Nu är det ju så att jag kommer troligen aldrig att köra utan, men fortsätter det som det gör i några år så
Jag kommer inte ens att sluta köra sporthoj om dem förbjuder det.
Visst kan man bli sne för att det blir allt dyrare........det blev jag även på -70 talet
när försäkringarna blev dyrare för varje år....
En sak som jag ALLTID har reagerat på genom åren är reparationer på hojar.
- Verkstaden lämnar en offert till försäkringsbolaget OFTAST har skaderegleraren
bara sett hojen på bild.
När det gäller bilar är det konkurens som gäller, inte bara EN verkstad lämnar offert.
- Oavsett om det är en några år gammal hoj eller en ny så ska allt återställas
till nyskick.
På bilsidan används ALLTID begagnade delar(dörrar skärmar stötfångare osv.
om det finns att få tag i, vilket det till största delen gör.
- Jag som ägare får inte möjligheten att bestämma nivå på reparationen,
jag kanske bara vill få den trafikduglig och resten ordnar jag själv.
Bygga streetfighter eller liknande.
I England bla. så väljer du hur stor del av reparationen som försäkringsbolaget skall
bekosta och hur stor del som du själv vill ta. Har för mig att enda begränsningen
är att det som hör till trafiksäkerhet, ram, bromsar, däck osv. ska tas på
försäkringen.
Där betalar man en självrisk+ % av reparationskostnaden, vilket i praktiken
gör att premierna KAN hålls ner, om dom sen gör det har jag ingen kännedom om.
Men tankesättet tilltalar mig....du betalar för det du är med och bestämmer.
KentW