Vad har hänt med Mick Mars?

Valen skrev:
2537969 Japp, fast Mars stod väl alltid lite bakom Sixx & Lee. Förbaskat rolig L.A-rock på den tiden det begav sig.

Javisst, och Nikki kunde ju fan inte ens lira bas i början. Det är rock n roll på hög nivå :D

Valen skrev:
2537969 Japp, fast Mars stod väl alltid lite bakom Sixx & Lee. Förbaskat rolig L.A-rock på den tiden det begav sig.

Tycker att det fortfarande är helt okej. Jag har faktiskt laddat in några låtar på I-poden:yoparty

Jonathan. skrev:
2537925 Thanx. Den där lilla uppsättningen var dock föga upphetsande. Det sägs iof att det ska vara ös när Hardcore Superstar lirar. Stämmer ?

Det tar ett tag innan spellistan blir färdig, man får vänta tills vårkanten på dom stora banden. Och ja, Hardcore superstar har bra röj:tummenupp

Last edited:
Peder Rosberg skrev:
2537977 Tycker att det fortfarande är helt okej. Jag har faktiskt laddat in några låtar på I-poden:yoparty

Jonathan. skrev:
2537925 Thanx. Den där lilla uppsättningen var dock föga upphetsande. Det sägs iof att det ska vara ös när Hardcore Superstar lirar. Stämmer ?

Det tar ett tag innan spellistan blir färdig, man får vänta tills vårkanten på dom stora banden. Och ja, Hardcore superstar har bra röj:tummenupp

Dom är till och med mer än okej!

Ja jag får göra det. HS lirade i Gävle för nåt tag sen, synd bara att man inte flyttade arslet dit och kikade in dom.

Jonathan. skrev:
2537972 Javisst, och Nikki kunde ju fan inte ens lira bas i början. Det är rock n roll på hög nivå :D

Japp, grabbarna hade iaf attityd. Många slagsmål blev det genom åren, Vince Niel & Axl Rose hade ju en lång fejd. :yoparty

Ok, alla som inte läst 'The Dirt' vet vad ni skall göra direkt i morgon bitti. Stor underhållning.

t-rex skrev:
2538054 Ok, alla som inte läst 'The Dirt' vet vad ni skall göra direkt i morgon bitti. Stor underhållning.

Den boken har jag hört mycket gott om faktiskt. Får ta att beställa sig ett exemplar. Nån som kan länka till någon onlinestore ?

Jonathan. skrev:
2538035 Vem vann ? :hihi

Jag har fortfarande kvar en t-shirt från Guns'n'Roses konsert -91 där det står "Get in the ring" på ryggen. Uppmaningen var till Vince Niel men som den fjolla Axl var vågade han aldrig gå upp i någon ring. :D

Mick Mars var väl den lugna pga sin sjukdom? Läs "the dirt" av Niel Straus, bästa bok jag någonsin läst.

Vem kan egentligen lira sitt instrument från början? :confused:

Episoden när Nikki inte kan skilja en bas från en gitarr är han typ 15 bast....1981 när Too Fast For Love spelades in var han 23 och kunde spela bas, ganska bra också vilket man märker om man lyssnar på plattan.

För övrigt är Mick Mars betydligt bättre än sitt rykte, dels var han Nikkis låtskrivarpartner i Crue och dels är han med i LA Blues Authority, det är inte vilka källarmusiker som helst som lirar med dem, många har lovordat hans slidefärdigheter....

Hans ovanliga bensjukdom heter Ankylosing Spondylitis http://www.ankylosingspondylitis-in...=a&assoc=Google&keyword=ankylosingspondylitis

Esquire skrev:
2538378 Nja, snarare lite punkigt. :tomten

Jaja, nu är vi inte sådana här :7peta

Chris Ash skrev:
2538628 Vem kan egentligen lira sitt instrument från början? :confused:

Episoden när Nikki inte kan skilja en bas från en gitarr är han typ 15 bast....1981 när Too Fast For Love spelades in var han 23 och kunde spela bas, ganska bra också vilket man märker om man lyssnar på plattan.

För övrigt är Mick Mars betydligt bättre än sitt rykte, dels var han Nikkis låtskrivarpartner i Crue och dels är han med i LA Blues Authority, det är inte vilka källarmusiker som helst som lirar med dem, många har lovordat hans slidefärdigheter....

Hans ovanliga bensjukdom heter Ankylosing Spondylitis http://www.ankylosingspondylitis-in...=a&assoc=Google&keyword=ankylosingspondylitis

Nej det har du iof rätt i. Vad jag fick det ifrån var en dokumentär om MC där dom speciellt lyfte fram det hos Nikki, i början av karriären då givetvis.

Låter inte kul att ha. Speciellt inte när man ska hoppa omkring på scen, fast det fysiska verkar han ta det något lugnare med just nu. Dock är han fortfarande lika grym med fingrarna!

Btw, bör inte den sjukdomen påverka benen i fingrarna/handen likaså :confused:

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!