Vad hade ni för första hoj?

Märke? Honda nx 650 Dominator

Kubik? 650

Varför? funderade först på en XT för de e så jävla fina, men när jag hade provat nårra xt å sen snubbla över en dominator, så upptäckte jag att jag sitter bättre på dominatorn, å sen så e röven så fin på den, dubbla blåsen^^

Märke? KTM// Landsväg: Cagiva Freccia

Kubik? 80cc// 125cc

Varför? Alla andra hade cross// Alla andra åkte moppe

gsxr 750 95 varför var det enda jag hade råd med då lagom med pulver i början den sluta tyvär i sidan på en 740 :huvet :4skrika jävla gubbe som inte såg stopp skylten

En GPZ 900 -88, jag hade den 97-98. Köpte den innan jag tog kortet. Hade gått ungefär 4000 mil.
Tycker den är mkt snygg+lagom med kraft 115 hk. Dock tung som en tröska. Tyvärr hade jag inte den svarta med guldfälgar+stripes, den är bara så najs :tummenupp

Kawasaki KX60 började man på som knatte + en drös crossar genom åren.
Första LV-hojen var en Honda NSR125R -91.

Honda CB 250 '81
Kubik: 250
Varför: Fick den som övningskörnings hoj.

Saknar den lite granna fortfarande. :)

En Triumph TT600.

Nu 4 år senare har jag fortfarande inte lämnat 600cc träsket. jag trivs för bra där. :yoparty

Märke: Yamaha YZF-R1 2001

Kubik: 998cc

Varför: Tyckte den var läckrast då jag köpte den...

Kawasaki GPZ-750 -84

Hade en i två omgångar. Skrev på köpekontrakt på en sprillans ny -84 men fick efter hot om att måsta flytta hemifrån lämna tillbaka den till handlaren... :lol :lol Skämmigt värre!! :3freak

Köpte en likadan sedan när jag flyttade till LA 1990. Den susade man runt på utan hjälm och kände sig skitfrän.... :rolleyes:

Fick återfall 2003 och köpte en R1-00 som "debuthoj"... :tummenupp

Min första var denna en Yamaha R6-02!

Bifogat

• min hoj.jpg
    min hoj.jpg
    139.3 KB · Visningar: 115
Suzuki GSX750EF

För att den var lagom billig i inköp och för att försäkringen var nästan gratis. Hade den som övningskörningshoj med. Sen när jag bytte jobb började man snabbt sukta efter ninjan :-) Behåll sukkan i knappt ett år.

Första hojen

Det var en blå sv 650s -01:a

Den var hyffsat hög för mina långa ben.

Sen blev det Firestorm, mer vuxen. Så på den sitter jag kanon. :tummenupp

Märke? Kawasaki zx-10, -90

Kubik? 1000

Varför? Bra till det mesta och grym motor.

Yamaha AS3 125 cc 1972
Det var vad jag hade råd med 1975 då jag tog mitt kort, den var härligt omlackad från lila till brun eller om det var tvärt om.

En sprillans ny Yamaha PW80 så klart! Dundrade rakt in i garageväggen med den det första jag gjorde, 7 år och fast i träsket!

Back