vad ha ni för erfarenheter av crf450hm??ktm525??

Köp en såndäringa DRZ :D

ja visst inte mig emot men varför ser man knappt några ute på gatan är det inte tillräckligt med klös i dem eller???
vet förövrigt ingenting om just drz

sedan har vi yamaha wrf400 vad är det för ngt:confused:..

Boris: sunkiga ventiler,säten låter inge bra. nu börjar man bli nooojig

ja visst inte mig emot men varför ser man knappt några ute på gatan är det inte tillräckligt med klös i dem eller???

Det borde vid det här laget vara åtgärdat eller rasat.....

Men en cykel från 2003 måste du vara beredd på att den kan kosta 10kkr i motorrenovering precis närsomhelst om du inte har klara bevis på vilken service som gjorts när....

Inte provkört nån själv men det ska tydligen va lite dåligt klös i dem o inte riktigt lika smidiga som andra hojar med samma kubik.

Det borde vid det här laget vara åtgärdat eller rasat.....

Men en cykel från 2003 måste du vara beredd på att den kan kosta 10kkr i motorrenovering precis närsomhelst om du inte har klara bevis på vilken service som gjorts när....

jo det är klart det gäller att man har koll på det. snackar vi 100tim eller 200tim
är det ramlager,stake,kolv,vevlager vid största servicen?

jo det är klart det gäller att man har koll på det. snackar vi 100tim eller 200tim
är det ramlager,stake,kolv,vevlager vid största servicen?

Är inte riktigt med i diskusionen om vilket märke nu... Men insugsventilerna i Hondan lever inte mer är 80 timmar. Om man fixar sätena och stoppar i rostfria så blir väl livslängden bättre

Är inte riktigt med i diskusionen om vilket märke nu... Men insugsventilerna i Hondan lever inte mer är 80 timmar. Om man fixar sätena och stoppar i rostfria så blir väl livslängden bättre

vad kostar ett sånt ingrepp om man lämnar in toppen själv??? skall även kamkedja bytas med täta intervaller (refererar till husan där den var bytt när jag köpte den) en sådan måste ha ganska lång livslängd jämför man med en bil med kedja ex bmw rak 6:långgggggga kamaxlar mkt fjädrar att trycka ihop en kedja som håller i 30000 mil ??????

Racemoppar på bana och gatmoppar på gata. Skall man av någon anledning göra tvärt om brukar det mest bli dyrt.....

ja egentligen inte man kan ju vända på det också. köra racemoppe på gatan sliter knappast lika hårt som att pressa på en bana. köra gatmoppe på bana kan inte vara bra för maskineriet

ja egentligen inte man kan ju vända på det också. köra racemoppe på gatan sliter knappast lika hårt som att pressa på en bana. köra gatmoppe på bana kan inte vara bra för maskineriet

Att pressa en hoj är inte det som sliter på den då den är byggd för att just pressas...

En annan grej som är väldigt dåligt för motorer är att köra dom med samma varvtal under längre perioder, vilket händer rätt ofta när man kör på gatan och som aldrig händer när man kör på bana.

Att köra en gatmotard på en motadbana är väll kanske inte det bästa om man vill vinna något, för att dom dels brukar vara tyngre och osmidigare.
Att det på något sätt skulle vara dåligt för motor har jag svårt att se.

Det är många som tror att så fort man kör en hoj på en bana att det skulle vara dåligt på något sätt, finns en artikel på nätet som säger att det bästa sättet för att köra in en motor är just att köra den på en bana...

Och dom som kör på bana brukar oftast ta hand om sina saker bäst.

БОБАН;4967175 skrev:
Att pressa en hoj är inte det som sliter på den då den är byggd för att just pressas...

En annan grej som är väldigt dåligt för motorer är att köra dom med samma varvtal under längre perioder, vilket händer rätt ofta när man kör på gatan och som aldrig händer när man kör på bana.

Förklara gärna varför du anser att en modern fyrtaktsmotor mår dåligt av att ligga på konstant varvtal en stund.

Tänk om tänk rätt.....

En racesäsong i motard med gott om träningar och SM tävlingarna innebär kanske 30-50h åkning vilket motsvarar ungefär 200mils körning. Det är vad jag kör på en månad under sommaren....

Sen innebär gattransport ofta att man ligger på relativt högt varvtal och effekuttag under långa perioder vilket sliter hårt. Jag bygger bla motorer för ökenracing och där är det stora problemet just att du ligger och drar med hög belastning under lång tid. Motorerna lever en evighet om de går stenhårt på crossbana men dör på nolltid när de får jobba tungt minuter i sträck....

vad kostar ett sånt ingrepp om man lämnar in toppen själv??? skall även kamkedja bytas med täta intervaller (refererar till husan där den var bytt när jag köpte den) en sådan måste ha ganska lång livslängd jämför man med en bil med kedja ex bmw rak 6:långgggggga kamaxlar mkt fjädrar att trycka ihop en kedja som håller i 30000 mil ??????

Toppen behöver du inte lämna in för att byta till nya titanventiler de gör du lätt själv om du klarar att skruva dit o tebax toppen. Kstnad ventiler och topppakning ca 2500:-

Kamkedja på en CRF 450 vet jag ingen som kört av.

Ursäkta att det tog sån tid innan jag svarade..

edit: Rf ventiler och sätesjobb, ja gissar på 2800:- totalt finns väl någon som orkar kolla ..

Last edited:
ja då var vi här igen nu köpte jag mig en crf450hm och jag är skitnöjd. var den första som provkörde den med ny kolv. helsystem, lite annat gotte. nu längtar man redan till våren. kändes som att sitta på en cykel jämfört med husa.

ja då var vi här igen nu köpte jag mig en crf450hm och jag är skitnöjd. var den första som provkörde den med ny kolv. helsystem, lite annat gotte. nu längtar man redan till våren. kändes som att sitta på en cykel jämfört med husa.

Inte så konstigt... du har ju bytit från ett kallbockat broräcke till en mc:D

Vad skiljer hm från vanliga crf förutom hjulen och tyngre svänghjul?

Inte så konstigt... du har ju bytit från ett kallbockat broräcke till en mc:D

Vad skiljer hm från vanliga crf förutom hjulen och tyngre svänghjul?

Annan frambroms, annan ljuddämpare, är det cross crf du tänker på så har den nog något mer effekt (för att hm:n ska klara buller/avgaskrav)

Jag ska ha mig en motard och har provkört endast en husa 650 (nyare, 08 tror jag). Den var sjukt kul men jag upplevde den som STOR. Dock vill jag absolut ha nått med liknande mycket motor. Känns KTM525 mindre och smidigare? Lite grann eller klart märkbart?

Mmm cross CRF, hela effekt förlusten sitter väl i ljuddämparen...

påtal om det var och bes crf:n igår vilket gick bra:banana första längre turen orgsystemet satt ju givetvis på. blev lite fundersam gick väldigt tamt. inga gasres där inte. körde sedan raka vägen in i garaget och skruva på fmf systemet. och sparka igång och fyfan:D de sista höstlöven föll ned från träden när jag kom ut på asfalten reste den sig som en hingst utanför grannens. så strypning i orgsystemet finns det gått om GRYM SKILLNAD

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8