Vad hade ni för första hoj?

Kawa Z 550B från 1982.

Köptes för 12000, vill jag minnas att det var.
Hon toppade 185 (om man låg raklång över sadel och tank :D ) och började wobbla vid 160.
Detta var dock på det glada 80-talets sluttamp.

En klassiker

Min första hoj var en Kawasaki GPZ 900 från 91. En bra första hoj enligt mej. Tyckte faktiskt om den. Men jag saknar den inte...

Ett gäng crossar!

Första landsvägshoj: zxr750 -91

Enligt mig den fränaste hojen för dom pengarna och tokbillig försäkring. Perfekt när man gick i skolan!

TL1000s
Fast det var inte så länge sen känns det som.

Suzuki RF 900

Dreglade över en sådan när den kom 1994. Tänkte att en sådan ska jag ha när jag tar körkort. Och så fick det bli.

XL 500 första stånkan men inte sista:)
Tror det var en -81a men det var länge sen så jag kan missta mig:rolleyes:

Jag hade en Puch M50 Cross --> Cagiva Mito 125 --> Suzuki GSX-R750, Puch'n och Suzuki'n har jag ännu.

Suzuki Gsx 550 EF -86

Den var snygg, helsvart med guldfärgade fälgar och dekaler, helkåpa och såg större ut än den var. O att den sedan inte kostad en arm och ett ben vare sig i inköp eller försäkring gjorde inte det hela sämre.

Honds NSR 125-R -91 (R = tydligen några extra hästar och andra färger :va)
Det var det plånboken räckte till på den tiden, var ju dessutom bara 16 år.

Nästföljande hojar:
Suzuki GS 500e -02 (eller nåt sånt)
Suzuki GSX-R 750 -00
Kawazaki ZX-10R -04
K7

Har blivit några mil nu med åren, känns som man gått en ganska safe väg jämfört med många andra.

Märke & Modell Suzuki GSX1400 K4

Kubik 1402cc

Varför Bekväm, manlig motorvolym och gott om pulver i det körbara varvtalssegmentet.

Honda CBR600F -97a

Varför... jo bra pris, tydligen lättkörd, dock lyckas jag ramla ändå... Men den funkar alltid :) Så den e bra :) Typ därför det blev den, sen såg den inte ut som en insekt som många andra hojar gör...

Back