Vad hade ni för första hoj?

1. Honda NSR 125

2. 125cc

3. För att det är en Honda. Får inte köra större än 125 och det var den här hojen jag hade råd med.

Last edited:
En sån här gjorde mig till kung! Inte ens dapparna hängde med! 18 Hk Sachsmotor hämtad direkt ur crosshojarna.
Enda konkurrenten var Aspes Juma, men de var lika ovanliga som vita noshörningar på Grönland så... :hihi
Jag har den faktiskt kvar! Hittade den i päronens källare när de flyttade i somras! Och den kommer att renoveras! :tummenupp

10490a.jpg

Gottis skrev:
Skäms på dej som hade glömt bort den :fatta!

Ja fy mig! Eller njaa den HAR ju s.a.s sparats åt eftervärlden och jag provstartade den för en 10 år sen... hehe, haja vilket blått moln som bildades av den gamla hoptorkade 2-taktsoljan som blandades med nytt drivmedel. Hela källaren sveptes in i en romantisk blå dimma!
MoP var jätteimponerade.

Vi har en gammal Silverpilen liggande på vinden ännu den ska man nog ta tag i någon gång :)

Märke: Kawasaki GPz 550 -82

Kubik: 550

Varför:Grymmaste hojen :lol

GRYM

Honda NSR 125 R 1991:a

125cc

För att det var den snyggaste 125:an i mina ögon för 8 år sedan...

Märke: Husqvarna WR 125 -81

Kubik: 125

Varför: Den såldes ut ny -82 för 11000:- vilket jag jobbat ihop på sommarjobb och försäljning av skateboarden och annat överblivet!

Gick som fan och skar minst 4a gånger på ett år.

(trimmades naturligtvis)

Yamaha, RD 125 LC, 25 hk, 125 km/h

-83

Ville hellre ha 125 istället för moppe (vid 16 års ålder).
Ville ha en nyare men hade ej råd. Köptes för 7200 inkl skinnställ o hjälm. Såldes för 8000 (bytte bara kolvpaket).

Sen blev det GS 750 E, -79. En fin hoj utan vägegenskaper.

Last edited:
Började med en RD 350LC -84 som jag fortfarande har kvar...

Det är någe speciellt med den där första hojen :)

Zeshar skrev:
En sprillans ny Yamaha PW80 så klart! Dundrade rakt in i garageväggen med den det första jag gjorde, 7 år och fast i träsket!
Det verkar som om PW80 är en riktig krasch och glädjemaskin :D

Back