Vad hade ni gjort?

Vänta nu, kan man inte applicera grannkärringen-med-blommorna-tråden här..? :va

Odla hasch på gubbens tomt och anmäl!!

fanns träden där när ni köpte huset eller har ni planterat dom?
oavsett vilket, anmäl dom... beskära träd är något som ska göras med omsorg och kärlek, inte som hämnd:mad:

Detta är ännu en anledning till att jag vägrar bli "vuxen" i flera avseenden. Ja, du blev förbannad, dom gjorde fel men ingen kan diskutera saker & komma fram till en lösning som kanske hade gynnat alla parter. Alla håller på "sin" rätt.

Jag börjar bli bitter :confused:

Jag hade anmält. :mad:

Det hade inte blivit många koppar socker utlånade efter det heller...

man ska inte jävlas o göra det svårare för sig själv utan man ska gå efter sin rätt och gå den vägen som ger en mest. grannen har redan startat detta, och dum som han är så visste han inte vad han gav sig in på.
anmäl honom och få din rätt. för efter detta kommer det ändå inte vara nån peace mellan er 2

Ok för att grannen inte gjorde "rätt", likväl har jag full förståelse för hans irritation. De har tidigare påtalat vad de tycker om träden, men visst, så länge träden "höll" sig på er sida så kan de ju inte säga något, tycker inte jag heller. Vill betona och poängtera detta.

Men, och detta med ett stort djävla versalt sådant, när träden "växer in" på deras sida, över tomtgränsen, då är det väl inte mer än rätt att du ögonaböj åtgärdar detta själv? När du sålunda inte gjort detta, när du dessutom mer än väl är medveten om vad grannarna tycker, finner jag det inte mer än rätt att de sågar ner grenarna. Visst, han har måhända inte lagen på sin sida i sitt handlande, men rent förnuftsmässigt och moraliskt tycker jag att han gjort rätt.

Håll din skit på din egen tomt och får den inte plats eller du ej mäktar med att sköta eländet; flytta och skaffa dig en större tomt. Dina grannar ska väl inte bli lidande för att du inte kan hålla dina träd/växter/ogräs/annat junk på din egen tomt?

Mina tjugofem öre.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...