vad händer om man har en för liten turbo

Blev så jag svarvade egna. Sparade jag in en slant till resten av bygget. Har köpt rostfria 48mm böjar. Ska börja tiga ihop ett grenrör snart. Lägger upp lite bilder när jag har fått ihop nåt.

Nån som en ide' var man kan gå in i en tl1000 motor med Oljereturröret från turbon? Bottenpluggen funkar ej då det blir för nära backen. Hittade en plugg under oljetryckskontakten. Den borde ju gå och ta olja till turbon ifrån.

Nån som en ide' var man kan gå in i en tl1000 motor med Oljereturröret från turbon? Bottenpluggen funkar ej då det blir för nära backen. Hittade en plugg under oljetryckskontakten. Den borde ju gå och ta olja till turbon ifrån.

Se till att du får filtrerad olja bara

Jag är ej hemma på TL motorns system men bara som ett tips

Se till att du får filtrerad olja bara

Jag är ej hemma på TL motorns system men bara som ett tips

Tack för tipset. Det tänkte jag inte på. Men jag fick tag i en sprängskiss med pilar hur oljan går. Det uttaget är det första efter det har filtrerats. Angående returen så blir det nog ett nytt hål i Blocket

hej. nu har jag byggt grenrör , avgasrör,hållare till turbomätaren, insug till luftburken som nu blir plenum. har provstartat idag med för att se så oljan funkar till och från turbo. det smattrade på gött. :D provade utan insats först men den lät lite väl högt. byggde en insats och nu går lite för tyst. blää.

Bifogat

• turbobygge1.jpg
    turbobygge1.jpg
    88.3 KB · Visningar: 270
  • turbobygge2.jpg
    turbobygge2.jpg
    68.9 KB · Visningar: 198
  • turbobygge3.jpg
    turbobygge3.jpg
    62.6 KB · Visningar: 189
hej. nu har jag byggt grenrör , avgasrör,hållare till turbomätaren, insug till luftburken som nu blir plenum. har provstartat idag med för att se så oljan funkar till och från turbo. det smattrade på gött. :D provade utan insats först men den lät lite väl högt. byggde en insats och nu går lite för tyst. blää.

Tjusigt rörmokeri.:tummenupp
Tycker du verkar ha bra fart på byggandet. Keep it up!

Ah, nice :tummenupp

Kul att du inte är rädd för att testa på. Att det sen blir snyggt och går fort är ju en trevlig bonus :)

Hehe...
Sen är det ju frågan vad som är definitionen av fort.:va Är det hur snabbt man närmar sig målet då eller? Jag kan bara tala för mig själv men det där målet tenderar att flytta sig hela tiden... Man kommer på nya saker lite för ofta :hihi

hej. nu har jag fått ihop den. har varit och tagit min första tur idag. den verkar funka bra. jag vågar inte gasa nåt så inte motorn går sönder.får nog skruva ner laddtrycket lite. ska köpa mig en bredbandslamda som man får lite koll på hur det ligger till.. nån som har nån ide hur mkt man kan ladda med originalsprutet. om man bara har en pc3:a. jag gasar ju bara korta stunder , jag kör mest i stan bara.så det borde ju hålla och ladda lite i korta stunder. tänkte jag skulle köra med det till vintern och sen byta spridare mm. vill ju ha den och åka med. har några taskiga mobilbilder så ni får se hur det ser ut.

Bifogat

• starholkturbo.jpg
    starholkturbo.jpg
    97.1 KB · Visningar: 216
  • turbo11.jpg
    turbo11.jpg
    73.3 KB · Visningar: 170
  • turbo12.jpg
    turbo12.jpg
    73.6 KB · Visningar: 160
  • turbo13.jpg
    turbo13.jpg
    87.8 KB · Visningar: 167
  • turbo14.jpg
    turbo14.jpg
    79.4 KB · Visningar: 276
hej. nu har jag fått ihop den. har varit och tagit min första tur idag. den verkar funka bra. jag vågar inte gasa nåt så inte motorn går sönder.får nog skruva ner laddtrycket lite. ska köpa mig en bredbandslamda som man får lite koll på hur det ligger till.. nån som har nån ide hur mkt man kan ladda med originalsprutet. om man bara har en pc3:a. jag gasar ju bara korta stunder , jag kör mest i stan bara.så det borde ju hålla och ladda lite i korta stunder. tänkte jag skulle köra med det till vintern och sen byta spridare mm. vill ju ha den och åka med. har några taskiga mobilbilder så ni får se hur det ser ut.

Du behöver en PC3a + Hub + Mapsensor

Du behöver en bränsletrycksregulator som har tryckingång (vacumslang)

Med höjt bränsletryck så kan du nog ta ut en 30-40 % mer effekt

Pm till mig om du behöver diskutera setupen mer

Peter

Du kan inte va riktig:D. Tyckte hojen va bland det läckraste jag sett i customstuket åsså nu detta:näsblod Hur många timmar har dygnet:va
Brutalt med fläkten :Bugar

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...