Vad händer om Länsman stoppar ....

-Sandman-

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 2004
Vad händer om Länsman stoppar "en kompis" :hihi
som kör oreggat, oskattat, oförsäkrat inga lysen blinker osv
eller helt enkelt en banhoj på gata?
Inte blir man av med kortet eller :gnissla

suntrip skrev:

nackskott i väggrenen!

Olovlig körning straffas väl med böter och skäll samt dipp första gången va?
Men det e klart dom räknar det nog som vårdslöshet i trafik oxå om du tänker banköra på vägen och då ryker ju kortet oxå.

yonsson skrev:
Olovlig körning straffas väl med böter och skäll samt dipp första gången va?
Men det e klart dom räknar det nog som vårdslöshet i trafik oxå om du tänker banköra på vägen och då ryker ju kortet oxå.

Inte tänkt att köra med den som ordinarie hoj det får rettan stå för ,
tänkte mer på att provköra när man mekat lite osv, vore trist att bli av med lappen för en tur på ett par kilometer :)

suntrip skrev:

Då e han rökt i skit helt enkelt :)

suntrip skrev:
som kör oreggat, oskattat, oförsäkrat

Din "kompis" borde tänka på att det då inte finns någon som helst försäkring som skydd, dvs om han kör på en människa som bli invalidiserad så är det din "kompis" som får betala för rehabilitering etc. 10 millar är nog ett billigt pris för en sån olycka. Att köra ihjäl någon blir nog inte riktigt lika dyrt rent ekonomiskt.
Kör du bara på en bil eller något så blir det ju inte dyrare än kostnaden det kostar att laga bilen samt eventuella andra övriga skador.

craze skrev:
Din "kompis" borde tänka på att det då inte finns någon som helst försäkring som skydd, dvs om han kör på en människa som bli invalidiserad så är det din "kompis" som får betala för rehabilitering etc. 10 millar är nog ett billigt pris för en sån olycka. Att köra ihjäl någon blir nog inte riktigt lika dyrt rent ekonomiskt.
Kör du bara på en bil eller något så blir det ju inte dyrare än kostnaden det kostar att laga bilen samt eventuella andra övriga skador.

Kan inte bestämma mig för om jag hatar eller älskar försäkringar? hmm... :va

craze skrev:

Det förstår även jag men jag tror att du ni missar frågan i min fråga :3freak

Jag ska inte ut o köra som ett svin med en oreggat banhoj utan kommer att provköra efter motorrenovering preppning osv osv. På allmänväg JA men inte faan kan man boka bankörning för att testa ifall motorn funkar :kocko

Därför undrar jag vad straffet blir ifall man skulle ha maximal otur att bli tagen av länsmannen under en sådan ovan beskriven lite tur?

Inget mer moral prat nu.

Vi har ju ett par poliser :4skrika reggade på S-hoj de kan väl tala om hur läget ligger ?

Du blir med all sannolikhet inte av med lappen. Det är inte fråga om någon olovlig körning då du/din kompis har behörighet för att köra ett liknande fordon (jag förutsätter detta). Du kommer dock bli bötfälld på en rad punkter (oskattad, saknar blinkers och regskylt mm). Avseende försäkringen är detta vanligtvis inget polisen bötfäller för utan det enda som kan ske är ett administrativt straff.

Det är väl oförsäkrat med?
det tror jag räknas som allvarligt.
Det ska nog till en snäll polis om man ska komma ur det.
Men alltså bor du inte mitt i stan är väl en vända på vägen några kilometer inga problem, om ni nu inte har poliser överallt.

Men det är ju vid sånna här tillfällen olyckan händer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT