Vad har blåst sönder hos er??

Mary skrev:
Utan ström säger du!? :va Ja sådär kan det vara där ute på landet... annat är det när man bor centralt i Nol som jag, här har vi haft stöm hela tiden! :)

Varför bjöd du inte upp mig till nol då?? Så jag slapp sitta ensam hemma med en maglite på bordet...

Flydde faktiskt upp till kompisen i älvängen...

Jag var nere i Halmstad och blev duktigt inblåst. Konstaterade att det fläktade lite väl friskt för att gå ut. Jag är inte helt säker på att min jacka är vindtät när densiteten hos det som blåser omkring ökar upp till träklass och över.

Sitter alltså och käkar i godan ro när det säger brak. Trodde skylighten jag satt under var på väg ner men det visade sig "bara" vara yttertaket som stuckit av huset... tillsammans med en ventilator. Fint hål i taket där.

Ett träd och en lyktstolpe hade tippat över vägen ut, ömt omslingrade. Verkade vara lättare att motorsåga sig genom trädet när de började fixa..

Sådana där vita trädgårsbänkar i gjutjärn som väger bly hade tippat och kanat omkring på asfalten. Husvagnar som voltat alternativt blivit tomma underreden. Betongsuggor med en enda skylt på hade blåst omkull. Uppblåsta portar. Reklamskyltarna vid macken var i bitar.

Hela skogspartier utraderade längs vägen uppåt landet, åtminstone till Jönköping. Sedan blev det mörkt. Vägskyltar låg lite varstans, stora som små. Lador hade fällt ihop sig, alternativt lättat och gett sig ut på utflykt i varierande grader av uppdelning.

Fy farao, vilket skitväder.

Behöver det påpekas att det blir rätt blött inne om yttertaket stuckit under en storm. :(

En Massa nedblåsta träd vid Ica Prtille. Åkte sen till hisingen vid kl 21,00 tog motorvägen massa snutbilar överallt blinkade med blåljus och allt. En hel del nedblåsta vägskyltar =)
Framme vid kvilletorget översvämmning vid bäcken fivck ta en annan väg.. Sen var det bara och parkera bilen, möta polaren och gå in på kvilles Biljard och spela lite.Därifrån kommer man inte heller ifrån nykter :fyllisar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT