Vad hade ni för första hoj?

Triumph Daytona 955i -02
Var min första hoj. Helt galet när man tänker efter, tur att man ännu lever. Det var lite för mycket effekt för mig men det fattade jag inte då. :rolleyes:
 
Suzuki Gsx 750 es -83
Billig i inköp och lätt att öva på samt ingen herrejösseseffekt.
 
Första bågen får nog vara det man släpade ut i skogen förra sensommaren, en superfin Kawasaki KDX220R -02, om än något vek för brötenduro med 100 pannor rookie med klara problem att hålla rull på bitarna.

Torsk som man är på motorljud, så blev den utbytt rätt kvickt mot en KTM 450 EXC (-03), som hade en bonus, den var uppfjädrad för min vikt och hade fått en översyn av Springzz - med denna släppte det rätt friskt i skogen och det blev en massa roliga timmar över höst/vinter.

Just det var problemet, massor med timmar...och med det föjlde tankar på om man skulle klara sommarens tävlande utan att först riva i molekyler och serva, en inte oansenlig kostnad på en båge som kanske inte var värd så värst mycket egentligen, det började dessutom vara dags att ta hand om väldigt mycket på den hojen.

Ungefär samtidigt så blev det affär på busbilen, och det frigjorde lite resurser - det slutade med inbytt 450, en spritt ny 300 EXC, och en Honda VFR800 (det här med motorljud igen då...) att ha till glassköpar-rundorna. :)

/J - suktar friskt efter sportigt röda italienska twinnar..
 
Last edited:
Kawasaki ZX-7R
748cc
Tyckte att det var den läckraste hojen jag kunde hitta för rimliga pengar.
Tycker dock fortfarande att den är ruskigt fräck!
 
r6 -08 blir första hojen

600cc

och varför? ja kolla på den varför inte :?
 
Märke- Yamaha Dtr

Kubik- 125

Varför- fin offroad för A1 kort

hade så klart ett par mopeder innan men dom räknas la inte här :)
 
Ja nu är vi väl halvägs in i tråden och ingen bryr sig längre i vad som skrivs så nu kommer avslöjandet:

Fabrikat: Yamaha

Kubiken; 124cc

Varför: Fick den i lön.

Det var en DT125 -79 som jag körde som "enduro"


Långt senare när det blev aktuellt med kk (alltså körkort, för mc) så inhandlades en ny Kawasaki ZR-7S. Klassisk teknik med lufkyld 8-ventilare med förgasare och ett för en oinvigd sportigt utseende tillsammans med en rimlig prislapp passade perfekt. Försäkringen var överkommlig för en splitter ny hoj.
 
yz80-90
Farsan satte mig i sadeln på denna best när jag var 8år tror jag.
Startade bra med massa motorstopp och ett konstant tjatande att jag skulle gasa mer, sluta med att hojen snurra 180* bakåt med styret i magen :D
 
Min första: Kawasaki gpz 500s -92. Den var lagom dyr i inköp och försäkring, och när det svängde lite gick det köra ifrån betydligt tuffare hojar. (Fast jag lyckade iofs aldrig med det)

Kollade regnumret på skoj för några veckor sedan. Då vart den underkänd på besiktningen i höstas, och "stulen" strax efter... :rolleyes:
 

Bifogat

  • kawasaki gpz 500s.jpg
    kawasaki gpz 500s.jpg
    86.5 KB · Visningar: 49
Va hade ni för första hoj?

Märke? KAWA 650 SR 1982:a

Kubik? 650

Varför? den var billig...å udda...

//Matte//
 
Har haft ett helt gäng med crossmaskiner, men första lv hojen var:

Honda Hornet 900

Anledningen var, en smidig och relativt busig cykel som även gick köra långt med och så ville tanten sitta bekvämt.
 
Vad tyckte du om R6-99:an?

/D.


som första riktiga tung hoj, så var den mer än jag klarade av som gröngöling
körde över min förmåga & slutade med ett besök i skogen
efter olyckan så körde jag mycket lugnare, gör så än idag.


dock så gillade jag inte att behöva varva den så jävla mycket
sedan kändes den lite för liten i storleken för mig (är bara 183 cm, men ändå)

sedan var det många smådetaljer jag hängde upp mig på, skulle jag köpa en R6 idag, så hade det blivit generationen efter (om jag inte skulle bankitta den, då hade en 99:a funkat för mig)
 
Zundapp cx 50. :tummenupp

Vissa kulthojar ska man inte göra sig av med.:huvet
Tyvärr var man ung o fattig.
Man ska bevara sin första kärlek.:hojsmilie
 
kawasaki gpz 900 r-88 go hoj men tålde inte bankörning kassa motorer:gnissla :huvet
 
Back
Top