Vad har jag för prestanda på mina grejjer????????????

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Enligt denna "beskrivning" så hajjar jag noll, typ hur många Ghz är processorn på? å ramminnet skall ju vara enligt produktbeskrivningen på 1gig.

Hjälp jag hajjar nada, jämför gärna med pentium grejjer.

Bifogat

• 2gul4ht.jpg
    2gul4ht.jpg
    125.9 KB · Visningar: 102
ÄÄÄH...se nedanstående!!... :tummenupp

Finns för övrigt inställningar för att ställa CPU-hastigheten med, jag själv har maximalt på min hela tiden när den e inpluggad i väggen o nerställd såfort den går på batteri... :tummenupp

Last edited:
Processorn är enligt beskrivningen på 0.352GHz. Observera dock att många laptopar ofta har processorer med någon form av speedstep-funktion, dvs den sänker sin egen klocka vid låg belastning för att spara ström, och höjer sig vid högre belastning för bättre prestanda (men drar då mer ström -> kortare batteritid).
Därför går det inte utifrån bilden avgöra vad du har för processor, endast att den för nävarande jobbar i 0.352GHz (352MHz).

Ramminnet är helt säkert 1GB. Men laptopar brukar fungera så att minnet delas mellan grafikenhet och "huvudenhet". 1GB är ju 1024MB. Om vi gissar att grafikdelen använder 128MB, blir det 896 kvar (1024-128=896) vilket är det som visas i fönstret eftersom det är den mängd minne som finns tillgängligt (128 är ju upptaget av grafikenheten).

Fattar du mer nu? :)

Kör PCMARK05 så får du reda på din dators prestanda och kan jämförae med flera tusen andras datorer. Orkar inte din dator dra PCMARK05 kan du köra CPU-Z och få reda på lite mer om datorn samt köra SuperPi med 1M decimaler. Allt över 1 minut är sunkigt och var high-tech för 4 år sedan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg