Vad hade ni för första hoj?

Första hoj=trehjuling från ca 1965 i pressad plåt, fabrikat=har ingen aning, fick den av morsan för att jag va så snäll. :D
 
"Hoj": DT 125 från 80 eller 81

Kubik: 125 (kändes som 50)

Varför? Ja, det kan man fråga sig... köpte den billigt av en bekant. Den gick som f-n INTE, men var roligare än en moped i alla fall. Lyckades hänga på ett crossdäck bak (smal sving och brett däck = problem) för att kunna skotta lite grus, men den var så slö att det knappt gick. Och att köra på asfalt med det däcket, njaaaaa... Inte kul.
 
Märke: Yamaha Virago
Kubik: 250
Varför:
1. Prisklassen
2. Trodde att jag inte fick ha över 25kW (en vecka senare får jag reda på sanningen :mad: )
3. Var j*vligt irriterad efter att ha kört 200km för att köpa en annan som hade dolda fel vilka säljaren inte brydde sig om att tala om för mig på telefon. Blev viragon istället lite på impuls.

BTW: Kan ju säga att viragon inte är någon moped exakt. Gör utan problem 110km/h (har inte gasat på mer än det, motorn kanske går :rolleyes: ) men visst lite vinglit blir det om det blåser hårt! :D
 
Märke: Suzuki GSX FWS

Kubik: 400cc regad 25 kw

Varför: För den var billig och den var reggad 25 kw så jag kunde köra till mellan kortet
 
Märke: Yamaha YZF R1 00.

Kubik: 998

Varför: Ville inte ha ngt annat än en sporthoj sedan många år tillbaka, så då slog jag på stort med en gång:-)
 
Märke: Honda, CBR

Kubik: 125cc

Varför: Bra pris, Plus att det är en bra nybörjar hoj =)
 
första första hojen: yamaha RD125cc.
kubik: 125.
varför? för att jag hittade den billigt på blocket när jag var 13 år gammal och tänkte att "coolt, mc för jättelite pengar! fixa den så har man världens vrålåk tills man är 16!!!:yoparty" jag fick igång den ett par månader efter att jag fyllt 17, fram till dess fick den bara stå och samla damm...:huvet

första riktiga hojen: Yamaha RD350lc.
kubik: 350.
varför? för att jag älskar tvåtakt och i synnerhet yamaha RD-modellerna, för att JUST 350LC:N är en kultmotorcykel som är väl värd att både bevaras och användas och för att den ser riktigt bra ut, iallafall enligt mig:) har den reggad som mellanklassare, och fördelen med en tvåtaktare i mellanklassen är att den inte behöver vara farligt stark för att ändå gå som fan!:tummenupp
 
Yamaha PW-80. ;)
n655167126_309291_3605.jpg
 
Suzuki GSX 400 -82

Varför: Tja, den bara stod här hemma helt plötsligt! (sonen köpte den för att köra mellanklass). Så det vara bara att börja övningsköra... :)
 
Märke: Yamaha XZ550 1982 års model

Kubik: 550cc typ?

Varför: Billig och säljaren fanns i huset brevid..

Dom ofantliga 65hk (tror jag det var) gorde att koplingen slirade när det gasades fullt..
Slutade tyvär sina dagar i grillen på en ICA lastbil..
image006.jpg
 
Suzuki gsx 400 fws från soliga 1984.
Vill minnas att den hade 54 vilsna ponnyhästar.
Det var allt plånboken kunde beska med..

:näsblod
 
Märke: Suzuki

Modell: GSX 550EF årsmodell 1985

Varför: Snygg design (då), med helkåpa och allt (wow) :D . Hyfsat billig försäkring samt lämlig storlek att börja med! Körde för övrigt en 550ES i körskolan så karaktären kändes igen! Byttes dock efter 1 säsong till något mer att växa i FJ 1200! :D

Mvh!
// Niklas
 
Honda NSR 125a... 91:a tror jag det var. Om 125or räknas? Hade en Busaberg 400 -98 som mellanhoj här om året.. Å en R6a -03 och nu en KÅTEÄM...
 
Yamaha TZR 125 '89

125 (förståss)

För att den var billig och jag hade råd innan jag sålt mopeden, sedan köpte jag en Caagiva Mito '00 när jag hade pengs (en par veckor senare).

Om man inte räknar moppen som var en aprilia RS50 Tuono, då.
 
Back
Top