Vad har jag för avgassystem?

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Hejsan!

Köpte mig nyligen en Honda 929:a av en firma men dom viste inte vad det är för avgassystem på hojen och jag ser det inte heller. Men någon av er lär väl se med en gång vad det är på:arsele

Mvh // C

Bifogat

• P1040287.jpg
    P1040287.jpg
    121.5 KB · Visningar: 282
Japp det är fult, men ingen som vet?

Kanske är superdum fråga, men är man dum så är man:)

micron tror jag, var och kollade på en liknande som hade micron och det påminde mycket om ditt rör

Helsystem brukar ha en lite annan lösning på infästningen mellan rör och ljuddämpare, så det där är nog ett slip-on. Eller bolt-on. Michael Bolton.

Du kan få uppgifter på de tre senaste ägarna på transportstyrelsen om du har tillgång
till fax. (http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordons-agaruppgift/),
uppgifter om annat fordon (även om den nu är din),
steg 2 längst ner fyller du i faxnummer och vips så vet du lite mer...

Jaha okej, tack så mycket!

Det ska jag kolla upp, då kanske man även kan få reda på varför den är omlackad, eller snarare vad som har hänt innan den lackades om:)

Helsystem brukar ha en lite annan lösning på infästningen mellan rör och ljuddämpare, så det där är nog ett slip-on. Eller bolt-on. Michael Bolton.

Haha, okej:tummenupp

Last edited:
Håller med Mattias, det där ser ut som ett bolt on. Röret framför ljuddämparen ser dessutom ut att vara mycket likt 929 originalröret. Du kan ju även kolla om det sitter ett avgasspjällhus på krökarna under motorn, då ver du att det är originalrören fram till ljudämparen.

Håller med Mattias, det där ser ut som ett bolt on. Röret framför ljuddämparen ser dessutom ut att vara mycket likt 929 originalröret. Du kan ju även kolla om det sitter ett avgasspjällhus på krökarna under motorn, då ver du att det är originalrören fram till ljudämparen.

Gick ut och kollade under och du hade rätt, det är original:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT