Vad har du köpt för vinterbil?

Rigge skrev:
Snabbhet har inget med saken att göra :D

Snabbhet är allt när du kör på tid runt en bana :fakta
Idag har man monterat dit lite extraljus på vinterbil nummer två, numera med 400w framåt. Ska se hur mycket generator/batteri klarar av innan jag måste byta :( PÅ min gamla nissan micra hade jag 650w+ framåt men då sjönk varvtalet med 300rpm på tomgång när man slog på helljuset :D Peugeoten borde klara av minst 600w med 45A batteri och nya kol och ny rem :gnissla

OM något råkar ha lite extraljus liggandes (runda ett måste) så skicka iväg ett pm så köper jag dem gärna.
Och vet nån vart jag får tag på relän som pallar mer än 45A utan at kosta mer än 249:-/st?
 
Dee_cati skrev:
Snabbhet är allt när du kör på tid runt en bana :fakta
Idag har man monterat dit lite extraljus på vinterbil nummer två, numera med 400w framåt. Ska se hur mycket generator/batteri klarar av innan jag måste byta :( PÅ min gamla nissan micra hade jag 650w+ framåt men då sjönk varvtalet med 300rpm på tomgång när man slog på helljuset :D Peugeoten borde klara av minst 600w med 45A batteri och nya kol och ny rem :gnissla

OM något råkar ha lite extraljus liggandes (runda ett måste) så skicka iväg ett pm så köper jag dem gärna.
Och vet nån vart jag får tag på relän som pallar mer än 45A utan at kosta mer än 249:-/st?
Sätt fler relän paralellt ist, kör ljusen i par på vanliga hederliga relän från närmaste mack så klarar du dig.
Så har alltid jag gjort med mina installationer av dagsljus framför nosen. :hihi
//Tobbe
 
MrGooFy skrev:
Jag har köpt mig en vinterbil jag med. Iofs så är den varken bakhjulsdriven eller fyrhjulsdriven, men sen så kan man nog inte kalla den vinterbil heller. Underbar att köra är den dock. :D



På med fälgarna du vill ha och det kjolpaketet som satt på den silvriga accorden så blir den överdrivet nice!
 
sladdar runt med firma bilen hehe ganska rolig
 

Bifogat

  • my car1.jpg
    my car1.jpg
    32.2 KB · Visningar: 56
tobbeviking skrev:
Sätt fler relän paralellt ist, kör ljusen i par på vanliga hederliga relän från närmaste mack så klarar du dig.
Så har alltid jag gjort med mina installationer av dagsljus framför nosen. :hihi
//Tobbe

Nu är inte min ellära den färskaste i minnet direkt, men vad förlorar jag på att köra parallellt? Jag har hittills kört 4 relän med 2 ljus på varje av två och ett på varje på två. totalt 6 ljus mao. Men de fetaste lamporna (cibie's) ville göra så att relät fastnade i stängt läge efter några minuters användande vilket resulterade i att jag inte kunde blända av. Prövade att byta alla kablar mot de fetaste jag kunde klämma i ett par kabelskor men det hjälpte föga :(
 
Jag har köpt en Bangbulans som jag kommer att använda både som husbil (redan inredd) och som hojtransport.
Hur har man klarat sig så länge utan en ambulans?? Pimpigare ride får man leta efter.

Ska förresten sälja min rostfria BMW 325i -88 om nån är intresserad...
 
Last edited:
Dee_cati skrev:
Nu är inte min ellära den färskaste i minnet direkt, men vad förlorar jag på att köra parallellt? Jag har hittills kört 4 relän med 2 ljus på varje av två och ett på varje på två. totalt 6 ljus mao. Men de fetaste lamporna (cibie's) ville göra så att relät fastnade i stängt läge efter några minuters användande vilket resulterade i att jag inte kunde blända av. Prövade att byta alla kablar mot de fetaste jag kunde klämma i ett par kabelskor men det hjälpte föga :(

Om du kör ett relä/lampa, så ska det funka med vanliga biltema. Man får byta lite oftare (max en/år) än tex Hellas men är ju viss skillnad på priset.
 
Dee_cati skrev:
Nu är inte min ellära den färskaste i minnet direkt, men vad förlorar jag på att köra parallellt? Jag har hittills kört 4 relän med 2 ljus på varje av två och ett på varje på två. totalt 6 ljus mao. Men de fetaste lamporna (cibie's) ville göra så att relät fastnade i stängt läge efter några minuters användande vilket resulterade i att jag inte kunde blända av. Prövade att byta alla kablar mot de fetaste jag kunde klämma i ett par kabelskor men det hjälpte föga :(
He he fetaste lampor är det 180w typ?
Jag har haft 100wattare i mina lysen just för att slippa byta relän och reflektorer ( beror iofs på vad man väljer för lyktor ).
Förlusten borde bli så pass liten att du inte märker den.
En vinst som man kan få är att dra nya trådar till bilens befintliga lysen, dra fyrkvadrat direkt från batteriet över ett vanligt extraljusrälä som du styr med bilens "belastningstrådar".
Spääämar inte vi nu? :hihi
Pma mig om du vill ha hjälp med eläreri så ska jag göra vad jag kan :tomten
//Tobbe
 
Fälgarna blir det nog om inget oförutsett händer, sänkning är planerat det med, likaså toning av bakrutor men det där j*vla kjolpaketet kostade runt 11 000 olackat IN på honda.

Therudeboy skrev:
På med fälgarna du vill ha och det kjolpaketet som satt på den silvriga accorden så blir den överdrivet nice!
 
Vinterbil för mig är en bil som man fraktar rumpan i under vintern när man inte kan köra hoj.

Vinterbil heter det just för att den bara behöver överleva vintern och kan vara i vilket skick som helst ;)
 
ingen som vill köpa en bubbla -57 med "blinkers-pilar" och utan värme?
Det finns ingen värme i dom, för dom har ingen värme....det är därför det inte blir varmt...inte för att jag har en sån, men jag gillar å spamma och har kört med en sån en vinter, och det kommer aldrig hända igen....

www.kupevarmare.nu
 
Jag har haft mitt vinterskott i två veckor nu, och den gör mig lycklig varje gång jag kör den! Otroligt välbalanserad, även när man trycker bort alla anti-skojfunktioner :D
 

Bifogat

  • BMW 22.JPG
    BMW 22.JPG
    126.9 KB · Visningar: 65
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag har haft mitt vinterskott i två veckor nu, och den gör mig lycklig varje gång jag kör den! Otroligt välbalanserad, även när man trycker bort alla anti-skojfunktioner :D


Väntar ivrigt på den där provturen du lovat mig.. :7peta :tungan

/Lännström
 
Esquire skrev:
Jao, dra i handbromsen gör man ju inte gärna om det går lite fortare. Det är ju som sagt var lite för lätt att tappa kontrollen. Men den duger ju fint till att leka på mindre platser där man inte vill dra upp farten nog för att vänsterbromsa.
En annan variant med fwd är att man trampar till på gasen så att framhjulen börjar spinna och bilen understyr när man kommer in i en kurva. Sedan släpper man snabbt upp gasen så att framhjulen återfår fäste. Men det är inte alltid så säsrkilt lättkontrollerat. :3freak

Jo men det låter ungefär som min "motorbromsvariant" fast mer jao mer wild and crazy haha! Låter mer som en okontrollerad kurvtagning hehe men kul ere :tummenupp

Esquire skrev:
Jepp, särskilt eftersom Audin jag var ute med var en Avant. Det är mest bara kosmetiska skillnader på en Audi A4 och en VW Passat.

Hade den den gamla 110hk dieseln eller den nyare 130hk?

Jag antar att det var 130 hk eftersom det var en 2001a?
4x4 Ställ rules! Så klockrent när man "pumpar på gasen" med en 4x4 och lixom river upp nytt grepp :yoparty

nästa bil ska fan vara 4x4!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top