Vad har hänt med flygpriserna?

sgtpepper skrev:
Kan du vara lite mer ospecifik och oexakt?
Jag jobbar någonstans med en grej som jag inte vill tala om och därför har jag en jävla koll på flygtrafiken... :3freak
För diskussionens skull och med tanke på ditt hårda angrepp mot billiga flygpriser så kan det vara intressant att veta hur det kommer sig att du har "en jävla bra koll". Är du lastare på Arlanda, styrelseledamot i United eller flygvärdinna på Blue1?

För att vara ospecifik, oexakt och har en utmäskt kontroll på vad som händer i flygbranchen som pågår inom europas flygbranch så blir svaret:

Delägare i flygbolag, styrelse ledamot åxå.
Blir det bra då. :7peta ?

Hård eller inte, fakta är fakta..intressant discussion det blev.... :banana

Så är det nog. Kollade (bara som exempel) Luleå i augusti. 1400 kr tor fre-sön och 940 kr tor mån-tors. Saknas nog nån bra konkurrent. FlyMe kör för 1500 spänn.

SSB skrev:
Inte för att jag vet, men om priserna gått upp mycket på en destination brukar det betyda att där det tidigare fanns en konkurrenssituation har nu ena parten lagt ner och SAS är ensam på att flyga sthlm-östersund.

Då höjer dom (i det här fallet SAS) priserna för att du har helt enkelt inget alternativ. När priserna blir tillräckligt höga kommer en ny uppstickare för att få en del av kakan :)

Vilket bolag?

tassen skrev:
För att vara ospecifik, oexakt och har en utmäskt kontroll på vad som händer i flygbranchen som pågår inom europas flygbranch så blir svaret: Delägare i flygbolag, styrelse ledamot åxå.

tassen skrev:
1800 :- ...billigt det är bara att ta det. Kostnaderna för flygbiljetter är enorma per fullbetalande pasagerare.

Du kan inte mena allvar med att man ska välja dyrare flygbiljetter när det finns mycket, mycket billigare biljetter? Om du t ex vore student, inte f*n skulle du välja att betala nästan dubbelt så mycket som vad en lågprisbiljett kostar?

tassen skrev:
För att vara ospecifik, oexakt och har en utmäskt kontroll på vad som händer i flygbranchen som pågår inom europas flygbranch så blir svaret:

Delägare i flygbolag, styrelse ledamot åxå.
Blir det bra då. :7peta ?

Hård eller inte, fakta är fakta..intressant discussion det blev.... :banana
Därför du har råd med en massa mcs då! :tungan
Du flyger ju gratis :rofl

rimag skrev:
Du kan inte mena allvar med att man ska välja dyrare flygbiljetter när det finns mycket, mycket billigare biljetter? Om du t ex vore student, inte f*n skulle du välja att betala nästan dubbelt så mycket som vad en lågprisbiljett kostar?

Verkligheten är att många TROR att de biljett priser som florera är det som är verklighet.

Det är konkurensmedel att SÄNKA tills konkurenter dödar varandra, sen tar ma ut de riktiga priserna och lägger på det man förlorat.

Nicke skrev:
Va fan. Hur jag än testar att boka så är det över 1800 spänn med SAS (åker privat, Sthlm-Östersund). Flög i höstas för halva pengarna. Åker i alla fall men tidigare kunde man ju lätt få tag på för tickets för 900-1200 TOR Sthlm-Östersund/Luleå/Göteborg. Mysko...

Å så tillbaks till TRÅDFRÅGAN...konkurens och lockpriser... :banana
Sen kommer verkligheten ifatt, bara att betala igen.... :3freak

Därför är det bra med ständigt flera bolag på samma linjer så att man får ständigt ganska OK priser. Jag har inte märkt nån sån här markant plötslig höjning på flera år. När jag flyger privat (Sthlm -Luleå/Göteborg/Östersund) så har jag lyckats komma undan med ca 1000-lappen tor under väldigt många år genom att boka ett tag i förväg. Vilket bolag var det du jobbade för förresten?

tassen skrev:
Å så tillbaks till TRÅDFRÅGAN...konkurens och lockpriser... :banana

Last edited:
YES!

"SAS sänker priserna till 450 kr
Nu svarar SAS på lågpriskonkurrensen. Med lägre priser. Enklare biljettregler och lägre priser ska locka resenärer från SAS lågpriskonkurrenter i luften - och på marken.

Billigaste inrikesbiljetten ska kosta 450 kronor från den 30 mars. Enkel resa. Den nya biljettypen kallas Fixbiljett och finns att köpa till samtliga destinationer i Sverige. - Vi kommer att ha 10000 sådana stolar i veckan, var tionde stol, säger SAS Sverigechef Anders Ehrling.
Aftonbladet text-tv, Publicerad: 2005-03-17"

Känslan..

tassen skrev:
Å så tillbaks till TRÅDFRÅGAN...konkurrens och lockpriser... :banana
Känns kul att sitta på planet mln Sthlm-Gbg och betala 239:-.
Bredvid mig sitter en norrman som betalat 2450:-
(Ryanir lär fö behöva >85% fyllning i kabinen, då går det ihop sig. De gånger jag åkt med dem har det varit fullsatt, något SAS kan drömma om..)

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back