Vad Har HÄnt Med Blocket???

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Dom är ju helt galna i huvudet? :kocko

Nu har dom blandat in bilhandlare på sidan vilket gör att alla privatannonser försvinner, var inne o tryckte på kronoberg, det enda där stod var: volvo, volvo, volvo, volvo, volvo......HELT JÄVLA GALET! Man kan inte ströleta och om man själv skall annonsera så bara försvinner ens annons i mängden! :huvet

Nä, då är är tom tradera bättre, o den sidan suger! Alla kommer väl att annonsera på sporthoj istället!! :tummenupp

Någon som håller med??? :va

Så det räcker inte med att dom pungar 20 spänn per annons?

Saken är den att dom har en filial som heter blocket JOBB. Det skulle ju inte vara fel om dom gjorde en blocket BIL filial, så att man inte blandar in det i privatannonserna, nu är det bara galet.

Mailade dom, här är svaret:

Hej,

Tack för din synpunkt!

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra blocket.se och många idéer kommer från våra annonsörer. Förslagen är värdefulla för oss och jag vidarebefordrar ditt till våra utvecklare.

Mvh

Blocket Kundservice

Josafan skrev:
Dom är ju helt galna i huvudet? :kocko

Nu har dom blandat in bilhandlare på sidan vilket gör att alla privatannonser försvinner, var inne o tryckte på kronoberg, det enda där stod var: volvo, volvo, volvo, volvo, volvo......HELT JÄVLA GALET! Man kan inte ströleta och om man själv skall annonsera så bara försvinner ens annons i mängden! :huvet

Nä, då är är tom tradera bättre, o den sidan suger! Alla kommer väl att annonsera på sporthoj istället!! :tummenupp

Någon som håller med??? :va

Men det finns ju 2 st olika....Bilar och Bilar(Bilhandlare) :yoparty

Ehhmm, jag tror nog inte att ni förstår vad jag menar. Normalt när jag går in på blocket så trycker jag på kronoberg, eftersom det är där jag bor och det är alltid kul och se om det finns några fynd i trakten. Nu när jag gör det idag så är det bara fullt med bilhandlares annonser, plus ngn enstaka privatannons mellan. Jag är inte intresserad av någon bil, inte just nu i alla fall. Visst kan man välja bil eller bilhandlare men man kan inte ströleta så där som gjort tidigare....hänger ni med nu då? :va

Det jag talar om är en filial, precis som blocket JOBB, dessa finns på: http://www.jobb.blocket.se/ :tummenupp

Ni ser väl inga jobbannonser mitt bland det vanliga prylannonserna? :confused: Det är SÅ jag menar.

Josafan skrev:
Så det räcker inte med att dom pungar 20 spänn per annons?

Dessutom är det bara "lågpriskategorier" som är så billiga numera. Bilar kostar väl 80 tror jag, MC kostar 60 och övriga fordon 40. Nåt sånt tror jag.

Josafan skrev:
Ehhmm, jag tror nog inte att ni förstår vad jag menar. Normalt när jag går in på blocket så trycker jag på kronoberg, eftersom det är där jag bor och det är alltid kul och se om det finns några fynd i trakten. Nu när jag gör det idag så är det bara fullt med bilhandlares annonser, plus ngn enstaka privatannons mellan. Jag är inte intresserad av någon bil, inte just nu i alla fall. Visst kan man välja bil eller bilhandlare men man kan inte ströleta så där som gjort tidigare....hänger ni med nu då? :va

Det jag talar om är en filial, precis som blocket JOBB, dessa finns på: http://www.jobb.blocket.se/ :tummenupp

Ni ser väl inga jobbannonser mitt bland det vanliga prylannonserna? :confused: Det är SÅ jag menar.

Hmmm ,kan inte det ha med o göra att dom nyss ändrat på det
hela. Så nu ett par dagar sätter alla bilhandlare in sina bilar
på blocket.
Borde väl bli lite bättre när dom fått in alla sina annonser ???

Fogel99 skrev:
Hmmm ,kan inte det ha med o göra att dom nyss ändrat på det
hela. Så nu ett par dagar sätter alla bilhandlare in sina bilar
på blocket.
Borde väl bli lite bättre när dom fått in alla sina annonser ???

Jag kan tänka mig att det är jävligt MÅNGA handlare som kommer att sätta in sin bil och dom kommer säkert att göra det fler än EN GÅNG....ser det framför mig..... :huvet :huvet :huvet :mad: :kocko

Vad gnäller ni om :va
Det finns två kategorier:Bilar (Privat) och Bilar (Bilhandlare).
Skulle också tycka det vara synd om de blandade upp privata och bilhandlarannonser.

När man tittar på "nytt" för Länet får man upp alla kategorier, även bilhandlarannonserna. Förmodligen det...

KtmDanne skrev:
Skulle också tycka det vara synd om de blandade upp privata och bilhandlarannonser.

suck, talar inte om privata och bilhandlarannonser, utan privata PRYLannonser som är blandat med bilhandlarannonser....eftersom blocket ursprungligen är avsett för privatpersoner enligt deras egna paragraf:

Endast privatpersoner: Blockets privatannonser är till för privatpersoner som har rätt att ingå avtal, enligt konsumentverkets regler. Annonsörens namn skall alltid uppges.

Men eftersom ingen fattar så lägger jag upp en bild hur det kan se ut.

Bifogat

• blocket.jpg
    blocket.jpg
    119.1 KB · Visningar: 89
Josafan, det är inte så att du råkat kryssa i (sök även bland dina lokala bilhandlare)?

KtmDanne skrev:

Grabben vill nog kunna se om det finns något intressantare än bilar från bilhandlare när han kollar de senaste annonserna i sitt län. En ny digitalkamera, en bättre begagnad fårhund, eller ett PlayStation 2 som bara körts av en gammal tant till och från kyrkan varannan söndag. Detta utan att behöva gå in i varje kategori och kolla på det senaste för att se om det finns något intressant objekt. :brynad

Jag håller med om att privatannonser och företagsannonser borde skiljas åt.

Therudeboy skrev:
Josafan, det är inte så att du råkat kryssa i (sök även bland dina lokala bilhandlare)?

I ovan nämnd diskussion skrev jag att jag oftast bara strökollar runt vilket innebär att jag får med alla bilhandlare med, jag får med alla kategorier men eftersom det kommer så mkt bilhandlare så ser man nästan enbart dom eftersom det är majoritet.

Men vafan, det är nog bara jag som har denna uppfattningen hahahhaa, så stängd tråden o gå vidare med livet! :fyllisar

Esquire skrev:
Grabben vill nog kunna se om det finns något intressantare än bilar från bilhandlare när han kollar de senaste annonserna i sitt län. En ny digitalkamera, en bättre begagnad fårhund, eller ett PlayStation 2 som bara körts av en gammal tant till och från kyrkan varannan söndag. Detta utan att behöva gå in i varje kategori och kolla på det senaste för att se om det finns något intressant objekt. :brynad

Jag håller med om att privatannonser och företagsannonser borde skiljas åt.

Tack, tack och åter TACK! :Bugar :Bugar

Jag har nog inte varit tillräckligt nykter att säga det lika bra själv :rofl

Josafan skrev:
I ovan nämnd diskussion skrev jag att jag oftast bara strökollar runt vilket innebär att jag får med alla bilhandlare med, jag får med alla kategorier men eftersom det kommer så mkt bilhandlare så ser man nästan enbart dom eftersom det är majoritet.

Men vafan, det är nog bara jag som har denna uppfattningen hahahhaa, så stängd tråden o gå vidare med livet! :fyllisar

Jag har då inte det problemet och jag surfar blocket 10 gånger om dagen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT