


Hallå, hallå, hallå!!! Vi snackar idrott på HÖGSTA nivå här!!! Det finns INGET utrymme för sån't tjafs!!! :ajjabajja

Bira, vad tror du grabben håller på med?? Rookie-racing eller?? Han ska ju för fan ha MICRO! Det är ju en VM_satsning vi snackar om här!

Kom inte och lura in denne FINE yngling i Folkölsträsket!
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
kan bjuda sponsorer på kranvarmt vatten som han häller i en termos och i kastar ner ett tjog mått kaffe,skakar och serverar.

Denna metod har han "lärt" sig av mig, den funkar fint! Skillnaden är att jag kan den och Erik.... Ja, när han försöker sig på den ser det ut så här i koppen; man måste borsta tänderna efteråt för att få bort all sump mellan tänderna.
 

Bifogat

  • P7260054.JPG
    P7260054.JPG
    77.9 KB · Visningar: 74

Oopsjoppe

#28 R600
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Västerås
Hoj
ZX6R -07 banhoj
Det jag använde mig absolut mest av min första säsong var nog glasfiber, najtråd och popnit. Köp lite på biltema och lägg till lite småmetallbitar av olika storlekar. Du kommer krascha, vare sig du vill eller inte, och då gäller det att man kan laga grejjerna :)
Lycka till!
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Det jag använde mig absolut mest av min första säsong var nog glasfiber, najtråd och popnit. Köp lite på biltema och lägg till lite småmetallbitar av olika storlekar. Du kommer krascha, vare sig du vill eller inte, och då gäller det att man kan laga grejjerna :)
Lycka till!

Nu vart man ju taggad :tummenupp
 

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Södern
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Det jag använde mig absolut mest av min första säsong var nog glasfiber, najtråd och popnit. Köp lite på biltema och lägg till lite småmetallbitar av olika storlekar. Du kommer krascha, vare sig du vill eller inte, och då gäller det att man kan laga grejjerna :)
Lycka till!

Du använde så mycket glasfiber att det nästan vär läge att byta kawasaki loggan på tanken till plastic padding.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tillbaka till viktiga grejor: Jag ser att det är nämnt tidigare men det förtjänar att nämnas igen:

Motorkåpsskydd!!! En liten fjantvurpa (kana omkull i Ejes) kan resultera i att man slår ett litet hål på motorkåpan, kanar ut av banan och FYLLER motorn med jord och grus!!!

Istället för att resa upp hojen och drar vidare. 800 kr för kåpskydd är BILLIGT om man tagit ledigt från jobbet, kört 300 km till Åsen för en bandag, betalat en tusing för dagen... och sedan får åka hem för att man gjort en fjantvurpa första passet!
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Tillbaka till viktiga grejor: Jag ser att det är nämnt tidigare men det förtjänar att nämnas igen:

Motorkåpsskydd!!! En liten fjantvurpa (kana omkull i Ejes) kan resultera i att man slår ett litet hål på motorkåpan, kanar ut av banan och FYLLER motorn med jord och grus!!!

Istället för att resa upp hojen och drar vidare. 800 kr för kåpskydd är BILLIGT om man tagit ledigt från jobbet, kört 300 km till Åsen för en bandag, betalat en tusing för dagen... och sedan får åka hem för att man gjort en fjantvurpa första passet!


nu e de fixat:banana
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top