Vad har hänt med däckspriserna?

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
Jag har precis fått pris på Pirelli slicks från Italien. 300 Euro skulle dom ha för ett set, vilket gör ca 2800 kr. Tyvärr så tillkommer frakten från Milano, men är man några stycken blir det ju inte så farligt per däck.

Kanske ett alternativ om vi är några stycken?

Men då stämmer ju mina priser ganska bra trots allt... stirra er inte blinda på racedäcken överst, dom är ju svindyra!!!!

/HW

Tala om exakt vilka däck / dimensioner / gummiblandning ni skall ha så ska jag ge ett exakt pris....

Däcken på vurpan.com "Metzeler ME Z Rennsport 120/70-17" Super Soft"
dom ska väl funka i Rookie 600.

Men vad är skillnaden på "Metzeler Rennsport RS1 - RS2 120/70ZR17 TL Rennsport"
och "Metzeler ME Z Rennsport 120/70-17" Super Soft". ??

Är "Metzeler Rennsport RS1 - RS2 120/70ZR17 TL Rennsport" en nyare modell än "Metzeler ME Z Rennsport 120/70-17" Super Soft".

vem går snabbast ??? :)

Last edited:
Däck

Jag har 10 rennsport bak däck nya SC1 över Pris 1500:- st. känner en kille som kan sälja dunlop till hyfsade priser ca 2800:- ink moms/sett om man tar fler än tre sett.

GLÖM BRIDGESTONE OCH MICHELIN OM NI VILL ÅKA FORT

sport skrev:
Men vad är skillnaden på "Metzeler Rennsport RS1 - RS2 120/70ZR17 TL Rennsport"

RS1 är väl supersoft och RS2 är soft!? Brukar skiljas genom antingen ett blått streck på däcken eller ett grönt streck!

HW skrev:
Tala om exakt vilka däck / dimensioner / gummiblandning ni skall ha så ska jag ge ett exakt pris....

Är det samma priser på dina däck som det erbjudande som kom med mail?

Axxexs skrev:
RS1 är väl supersoft och RS2 är soft!? Brukar skiljas genom antingen ett blått streck på däcken eller ett grönt streck!

Det finns från RS0 till RS3. Med andra ord borde det se ut så här:

• RS0 = SuperSoft
  • RS1 = Soft
  • RS2 = Medium
  • RS3 = Hard

Pirelli

Kan ett Pirelli SuperCorsa komma utan den blåa alt. gröna stämpeln på sidan?? Alltså den SC1-SC2 stämpeln? En däckhandlare skulle stå för ett set till mig (EN SPONSOR!!!!!!!!!!!!!!!) och det setet hade inga stämplar på sidan??? Är det ett "riktigt" rejsardäck han fått?
Dessutom var det tillverkat v.10 -03... borde man inte få ett "årets däck"? :confused:

Brukar va en liten färgdutt på sidan av däcken ja, men den kanske inte syns så bra? Däremot så har dom samma färg som går runt däcket som en rand mitt på slitytan av däcket!

Kan hända att man försöker sälja ut sina gamla däck. Skulle helst vara ett lite billigare pris tycker man... Om det kommer nya däck så kanske dom inte har pressenterats eller tillverkats än.. Så dina däck var dom nyaste som fanns i lager.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8