Vad håller denna förare på med? [MC-olycka]

Ja det var inget bra läge att köra om. Jag skulle inta ha närmat mig den vita bilen med så hög hastighet. Föraren av vita bilen hade ju lika gärna kunnat bli vettskrämd och stannat tvärs över vägen. Det var det jag först trodde skulle hända får jag erkänna.

en detalj till... fasen vilken bromssträcka nissen bakom hade, känns ju inte som att hans bromsar vart så fräscha!? O_o

Men framförallt måste det ju varit bilföraren som klantar sig riktigt ordentligt, nykter förare?

Ser ju ut lite som vita bilen försöker göra en u-sväng, kanske upp på motorvägen igen efter att ha kört av fel? (och utan att se sig för bakåt)

Ser ju ut som att bilisten prejar med vilje, därför man alltid kör om till höger ut på vägrenen:huvet

Härligt nykter mc-förare som inte tänker tanken att sänka farten lite när det står en bil i vägen.

När två klantskallar (minst) möts i trafiken

Det naturliga urvalet jobbar hårt :-)

Bromsa ???
Han satte väl ner fötterna i backen
Tur att bilen stannade annars hade dom bägge krockat

Suck ser ut som USA eller ???

Man behöver inte ha kört hoj länge innan man märker att det är större chans att en bilist dödar en, än att farten gör det. Och de oddsen ökar ju dramatiskt om man ska fösöka sig på sånna idiotiska omkörningar.

Ta det lugnt och hålla avstånd.
Vad är det för nåt?
:rolleyes:

Det är det där man menar med "överstyrd" bil väl? Fan vilket pucko, eller vilka puckon förresten. Som sagt, avstånd är inte helt fel i det där läget...

Solklart fall där 2 fel inte blir 1 rätt. Men måste jag skylla på nån så blir det bilföraren.
Förresten.. Hade dom inte ljuset på?

Solklart fall där 2 fel inte blir 1 rätt. Men måste jag skylla på nån så blir det bilföraren.
Förresten.. Hade dom inte ljuset på?

Japp tror oxå jag skyller på bilen dock så är det ju inte så smart att köra om i en korsning/utfart

Se videon och lär hur man inte ska göra

Tragsikt
För mig ser det ut som om det är unga killar ute och buskör. Säkert lite race mellan de två hojarna då de inte bromsar ner någonting.
Fattar inte vad bilisten gör.

Kan tänka mig att bilisten ser hojen sent och tror sig kunna rädda situationen genom att byta ut från fältet för att ge fri väg åt hojen.

Men det är bara en tanke, vi kan ju bara spekulera.

Ja det är bilens fel, men anser att killen på hojen kanske borde ha saktat ner direkt när bilen svängde ut. Som tidigare skrivet kunde ju bilen lika väl ha tvärnitat mitt i körfältet på vägen ut.

detta är uppembart för mig....

-Det måste vara en tjej som kör bilen!!

Kan tänka mig att bilisten ser hojen sent och tror sig kunna rädda situationen genom att byta ut från fältet för att ge fri väg åt hojen.

Men det är bara en tanke, vi kan ju bara spekulera.

Ja det är bilens fel, men anser att killen på hojen kanske borde ha saktat ner direkt när bilen svängde ut. Som tidigare skrivet kunde ju bilen lika väl ha tvärnitat mitt i körfältet på vägen ut.

Du är nog närmast svaret, men skyller ändå på bilen?

Så länge folk tror att det är bilens fel kommer det dö mc förare i trafiken..
Är det någon som tror att olyckan hade hänt om mc föraren skulle kört lagligt och inte i vänsterfilen?

Ser ju ut lite som vita bilen försöker göra en u-sväng, kanske upp på motorvägen igen efter att ha kört av fel? (och utan att se sig för bakåt)

Jag tror som du. Och vad gör bilen för fel? OK, är kanske lite såsig och seg, men tänk er in i hans situation:
"Här kommer jag fram till en korsning, jag vill göra en U-sväng för att köra tillbaka samma väg. Lång därborta till höger kommer en bil men jag hinner lätt göra min U-sväng innan den är framme vid korsningen. Så jag kör"

Och så kommer en idiot till MC-förare i hög fart och kör om på ett ställe där få skulle tycka att en omkörning är lämplig.

Om hojen inte skulle kommit hade vita bilen lätt hunnit runt och tillbaka in på "sin" väg igen. Allt hade varit frid och fröjd. Alltså, hojens fel. Kör man 50% över hastighetsbegränsningen så ber man ju om trubbel. Tycker jag. Eller?

Du är nog närmast svaret, men skyller ändå på bilen?

Så länge folk tror att det är bilens fel kommer det dö mc förare i trafiken..
Är det någon som tror att olyckan hade hänt om mc föraren skulle kört lagligt och inte i vänsterfilen?

Håller med dig. Såg först efter att jag postat mitt inlägg att du sagt samma sak sam jag fast tidigare.

Last edited:
Pratar vi lagligt sett eller moraliskt? Det är helt uppenbart en kvinna som kör bilen den saken är säker för annars vore det inte så många moralkärringar här inne i alla fall........

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti