Vad hade ni gjort?

Jag skulle vilja rekomendera en köksfönster-monterad automatkanon med spårljus och uranberikad ammunition.
En annan fin idé om du inte har ekonomiska resurser för en automatkanon är att du tar en cykelslang från en gamma cykel och klipper av den på ett ställe, sedan spänner du upp den mellan två träd och använder den som en gigantisk slangbella in mot grannens tomt. Sedan ringer du och säger upp sophämtningen.

Du menar som att skära hål på grannens pool!

hmmm.....vet du var man kan hyra en stor bulldozer till ett bra pris?
dränka gräsmattan är kanonfint.. de där poolerna går ändå sönder titt som tätt..

diesel/bensin
låt några myrstackar flytta in på deras gräsmatta alternativt strö socker runt deras grund så att myrorna tar sig in i huset (funkar jättebra, men avgränsa din tomt med myrr)
köra några varv med en felinställd mossrivare
ekonomisk kompensation (mest knäckande för dina grannar)

Hämnd eller anmälan är väl helt OK i detta fallet. Du behöver ju knappast oroa dig för hurvida du kommer att bli ovän eller inte med dina grannar. Med tanke på vad dom har gjort så är dom nog inte speciellt intresserade av att vara polare med dig. Vad var det som störde dom så mycket med träden? Kan ju knappast var att dom såg fula ut för nu ser dom ju värre ut. Har inte dom några träd eller buskar du kan "låna" lite grenar av?

Tanken slog mig men vi har ingen fejd än. Men om jag väljer att anmäla dem kanske ni får se aschberg hemma hos mig!...eller inte!

Tycker jag nog att du har, dom har ju som sagt ingen rätt att kapa grenar annat än just den delen som är inne på deras tomt "som du beskriver är det ca 30cm" och väl därför brutit mot lagen om dom rent vart inne på tomten och kapat.

Jag har gjort en illustration, efter förslag från Bushida

Det där skulle jag aldrig accepterat.
1 Polisanmälan utan någon som helst förvarining
2 Grannen skulle behandlas med total kyla fr o m omg, inga hälsningar etc
3 Kosta vad det kosta vill, ett plank 180 cm högt, fult som fan på grannens sida skulle omgående resas

Förmodligen var det begränsad utsikt fr tomten och skugga som motiverade den brottsiga handlingen fr din grannes sida. Med strategin ovan har du skänkt din granne evig 0-utsikt åt ditt håll samt en låååååång och härlig skugga längs hela tomten (förutsatt att grannens tomt ligger i rätt vädersträck).

Blogga gärna här så att vi får följa dramat :)

Last edited:
För 20 år sedan när mina grannar flyttade in i sitt nybyggda radhus tyckte frun i huset att det skulle vara gott med vinbär, varpå hon planterade två vinbärsbuskar alldelens vid tomtgränsen.

För 7 år sedan när jag flyttade hit ville jag sätta upp ett staket för att vi hade hundvalp,vilket jag upplyste grannen o

Jag fick då tillåtelse att klippa ur dom grenar som behövdes för att sätta staketet på tomtgränsen, jag klippte sidan som vätter mot mig helt ren från grenar, men när jag sedan med laser mätte ut tomtgränsen så gick den cirka en dm in i själva roten på busken, jag byggde staketet en dm in på min tomt.

Nu får jag varje vår och höst laga staketet efter att hennes vinbärsbuske har hängt över och tyngt sönder det.
Dessutom blir min gräsmatta fan bara mossa under hennes jävla vinbärsbuske.

Man ska fan inte bo i radhus...

Jag ska flytta mitt ut i skogen!

Dödda dom! Det hade jag gjort.

För 20 år sedan när mina grannar flyttade in i sitt nybyggda radhus tyckte frun i huset att det skulle vara gott med vinbär, varpå hon planterade två vinbärsbuskar alldelens vid tomtgränsen.

För 7 år sedan när jag flyttade hit ville jag sätta upp ett staket för att vi hade hundvalp,vilket jag upplyste grannen o

Jag fick då tillåtelse att klippa ur dom grenar som behövdes för att sätta staketet på tomtgränsen, jag klippte sidan som vätter mot mig helt ren från grenar, men när jag sedan med laser mätte ut tomtgränsen så gick den cirka en dm in i själva roten på busken, jag byggde staketet en dm in på min tomt.

Nu får jag varje vår och höst laga staketet efter att hennes vinbärsbuske har hängt över och tyngt sönder det.
Dessutom blir min gräsmatta fan bara mossa under hennes jävla vinbärsbuske.

Man ska fan inte bo i radhus...

Jag ska flytta mitt ut i skogen!

Du bor ju i Norrland, där är allt mitt i skogen :7peta

Som någon sa, är det värt att riskera krig för en gren?

Den frågan ska ställas till grannen/grannarna, inte till trådskaparen. Dessutom handlar det inte om EN gren..

Grannarnas tanke är att nu MÅSTE han fälla träden, vi får som vi vill till slut...

Skadegörelse och egenmäktigt förfarande, det är vad det är!

Anmäl dem! Skit i "grannsämjan", för den fanns inte innan heller.

Jag har gjort en illustration, efter förslag från BushidO

absolut överjävla inte ok!:mad: anmäl aset!:mad:

edit: anmälan är för snällt... ett sånt jävla prakt:arsele förtjänar nåt bra mycket värre:mad: fäll granjäveln över en av deras ungar eller nåt...

Last edited:
Och medans myrorna krigar om dittan och mittan så kommer en blåbärsplockare gåendes med grova sulor.

Antingen låter man det hela bero om man inte kan få dom att först att man blev ledsen över sågandet. Vad gör det, egentligen?

Eller så kan du förslagsvis locka ut frun ur huset, knipsa av henne ringfingret med en sekatör, och medans hon hysteriskt och skrikande letar efter hennes bortsprugna lem i det fuktiga gräset så genomborrar du hennes bräckliga bäckenbotten med ett rejält järnspett. Sedan är det lämpligt att du tappar henne på blod, exempelvis genom att gå loss med en grästrimmer, sikta mellan mun och bröst. Medans livet går ur henne och musklerna slappnar av sin sista gång så bör du ha garderat med ett oljetråg för att samla upp hennes sista urin. Detta tappar du upp i ett lämpligt ölglas och ställer i kylen. Efter några dagar går över till hennes man, som är ganska uppriven i sökandet efter sin fru, och berättar att du ska hjälpa honom på alla sätt, du har t.o.m. med dig ett glas läskande öl till stackarn.

Nej, jag tycker nog det vore överdrivet.

/perris

Klart till drabbning.. :huvet :gnissla , .klart som fan att du ska kastrera deras katt, anmäla fadern för misstänkt pedofilism, mamma för försäljning av narkotiska preparat till skolungdomar samt lägga ut bilder på deras ungar på internet....

Det måste ju finnas lite substans till Grannfejden i höstens Tv program.

Kopparsulfat han du hälla på busken, borde dö då. Om inte så dör väl granntjärringen när hon äter bären :gnissla

Kopparsulfat är bra mot mossa också :yoparty

Kopparsulfat låter som en typisk bra-att-ha-sak!
Var får man tag i det? Köpte svavel på apoteket för några år sen, kan det finnas där? Eller nån färghandel?

Skuggar din gran grannens tomt? Han hade bett dig såga av grenar vilket du inte gjort. Klart att han blev förbannad!
Stora granar ska inte finnas i villaträdgårdar de ska stå ute i storskogen.

Jag blir alltid lika imponerad av vilka innehållslösa liv villamänniskor verkar ha. Det kan ju inte vara så att grannarna har bott där längre än träden, alltså skulle dom inte ha köpt det huset om dom nu mår så förbannat dåligt över några grenar på sin sida. Hur kan folk ens reta sig på såna saker så mycket att dom går in på grannens tomt och förstör deras egendom?
Om någon hade gjort så på mina träd hade jag fått ett totalt vansinnesutbrott, för så gamla träd som förstörs är inget som kan ersättas.
Ta reda på vad det skulle kosta att köpa och plantera två nya lika gamla träd (inkl maskin, personal o transp kostnad) och presentera en faktura till grannen.
Eller så kräver du betalning för allt det kommer kosta att ta bort träden, med maskinkostnader, personal, transporter och material för återställande av marken.
Vill dom inte betala för sig så polisanmäl, sen låter du träden stå kvar så grannarna får en underbar utsikt med två jättefula träd att stirra på.

Hade grannen sågat av grenarna på granen vid stammen eller lämnat några decimeter?
Sågade dom precis vid stammen så kommer den granen förmodligen vara död inom några år.

Jag hade anmält oavsett.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...