Vad har hänt med begagnatmarknaden???

yonsson skrev:
:hej Du har ingen flickvän eller? Jag snittar 350mil/säsång :)

Hehe, har inte flickvän, pluggar iofs så jag har ju rätt mkt fritid :yoparty

men å andra sidan så innebär ju 350 mil att man är ute o kör 35 ggr på en sommar, o de är rätt lite väl...

rocketer skrev:
Varför bry sig om man inte vill köpa för ett visst pris :va . R

Det där var bara ett exempel, om du läste hela mitt inlägg så skrev Jag att det är svårt att hitta alternativ, dvs att köpa en annan billigare i dag. Begg-hojar är svindyra nu. Glad att Jag har en häck så man inte är i köpas-tankar.

*DanTheMan* skrev:
E oxå ute efter en -04 men skulle inte pröjsa en spänn över 80-82 papp när man kan köpa en sproillans -05;a för 109900 kr.

Tyst! Du ska köra polkaretta, så är det!

Man SKA köra långt på en sommar om man ska få ut så mycket som möjligt av den dyra försäkringen. Pröjsa 10 papp och åka 300 mil är rena vansinnet enligt mig, hur dyra blir dom 300 milen? Nä över 1000 gärna mer ska man va uppe i.

Polaren sålde sin blade 98 för 40.000 för typ en månad sedan.. och den var i riktigt fint skick och hade gått samma... kanske ett par hundra mil mer... men ändå fräsha slit delar osv..

så det där priset är ett sjukt överpris..

Teo skrev:
Jag letar inte hoj men kan inte låta bli att förundras över hur höga priser det är på hojar som gåt några tusen mil och är 4,7,8 år gammla. Visst, i vanliga fall när man ser en sådan annons tänker man bara att den där kråkan får aldrig sålt men nu finns det ju knappt några alternativ...

Denna blocket tar faen priset...

http://www.blocket.se/vi/7625832.htm?ca=12_s

SMoto skrev:
poolaren byter till sig en cbr -99, 2 ägare, 1400mil, nyskick för 23.000:-
Så ska det va!

Låter ju inta alls stulen :tungan :)

Undra hur många här skulle tycka samma sak om det var dom som skulle sälja?

Finns så många faktorer som avgör värdeminskningen på en specifik hoj, efterfrågan, hur många som säljs, försäkringskostnader, driftskostnader osv. osv. Det faktum att man spottar ut tex R1:or i parti o minut samt ändrar modellerna från ett år till ett annat (snabbt omodern) gör ju knappast att priset stiger.

Ska ni klaga på högt andrahandsvärde, ta en titt beg. på HD priser....där kan man snacka om sinnessjukt. :3freak

Chronic skrev:
Suck , hur många ggr ska det behövas sägas att 300 mil per är är ett HÖGT genomsnitt av vad en hoj får utstå.

Det finns de som känner att de kan tex ta den andra hojen ibland, eller bara ge fan i att köra för att det ser ut att bli regn..kanske där borta över Vaxholm.
Det tror jag inte 1 sekund på.

Att det finns många som snittar 300mil och under tvivlar jag inte på, men att det skulle vara ett snitt på sporthojjar är bara löjligt.

Teo skrev:
Man SKA köra långt på en sommar om man ska få ut så mycket som möjligt av den dyra försäkringen. Pröjsa 10 papp och åka 300 mil är rena vansinnet enligt mig, hur dyra blir dom 300 milen? Nä över 1000 gärna mer ska man va uppe i.
Visserligen, men det sitter ju ändå i vad folk vill betala för, oavsett om de kör 100 eller 1000 mil så får de oftast betala ungefär samma pengar. Jag kör för att det är roligt och det skulle aldrig falla mig in att sitta och nöta bara för att få mil på hojen.

Folk har olika livssituation, intressen och prioriteringar därför kör vi alla olika mycket.
Själv körde jag ca 700 mil i fjol. Men de flesta jag träffade körde 200-400 mil per år.

Orca69 skrev:
Visserligen, men det sitter ju ändå i vad folk vill betala för, oavsett om de kör 100 eller 1000 mil så får de oftast betala ungefär samma pengar. Jag kör för att det är roligt och det skulle aldrig falla mig in att sitta och nöta bara för att få mil på hojen.

Folk har olika livssituation, intressen och prioriteringar därför kör vi alla olika mycket.
Själv körde jag ca 700 mil i fjol. Men de flesta jag träffade körde 200-400 mil per år.

Nä man ska ju inte nöta mil i onödan om man inte vill det men att inte åka för att vara ekonomisk går bort, då har man inte tänkt till.

Jag Var utan hoj en månad förra sommaren, efter det hade Jag en treott CBR1000 som gjorde att Jag inte hade lust att åka men när Jag bytte den mot min nuvarande gammel-GSXR1000 så lyckades Jag inkl bladen och Rettan Jag han köra en 400 mil men innan den stals få ihop 1400 mil utan att anstränga mig speciellt.
Då kör Jag hoj dagligen och ställer undan bilen till hösten iof.

Ja, det är några grymma överpriser på hojar nu. För 2- mån såg jag en Kawa ZX-9R 98 med 3300 mil för 38´. Idag såg jag en likadan här på SH o begärt pris är 65´. Hm, vad är det som händer?????

Teo skrev:
Nä man ska ju inte nöta mil i onödan om man inte vill det men att inte åka för att vara ekonomisk går bort, då har man inte tänkt till.

Jag Var utan hoj en månad förra sommaren, efter det hade Jag en treott CBR1000 som gjorde att Jag inte hade lust att åka men när Jag bytte den mot min nuvarande gammel-GSXR1000 så lyckades Jag inkl bladen och Rettan Jag han köra en 400 mil men innan den stals få ihop 1400 mil utan att anstränga mig speciellt.
Då kör Jag hoj dagligen och ställer undan bilen till hösten iof.

Kan du ta det här en gång till...? :va

Linsurfer skrev:
som priserna är idag känns det som jag får dras med gpx:en denna säsongen med.. :gnissla

Ja eller så e du inte så jävla snål utan släpper ett spar spänn på priset...den blir ju inte mer värd till nästa år...

Jo, det är sjukt vad det har stigit.. redan från förra året.
T ex så kryllade det ju av tidiga R6or för en 45-50k vid den här tidpunkten på året ifjol. Nu ligger de närmare 55-60..wtf?

Men priserna kanske sjunker ju fler hojar som kommer ut på marknaden? Nån måste ju börja sänka för att få sålt tycker man...

JonaZ skrev:
Ja eller så e du inte så jävla snål utan släpper ett spar spänn på priset...den blir ju inte mer värd till nästa år...

Nej, jag menar att andra hojar ligger så högt i pris så att jag hellre har kvar min gamla och sparar lite istället..

2002 köpte jag en R6 -00 för 60'... Idag 2006 är det fortfarande många som ska ha 60 för samma årsmodell! :va

Don Danielsan skrev:
men å andra sidan så innebär ju 350 mil att man är ute o kör 35 ggr på en sommar, o de är rätt lite väl...

Om vi säger att man som i din uträkning kör 10mil/gång, är det som sagt 35ggr för o få 350mil. Kör man 2ggr/vecka i 5 månader så blir det ca: 400mil/ säsong. Det tycker inte jag är lite.

//Daniel

normal hojsäsong för mig efter många hojår är fortfarande 2000 mil i snitt, fördelat på flera hojar under en säsong. 300 mil på en hoj är inte alls omöjligt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT