Vad har blåst sönder hos er??

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Här var det bara ett träd vid ICA,som strök med.

Mamma ringde och frågade om jag hade tid att titta förbi...då det låg ett tak på hennes tomt,dock inte hennes men möbelfirman som ligger ijämte hade lagt sitt där.

Sen var det lite träd över gräsmattan som hade plockat med sig en hundgård.
(ingen hund i )

Här på jobbet:
Div byggnadsställninger, dvs stålrör och ordentliga plankor osv.. Ett helt cykelställ med tak och allt (stort) har flygit en bit och ligger uppåner.. Träd, ett gäng..
Sen på alla byggnader så har fönster blåst in och takluckor flygit av...
Hemma: några träd låg på vägen tidigt i morse...

Sicken grej..

Japp trädet vid ICA såg jag med, eller det som var kvar efter de sågat av det.

Sen låste jag in mig i lägenheten med pizza, cola och försökte kolla på "Croching Tiger Hidden Dragon" Det var lite störningar på tvåan nämligen...

Hörde ryktesvägen att motorvägen var avstängd ett tag för några skyltar blåst ner över vägen.

Micke-78 skrev:
Japp trädet vid ICA såg jag med, eller det som var kvar efter de sågat av det.

Sen låste jag in mig i lägenheten med pizza, cola och försökte kolla på "Croching Tiger Hidden Dragon" Det var lite störningar på tvåan nämligen...

Hörde ryktesvägen att motorvägen var avstängd ett tag för några skyltar blåst ner över vägen.
Helluu Micke! Lever du :tummenupp

(Sorry för trådkapet fabbron ;-)

Får jag komma in o störa i tråden.
Här nere har biblioteket blåst sönder. Ett tak till ett stort lager låg över en gata. En ladugård som var ca 100 m lång finns bara flisor kvar av. Sen en jäkla massa träd och staket så det blir väl till att ta anställning som skogshuggare nu.

sportarn skrev:
Får jag komma in o störa i tråden.
Här nere har biblioteket blåst sönder. Ett tak till ett stort lager låg över en gata. En ladugård som var ca 100 m lång finns bara flisor kvar av. Sen en jäkla massa träd och staket så det blir väl till att ta anställning som skogshuggare nu.
Fan det är som "Day of tomorrow" nu för tiden alltså... Undra vad som händer härnäst?

Min och min kompis frisyr igår på väg till lokala puben 50 meter hemifrån. :3freak
Tror dock det blev en förbättring...

Flaggstänger vid OK knäcktes på mitten, lite refugskyltar som blåser omkring och en hel del träd verkar ha gått åt.

Om man är vedeldande villaägare kan man nog göra storkap idag. Lär finnas ett å annat vedträd som ägarna helst ser att det försvinner kan jag tänka mig! :)

FÖRGÖRAREN :yoparty

Blondie skrev:
vad e det me den då?
Våran hyreshustvantenn har blåst ner oliggerpå gården
ena sidan håller på o släpper,blir lite spännande på 9e våningen om den skulle ge sej helt... :gnissla

Lite träd som låg och så var 45:an översvämmad på 2 ställen...
Men det värsta var nog o vara utan ström i nästan ett dygn...

En kortvägg (sånt där grått fjälltegel) har gett sig och ligger utspritt i hela området.

Taket på grannhuset har ramlat ner bitvis, dessvärre på de parkerade bilarna nedanför. 10-talet bilar som inte ser så bra ut längre...

Sen har jag inte ens vågat gå ner i slottskogen.

Chaser skrev:
Lite träd som låg och så var 45:an översvämmad på 2 ställen...
Men det värsta var nog o vara utan ström i nästan ett dygn...

Utan ström säger du!? :va Ja sådär kan det vara där ute på landet... annat är det när man bor centralt i Nol som jag, här har vi haft stöm hela tiden! :)

Några väggplattor från höghusen ligger splittrade på parkeringen. Skulle inte vara hälsosamt att få en stor eternitplatta på sig så jag hoppas folk höll sig inne.
Jag var nervös hela kvällen att en sån eller någon av alla parabolerna skulle rasa ner på bilen.

hmm, kanske ska ge mig upp på taket och se hur många takpannor som fattas. Lika spännande varje gång när man inte gillar höjder.. :3freak

Jag som tyckte det var en rätt mesig storm, märkte knappt av den alls. Enda grejen jag såg var att kyrkogården vid Svingeln var helt översvämmad, bara gravstenarna som stack upp.... :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT