Vad har hänt med vädret?

Fotrally skrev:
Illa...lider med dig! Jobbigt att det ska vara så platt i skåne, inget som "fångar" upp vindarna.

Jag hatar verkligen när det blåser...hellre får det regna!
Absolut! Fast stället jag jobbar på heter Lerholmen, så du kan kanske tänka dig hur där ser ut när det regnar... :3freak

henrikkrueger skrev:
Intressant att se att alla som vill ha kvar vintern är norrlänningar...
Kan inte ni ta och komma ner hit och uppleva en vinter så får ni se hur j-vla tråkig den är. Och NEJ, vintern i norr är inte samma sak som här nere. Detta kan jag definitivt konstatera efter att ha tillbringat 5 år i Östersund och 2 år i Boden.
Är sjukt less på det här helt meningslösa snöandet! :mad: :huvet

Umm .. bor strax utanför Göteborg och har inget emot lite vinter, den får gärna vara ännu längre så man hinner med all moddar av hojen fö fan .. bortåt maj någonstans vore perfa!

FeeBee skrev:
Absolut! Fast stället jag jobbar på heter Lerholmen, så du kan kanske tänka dig hur där ser ut när det regnar... :3freak

:hihi Lät inte som ett lovande ställe att vara på när det regnar! ;)

Fotrally skrev:
Illa...lider med dig! Jobbigt att det ska vara så platt i skåne, inget som "fångar" upp vindarna.

Jag hatar verkligen när det blåser...hellre får det regna!
Skånes högsta punkt är 212,2 meter över havet,

det är mest ute vid havet som det är platt, det går mycket upp- och ner längre in.

och skog också,
det är bara en myt att vi bara har helt platt och åkrar överallt ;)

Oddjob skrev:
Skånes högsta punkt är 212,2 meter över havet,

det är mest ute vid havet som det är platt, det går mycket upp- och ner längre in.

och skog också,
det är bara en myt att vi bara har helt platt och åkrar överallt ;)

Jo det kanske är en myt...aldrig varit där men min plastfarmor kommer därifrån.
Och en annan sak är att jag gämför med Höga Kusten. (född och uppvuxen där,flyttade till umeå för ett år sedan och det är inte så värst mkt berg här.) :)

henrikkrueger skrev:
Vad i hela fridens dar har hänt med vårat väder?
Just nu så är det -2 grader och toksnöar här i Gbg... Det är ju för f-n den 28:e februari! Ge mig sol, vår och värme, NU!
Någon mer än jag som tycker att vi skall framföra följande krav till våra politiker:
Bygg två nya kärnkraftvrek i Skåne någonstans. Dessa kärnkraftverk skall driva tiotalet ENORMA varmluftsfläktar som skall placeras ett par mil utanför vår södra kust. Fläktarna skall blåsa norrut.
Vid första antydan till vinter drar vi igång fläktarna och vips så har vi varm och go sydlig vind över landet. Därmed tvingar vi bort den förhatliga nordanvinden (är alltid kall och tråkig, oavsett vilket håll den kommer ifrån) och vi slipper snö och minusgrader.

Over and out
/Henrik

Finns bara en å göra. Lägga sig ner på magen å banka med nävar å fötter i golvet allt vad man kan... hjälper kanske lite :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT