Vad har jag för storlek?

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
Honda
Ska köpa en skinnjacka på nätet, en Arlen Ness som inte finns i Sverige. Har hittat några återförsäljare i Italien som har den jackan jag vill ha. Det är bara ett problem, storleken!!!

Jag kan ju inte prova den, eftersom den inte finns i Sverige. Jag skrev ner mina mått till 4 st återförsäljare för att få förslag på storlek.

En trodde storlek 54 en annan 56 och en tredje 58. Det är fan så att man blir galen. :mad:

Jag vet att storlekar skiljer sig från olika tillverkare, modeller m.m. Men jag behöver lite råd här.

Vad säger er erfarenhet? Vilken storlek skulle ni tro?

Längd: 187 cm
Vikt: 91 kg
Bröstmått: 110 cm
Midjemått: 94 cm :mad:

Jackan:
http://shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePages.storefront/DE/Product/34311&2D3065876&2D4

Last edited:
Inte 54 i alla fall......

Polarn köpte ett skinnställ, han väger mer och är ungefär lika lång och han tog 58 i skinnställ. (Daineseskinnställ)

Så jag skulle säga 56:va

Kolla om det finns några ställ med liknade mått på storlekarna som arlen ness har...
Kolla även om det säljs några på blocket som du kan "prova"...

Last edited:
Ska köpa en skinnjacka på nätet, en Arlen Ness som inte finns i Sverige. Har hittat några återförsäljare i Italien som har den jackan jag vill ha. Det är bara ett problem, storleken!!!

Jag kan ju inte prova den, eftersom den inte finns i Sverige. Jag skrev ner mina mått till 4 st återförsäljare för att få förslag på storlek.

En trodde storlek 54 en annan 56 och en tredje 58. Det är fan så att man blir galen. :mad:

Jag vet att storlekar skiljer sig från olika tillverkare, modeller m.m. Men jag behöver lite råd här.

Vad säger er erfarenhet? Vilken storlek skulle ni tro?

Längd: 187 cm
Vikt: 91 kg
Bröstmått: 110 cm
Midjemått: 94 cm :mad:

Jackan:
http://shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePages.storefront/DE/Product/34311&2D3065876&2D4

Snygg jacka. Du ska granterat ha 56 o inget annat.

Bör inte stället man köper vara tight för att med tiden töjas ut till en mer behaglig passform. Längden måste såklart passa.

Har för mig att jag har ett 54-ställ :va och jag är 1,87 lång.
Kunde knappt röra mig i det de första 3 månaderna men nu sitter det fint som snus. Allt enligt anvisningar från butikspersonalen där jag köpte stället.

Svårt att köpa kläder på "postorder" :gnissla

En kvalificerad gissning är 56 beroende på hur mkt kula du har runt buken ;)

Prova en av deras lösa jackor först hos nån som har en isf?!
Kan skilja i modeller också!
Näe jag skulle nog inte våga köpa kläderna på postorder från italien eller annat land än Sverige...

Tack för svaren. Då lutar det åt en 56:a. Jag får skicka tillbaka den om storleken skulle vara fel, men får stå för fraktkostnaden.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back