Vad har du för hoj idag? Bytesplaner?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag har haft min RF 1 år imorgon! Om jag skall byta(storhoj alltså..) så blir det inte i år, förmodligen inte nästa år heller, men kanske till 2008, och just nu lutar mitt intresse åt Italienskt, Aprillia rsv Mille.

Fiddyn får härja på go-kartbana, går väl köra på crossbanan med hjälpligt, kanske skaffa isdäck, scotern är till och ifrån jobb billigt tjojhejs

Hur länge har du haft din hoj?

Planer på att byta, isåfall till vad?

Kan bli en kul tråd i väntan på mera vår! :tummenupp

Last edited:
Krashade RGVn i höstas och köpte mig husabergen av praktiskt själ under vintern då jag led av total abstinens under den förra vintern. Fastnade totalt för hojen och nu till sommarn så blir det motardkitt och medlemskap i en motorklubb i närheten där jag kommer köra enduro och cross (ingen motardbana i närheten). Byter jag hoj så är det isf för att köpa en nyare husaberg, framförallt för att de nya är mer pålitliga, annars väldigt nöjd med min hoj änsålänge.

Triumph Speed Triple -04 som jag tog ut ny den 14e mars förra året.
Är nöjd på alla sätt och vis men har sneglat en del nya Daytona 675an sen den lanserades därför att jag är sugen på ngt lite smidigare.

I vintras var jag även sugen på att skaffa en Aprilia Mille, men efter att ha provsuttit och tittat och klämt en del så kom jag fram till att den kändes alldeles för bred och klumpig.

675an känns på något sätt som en värdig efterträdare till Ducce 748, om man ska hitta något liknande.

Jag har haft min ninja i ett år nu, Kommer nog köra med den detta året oxå sen blir det en ny och större hoj.. :tummenupp

Haft tre hojar sedan ca ett år tillbaka.. Ombyte förnöjer.. :)

philsson skrev:
Krashade RGVn i höstas och köpte mig husabergen av praktiskt själ under vintern då jag led av total abstinens under den förra vintern. Fastnade totalt för hojen och nu till sommarn så blir det motardkitt och medlemskap i en motorklubb i närheten där jag kommer köra enduro och cross (ingen motardbana i närheten). Byter jag hoj så är det isf för att köpa en nyare husaberg, framförallt för att de nya är mer pålitliga, annars väldigt nöjd med min hoj änsålänge.

Finns motardbana/motardkörningar på träningsbana i Eksjö.

KTM 660 -04, precis som förra året... :tummenupp

Köpte min R1 för några veckor sedan, så den blir d till å åka på i sommar, sen om ja får lite pengar över till nästa sommar så kanske ja byter upp mig nåra årsmodeller..till en R1 -06 kanske.. :hihi

Jag har haft min SV sedan maj 2003 då jag köpte den sprojtans ny.
Hade tänkt byta upp mig till storebror SV1000s då jag starkt gillar denna hoj.

Men det blev ändrade planer och i augusti kommer det tillökning i familjen om allt går vägen. Så då får 650:in tjänstgöra åtminstone en säsong till.

Haft min XJR i ungefär 3 år, jisses va tiden går fort. Nu är den till salu och en VFR står hos handlaren och väntar på att få flytta hem till mig.

Väntar just nu på att de skall ringa från Yamahacenter med ett pris på en R6 -05. Om det blir affär eller inte beror på vad de ger för inbytet. Har haft Thundercaten i fem säsonger, så det kan vara dags för ett byte. Sugen e man...

Ligger väl på 9-10 året, men börjar fundera på att byta upp mig, jag blir ju inte smalare med min självdisiplin, kanske dax att byta upp sig några hästar...
men det är ju dyrt, och man vet ju va man har.. :tummenupp

Själv har man precis bytt upp sig från SV650S -99 till en R1 -01. Eller i vår får jag väl se om jag bytt upp eller bytt ner mig :hihi

Jag har en TL1000R och den byter jag aldrig bort! :tummenupp (möjligtvis mot en annan Tiller)

Sålde min gsxr 600, 97a för ngra veckor sen.
Letar nu efter ny hoj att plåga i sommar! :) :banana Lutar starkt mot en r1:a!
Ngn annan som är sugen på att åka nu när de börjar likna vår? :tummenupp

sporTlovEr skrev:
Jag har haft min RF 1 år imorgon! Om jag skall byta(storhoj alltså..) så blir det inte i år, förmodligen inte nästa år heller, men kanske till 2008, och just nu lutar mitt intresse åt Italienskt, Aprillia rsv Mille.

Hur länge har du haft din hoj?

Planer på att byta, isåfall till vad?

Kan bli en kul tråd i väntan på mera vår! :tummenupp

Lite samma situation: Haft Ducce 748S i 2 år ska ha inom 18mån en 998:a

Ska få ihop min CBR 600F -00.
Ska sedan sälja eller byta mot större.
Så har ni typ en CBR 929 eller 954, Går bra med GSXR 1000 också.
Så hör av er om ni vill byta, såklart pengar emellan, eller rent köp på hoj.

Kawa ZX..
Yama R6..
KTM LC4..
Honda CBR
Yama R6..

om vi går 1.5år tillbaka i tiden, så har jag ägt ovanstående.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D