Vad har hänt med mina högtalare ?

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Det sprakar och knastrar från dom, låter som det regnar ungefär, fruktansvärt irreterande. Sprakar nästan hela tiden, det kommer och går.

Även då datorn är avstängd så sprakar dom, måste stänga av strömmen till högtalarna för att det ska bli tyst.

Vafan!
Har dom pajjat eller ?

3år gamla harman kardon med subbwoffer.

Nån som har nån ide ?
:huvet

Har likadant problem.
Har haft det såhär i flera år.
Jag kopplar ur strömkabeln när jag inte använder datorn.

Låter precis som någon störning. Har du provat att flytta runt på grejerna, både högtalare och kablar?

Ah har testat att flytta omkring på grejjerna, det uppstår ändå.
Jag kan ju inte flytta sålångt,
adsl modemet , routern, iptelemodemet ligger nära högtalarna. det är det enda.

När jag bara kopplar i hörlurarna så funkar dom fint, så det är ju allafall inte bajsing med ljudkortet.

men det är helt galet, ibland tok störs det och det sprakar som fan, sen kan det gå en hel timme utan att det sprakar nånting.

Pröva att jorda datorn

tjockisbulle skrev:
Ne inte emot, men det är ju ett ormbo av kablar under skrivbordet så det finns i närheten.
Det kan vara EN grej som stör. Är högtalarna kopplade till subwoofern? i så fall kan det vara förstärkaren som är problemet.

Tycker det låter som en förstärkartrissa som har blivit kass....
Men vad vet jag... jag har ju bara jobbat med förstärkare i några år...

Högtalarna är kopplade till subben, sen går subben till datorn.

Ska testa organisera lite bland kablarna och se ifall det blir bättre, annars blir det till att testa med nå annat.

På riktigt, försök jorda datorn. Det bildas ofta spänningskillnader mellan datorn och ljudutrustniing men om man jordar båda så drar man ner båda till samma potential.

Jordat uttag är ju bäst, om du inte har det .. hmmm ... kanske om du sätter både subben och datorn i en jordad förgreningssladd då borde ju båda ha samma jordpotential. :va
Man får rätta mej om jag har fel, var läge sen jag läste el.

Japp, det låter som jordfel, kan räcka med att vända el-kontakten till grejerna i stickuttaget.

Har samma problem vilket gjort att jag inte kan ha högtalare till datorn.. FÅr ha hörlurar istället. Testat ganska mkt, men det ger sig inte! :va

Jag har störningar i mina datorhögtalare också när de inte har någon insignal, men jag får in Radio/P3 på mina . :3freak

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8