Vad håller jag på med?

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
...nu har jag gått och kärat ner mig i en Aprilia Rs 125.a.....Testuya eller vad de heter :kocko
Jag har faktist blivit sugen på att byta min dt mot en sådan eller liknande sport 125:a eftersom de är så jäkla heta :yoparty. Problemet är bara att jag aldrig kört en sporthoj på 125 cc, går de att överhuvudtaget jämföra med 250cc / 600 cc för det är bara några såna jag kört.
Nu menar jag givetvis ostrypt :gnissla.

Nja, Effektmässigt kan du nog inte jämnföra med större hojar även om du kör ostrypt/trimmat.

uggla skrev:
jo det är klart det gör! Lite farti en kurva och du får den där gao känslan ;)

Nja, well det ger ju en go känsla tex när man kramar ur fullt ur en stor rondell, men inte fan pirrar det ;)

Därimot kan defintivt chans mot 600ccare på tex gokartbana då det svänger mycket, eller varför inte bara en väldigt kurvig väg!

cRoC skrev:
Därimot kan defintivt chans mot 600ccare på tex gokartbana då det svänger mycket, eller varför inte bara en väldigt kurvig väg!

en 125 förare som kan köra har inte en chans mot en 600cc förare som kan köra.

Nä...jag fattar ju att det inte går att jämföra effektmässigt med 600 cc, men det är mer känslan jag menar. Känns det bara som en poser-hoj eller kan man dra i rullen så det händer saker?....bakan på gas :confused: Hur ser ex. rs register ut, är det bara effekt runt 10 k eller finns det drag under det också?
hur är de storleksmässigt då? ser de ut som moppar eller känns de "fullvuxna"? jag är inte särskilt stor, 183cm, 75 kg, men jag har faktist aldrig åkt en sport 125:a som sagt.....tror knappt det finns några i karlstad enns :huvet alla som kan bidra och informera mig är välkomna!

Fluxir skrev:
en 125 förare som kan köra har inte en chans mot en 600cc förare som kan köra.

Varför inte? 125ans effekt räcker gott och väl på en gokartbana (förutsatt att det inte finns väldigt långa rakor)

rs (iallfall -98) är en hyfsad stor cykel, jag var ute förra veckan och prövade på en, fan vilken skillnad det var mot min tzr iallafall, tanken är bred, cykeln är relativt hög, men det är en ganska brant vinkel framåt på den (iallfall hans) som gjorde att man fick lite ont i handlederna efter ett par mils körning, nått man slipper på tzr`en där man kan sitta ganska raklång i ryggen om man vill... men fin är den! måste vara den mäst "fullvuxna" 125`a som finns att hitta nu iallfall... :tomten

Dizzy skrev:
rs (iallfall -98) är en hyfsad stor cykel, jag var ute förra veckan och prövade på en, fan vilken skillnad det var mot min tzr iallafall, tanken är bred, cykeln är relativt hög, men det är en ganska brant vinkel framåt på den (iallfall hans) som gjorde att man fick lite ont i handlederna efter ett par mils körning, nått man slipper på tzr`en där man kan sitta ganska raklång i ryggen om man vill... men fin är den! måste vara den mäst "fullvuxna" 125`a som finns att hitta nu iallfall... :tomten

du menar en aprilia rs då eller?....jag kan inte mycket om sport 125 or men det finns väl en Honda som heter rs också?

mad_man_axel skrev:
du menar en aprilia rs då eller?....jag kan inte mycket om sport 125 or men det finns väl en Honda som heter rs också?

Ja, men den är inte gathoj.

:)

Precis...där ser du vad lite jag kan om 125:or :yoparty
men ta en hyfsat ny aprilia rs 125 då...den har väl runt 30 hk ostrypt? kan den resa sig på bakan bara på gas eller behöver den hjälp? och vad toppar den ÄRLIG fart ostrypt, jag vill ju inte sälja dt:n och få en sport 125:a som går lika långsamt...

mad_man_axel skrev:
Precis...där ser du vad lite jag kan om 125:or :yoparty
men ta en hyfsat ny aprilia rs 125 då...den har väl runt 30 hk ostrypt? kan den resa sig på bakan bara på gas eller behöver den hjälp? och vad toppar den ÄRLIG fart ostrypt, jag vill ju inte sälja dt:n och få en sport 125:a som går lika långsamt...

Nej den reser sig inte av gas. Ärlig hastighet tror jag ligger på 170 km/h i nyskick, nåt biketest som sa så.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...