Vad har hänt med begagnatmarknaden???

Don Danielsan skrev:
Hur många kör bara 300 mil :confused: ... själv körde jag 1150 mil förra säsongen, och kanske 800 mil säsongen innan. Iofs bor jag i Skåne så säsongen är ju något längre här.
:hej Du har ingen flickvän eller? Jag snittar 350mil/säsång :)

HanneZ skrev:
Ja, gamla R1:an står helt galet högt i pris på blocket. Kompisen har letat lite smått ett tag nu och har inte hittat nån vettig under 50.

Inget konstigt, styrs av utbud och efterfrågan. På dessa äldre cyklar och äldre r1: så är ägandekostnaderna lägre pga försäkringen.

Tillhör själv den kategorin som kika på ägandekostnaden (och jag tror att de är rätt många)

Badger skrev:
Inget konstigt, styrs av utbud och efterfrågan. På dessa äldre cyklar och äldre r1: så är ägandekostnaderna lägre pga försäkringen.

Tillhör själv den kategorin som kika på ägandekostnaden (och jag tror att de är rätt många)
Min kostade lika mkt i försäkring 2004 som i år, ändå stod dom mycket lägre i pris då.

Verkar som om det lönade sig att köpa sin r1 i höstas för 40k :tummenupp

HanneZ skrev:
Min kostade lika mkt i försäkring 2004 som i år, ändå stod dom mycket lägre i pris då.

Tendenser då: utbudet är minskat (man kan ju undra varför :va ) och efterfrågan har ökat.

Försäkringen för mig diffar duktigt (för mig i allafall, jag är inte ensam om det).
Konkret exempel: brorsans fireblade 99 billig, han köpte sen en 00 (929) försäkringspremien stack iväg som en raket.

Men, efter att ha läst lite i försäkringsforumet, så verkar det även vara lite utav lotteri med premien.

^Mats^ skrev:
Verkar som om det lönade sig att köpa sin r1 i höstas för 40k :tummenupp

Hehe...ja vi kan sälja med en hyfsad vinst nu på våren! :tummenupp
Men det vill jag inte! Den kommer nog att tillfredställa mig många år till! :drool

Många som håller på att ta mc-kort numera och vill köpa hoj på en marknad där det inte hunnits tillföras lika många hojar som förare.

Don Danielsan skrev:
Hur många kör bara 300 mil :confused: ... själv körde jag 1150 mil förra säsongen, och kanske 800 mil säsongen innan. Iofs bor jag i Skåne så säsongen är ju något längre här.

ca 400mil förra sänsongen. Var lagom mycket tyckte jag. vill jag åka långt så har jag bil, som desutom går bra mycket billigare än hojen :)

Hojar i typ skåne går nog inte så många mil per säsong då de tycker att några mil är RUSKIGT långt.

Jag frågade om vägen till ett ställe när jag var där nere, kille tog i allt vad han kunde och sa att det är långt åt det där hållet, det var max 2 mil :va , bytte däck på en firma, snacka lite däckskillen och sa att jag skulle till stockholm, inte samma dag frågade killen, jo svarade jag, av hans uttryck kunde man tro att jag skulle köra till nordpolen och saknade några indianer i kanoten :3freak

Sålde min R1 03 me 2000mil på mätaren slut bakdäck slut bromsar fram samt att den skulle på 2000mila service för 80 000:- förra året.Snacka om bra affär...

Sedan gick det 3 moppar förra säsongen..
gpz900r 300mil
r1 03 800mil
625smc 05 100mil

HAR FLICKVÄN OCH MÅNGA VÄNNER ÄNDÅ 1200mil på första säsongen...
Och tycker inte jag körde såå mkt .....
I år ska det fanimig brännas minst 2000mil bara vårsolen tittar fram hela dygnet så...

Tycker det e skitkonstigt med typ r1:or av modell 04 o 05 ibland 02:er som gått 300mil....har folk dom i bokhyllan eller???
Kan ju dock hålla med om att vårpriserna på beg hojjarna e helt tokiga...
2:A ELLER 3:E HELGEN MED GOTT VÄDER E KÖPAHOJFAKTORN TA MIG FAN MAXIMERAD...gammla hojjar kostar 30 000 o folk tok köper för att ha nåt att åka på....det e ju gott väder.....Folket styrs av väder inte pengar...

Bor i jämtland o snittar 1000-1200mil per år. Ibland undrar man om vissa har hoj bara för att de ska ha och possera med eller ha som prydnad o ej använda grejerna.

JonaZ skrev:
Sålde min R1 03 me 2000mil på mätaren slut bakdäck slut bromsar fram samt att den skulle på 2000mila service för 80 000:- förra året.Snacka om bra affär...

Den servicen låter inte som bra affär.... :rolleyes:

Lam-Kaka skrev:
Bor i jämtland o snittar 1000-1200mil per år. Ibland undrar man om vissa har hoj bara för att de ska ha och possera med eller ha som prydnad o ej använda grejerna.

Kör själv bara en till två ggr i veckan pga familj o tidsbrist, inga långresor nu
förtiden. Låt var och en köra så mycket han/hon vill.. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...