Vad håller polisen på med?!

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Kawasaki zxr 750,Dnepr mt solo, Dnepr mt sida.
Idag på morgonen körde jag "kungälvsleden" i nordlig riktning förbi Örgryte, ligger då i vänstra filen, alltså filen som leder vidare mot E 20, Ser då en bil framför mig som byter fil för att lägga sig i mittenfilen alltså filen som leder ner emot tingstads tunneln, DÅ kommer en mc polis och kör om honom i samma fil på hans högersida och hindrar honom att byta.. Bilen i fråga nekas tillträde till filen och blir hänvisad att köra vidare på E20 ?? bilen ställde inte till ngt problem i trafiken då han skulle byta fil ? däremot blev det stiltje då han var tvungen att bromsa för polisen som helt plötsligt stod framför honom..

VIDARE! skulle jag också byta fil då jag hade en mc polis bakom mig, Luckan var säkert 4 bilar lång, så jag blinkar, tittar och svänger över, HELT plötsligt kör denna MC polis om mig i SAMMA FIL på min högersida. och ställer sig framför mig och tvingar mig att bromsa och därmed låta bilarna bakom bromsa och säkert låta hela trafiken bakom oss att bromsa! jag nekades alltså också att byta fil?? Jag gestikulerar att jag skall rakt fram, men han nekar alltså mig att fortsätta.. jag får därmed också byta fil tillbaka till E20 och ta en omväg om olskroken för att komma ner i tingstadtunneln.

VAD är det frågan om? Är det förbjudet att göra filbyten numera??
Jag kan förstå problematiken med folk som bytar fil i rusningstrafik och gör det på ett osmidigt sätt som tvingar trafiken att bromsa. men skulle det vara så att det vore olämpligt med ett filbyte på dessa ställen så får man väll skapa heldragna linjer här??

Istället för att ha en mc polis som helt utan anledning väljer ut fordon att omdirigera och därmed skapa trafikproblem ??

Finns inte ord!!!!! Det måhända att jag överreagerar och har formulerat mig fel, men jag är fortfarande förbannad!!!

vad tycker ni ??

Låter jätte konstigt faktiskt :va

Det kanske hade hänt en olycka eller nånting i den andra filen, längre fram? och dem ville undvika att få dit mer trafik än nödvändigt?

Men som sagt, mycket underligt...

Låter jätte konstigt faktiskt :va

Det kanske hade hänt en olycka eller nånting i den andra filen, längre fram? och dem ville undvika att få dit mer trafik än nödvändigt?

Men som sagt, mycket underligt...

Nej ingen olycka, ingeting..Dom stoppade vad jag såg, BARA mig och den andra bilen, och vi bytte inte ens fil samtidigt..

Jag antar att det kan finnas irritation över att folk kör förbi kön och bytar fil längre fram. MEN det motiverar väll inte polisen att stoppa hela kön för att trycka tillbaka bilar som har bytt fil och därmed skapa en olycksrisk bland övriga trafikanter och ytterligare stoppat upp trafiken.

Vad hade hänt om jag hade missat polisen och utnyttjat mitt fält ? och kolliderat med polisen som låg jämte mig i samma fil??

Så jävla irriterad..

Jag är mer o mer övertygad om att många poliser är helt IQ-befriade:

Igår körde jag om en polisbil som låg i 65 på 70-väg med blåljusen på,
sen blåste dem om utan blåljus.
Sen körde jag om samma bil på högersida när dem låg i 60 i vänsterfilen.

Jag trodde polisen hade bra förarutbildning.

Jag är mer o mer övertygad om att många poliser är helt IQ-befriade:

Igår körde jag om en polisbil som låg i 65 på 70-väg med blåljusen på,
sen blåste dem om utan blåljus.
Sen körde jag om samma bil på högersida när dem låg i 60 i vänsterfilen.

Jag trodde polisen hade bra förarutbildning.
Dom kanske hade en sån där "dålig dag" och ville jävlas lite med folk?

Fatta hur trötta dem måste vara på alla värdelösa bilister som finns där ute, förmodligen är det bara väldigt låg humor som får dem att göra en sån grej. Men det är ju kul att nån kan se lite ironi i dagens sammhälle.

Jag kan själv ha vissa dagar, framförallt när jag kör bil, när jag blir riktigt bitter och trött på dem som ligger framför och velar, gasar och bromsar om vartannat, glömmer blinka (framförallt :mad: ) osv. då kan till och med jag tycka att det är lite kul att leka "värdelös bilist" en liten stund.
Men självklart får det inte bli till fara för allmänheten. :)

Fatta hur trötta dem måste vara på alla värdelösa bilister som finns där ute, förmodligen är det bara väldigt låg humor som får dem att göra en sån grej. Men det är ju kul att nån kan se lite ironi i dagens sammhälle.

Jag kan själv ha vissa dagar, framförallt när jag kör bil, när jag blir riktigt bitter och trött på dem som ligger framför och velar, gasar och bromsar om vartannat, glömmer blinka (framförallt :mad: ) osv. då kan till och med jag tycka att det är lite kul att leka "värdelös bilist" en liten stund.

Jag anser inte att man får ha en dålig dag i ett sådant yrke. Likaså service yrken eller arbeten på övriga myndigheter.
Skulle du acceptera om din frisör hade en dålig dag och vill jävlas lite och helt plötsligt klipper av det långa håret du sparat i flera år ?

Nej den dåliga dagen får man hålla inom sig..

Jag håller med dig brukar ofta ta lite tid att skratta åt personers totala oförmåga att framföra fordon men som polis, i polisbil med uniform och hela kitet, så bör dem ändå bete sig lite mer korrekt. No?

Fan jag hade blivigt as förbannad och jag hade aldrig bytt fil dom har ingen rätt att tvinga dig köra där du inte vill det är fan inga gudar utan rövhål med blåakläder.. :tummenner

Låter super konstigt och helt utan anledning!

Att däremot tro/påstå att dom är IQ-befriade känns inte speciellt konstruktivt. Mc poliser genomgår kontinuerligt utbildningar både teoretiska och praktiska som gör dom flesta poliser förmodligen till bättre förare än dom flesta av oss hobby åkare!

Vi skall också komma ihåg att alla "idiotiska" bil incidenter vi råkar ut för på våra korta turer ser dom varje dag i sitt arbete och jag är helt övertygad om att den frustration vi upplever gör också dom!

Skillnaden är att dom kan agera och det kan inte vi!

Åter så var detta skumt och jag vill inte försvara det, jag har bara en svag känsla att det gynnar oss hoj åkare mer än missgynnar att vi har MC polis.

Var det mycket trafik samtidigt? Efter att ha jobbat på fel sida stan i några år och behövt åka den vägen var dag så tycker åtminstonde jag att det är sjukt irriterande med folk som ska tjäna ett par billängder för att sedan byta fil. Trafiken hade gått snabbare om alla låg i rätt fil från början. Detta gäller speciellt för bilisterna som ska mot E20 där det inte finns någon riktigt flaskhals så som Tingstadstunneln. Håller du inte med? Vett och etikett i trafiken...

Måste givetvis finnas någon bättre lösning än att polisen ska visa en bilist åt gången hur man ska köra, för detta verkar snarare motverka själva idéen precis som du beskriver det med seriebromsningar.

Jag anser inte att man får ha en dålig dag i ett sådant yrke. Likaså service yrken eller arbeten på övriga myndigheter.
Skulle du acceptera om din frisör hade en dålig dag och vill jävlas lite och helt plötsligt klipper av det långa håret du sparat i flera år ?

Nej den dåliga dagen får man hålla inom sig..
Jag har aldrig dåliga dagar på mitt jobb, men jag anser faktiskt inte att jag behöver utveckla detta mer här. Du verkar gnällig och bitter och kan så förbli.

läs inlägget igen och försök få en ljusare syn på livet ;)

Inte Fan Vet Jag!!

Skrivet av T4pp3r :tummenupp

Last edited:
snutar har alltid dåliga dagar..........

Efter att jag skickade ett mail till polisen och ifrågasatte detta så ringde nämnd polisman upp mig samma dag, då vi hade diskussion ang detta.

polisen hävdar att man har ett problem i trafiken just här(vilket jag är medveten om) och att det är moraliskt fel att köra som jag gjorde(vilket jag inte förstår då jag inte "förstör för ngn annan") och att om man skall hårddra detta så följer jag inte gällande trafikskyltning. Dock passerar jag inte ngn heldragen linje, eller utsätter andra för fara osv. Så kontentan av detta är att jag förstår ändå inte varför man på ett sätt som polisen gör det väljer ut enskilda bilar att tvingas bromsa och DÅ bli ett hinder i trafiken.

Se till att få en heldragen linje eller ngn annan åtgärd för att lösa problemet.

SÅ är du ny i staden och inte vet vart du skall riktigt så passa dig, för det är inte alltid man får byta fil där man får det...

förövrigt passade jag på att fråga om det är lagligt att köra om med mc i bilkö.
säkert gammal news för dom flesta, men jag har alltid undrat om man går helt fri.

Och ja det får man, om man passerar på vänster sida..

Och om man då skall hårddra det som polisen gör, Var ligger moralen i detta?
=)

Last edited:
Efter att jag skickade ett mail till polisen och ifrågasatte detta så ringde nämnd polisman upp mig samma dag, då vi hade diskussion ang detta.

polisen hävdar att man har ett problem i trafiken just här(vilket jag är medveten om) och att det är moraliskt fel att köra som jag gjorde(vilket jag inte förstår då jag inte "förstör för ngn annan") och att om man skall hårddra detta så följer jag inte gällande trafikskyltning. Dock passerar jag inte ngn heldragen linje, eller utsätter andra för fara osv. Så kontentan av detta är att jag förstår ändå inte varför man på ett sätt som polisen gör det väljer ut enskilda bilar att tvingas bromsa och DÅ bli ett hinder i trafiken.

Se till att få en heldragen linje eller ngn annan åtgärd för att lösa problemet.

SÅ är du ny i staden och inte vet vart du skall riktigt så passa dig, för det är inte alltid man får byta fil där man får det...

Vet inte om jag inte riktigt fattar men vad är det för skyltar han påstod du inte följde?
Du låg i vänsterfilen som går mot E20, byter fil till mitten som leder ned till Tingstadtunneln, vad är det för moraliskt fel i det enligt polisen?

Har polisen börjat jaga alla som begår moraliska fel nu dessutom? Om så är fallet, vems moral utgår de ifrån? :va

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing