Vad händer när man smiter från snuten?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?

Det kallas för smitning och att inte stanna på polismannstecken är allvarligare än att bara ha kört för fort.

Stuff skrev:
Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?
Dom följer efter kanske :rolleyes:

Hehe nää du åker dit för smitning oxå.

Edit: Skit får aldrig vara först :brinnerup

Last edited:
Stuff skrev:

Smitning och ev vårdslöshet i trafik misstänker jag!

är du sugen på att smita! :rolleyes:

Stuff skrev:
Är det samma poliser som tar dej eller är det en ny kontroll :confused:

Du får en adrenalinchock, kör av vägen in i ett träd och dör på fläcken.

Det är iaf vad jag misstänker skulle hända om jag försökte mig på det.

xyx skrev:

Misstänker att samma sak skulle hända med mig :brinnerup

Tror ni verkligen dom ens försöker köra efter? innan dom har hunnit iväg så lär man ju va en bra bit bort..

Vet en kille som gjorde så, han pekade finger när han körde förbi oxå (han har ganska osynlig nrskylt) Han kom undan..
Obs jag säger verkligen inte att jag tycker det är rätt att göra så

Du får stryk av polisen med deras super onda hårda teleskåp batonger, därefter åker du till hall och blir våldtagen i ca 48 månader, när du kommer ut så märker du att du är hiv positiv och då dör du efter ca 12 dagar. Det är en kort sammanfattning av vad som händer om dom tar dig, så om du ska dra se till att du inte blir stannad!

Stuff skrev:
Ja, med anledning av förslaget till högre bötesbelopp är jag faktiskt det.

Jo...samma poliser.

Garanterat får du ju mer påföljd när du blir tagen längre fram - som du skrev - än om du betalar det förhöjda bötesbeloppet (som är ett förslag från regeringen än så länge)

Bamse sa ju, "brott lönar sig inte, utan kostar" :hihi

xyx skrev:

Adrenalinet pumpar i varje fall, sen att försöka hålla sig lugn under tiden och inte bli stressad är den svåra biten, håll nere farten men ändå fort för att kunna köra ifrån dom :D

En god vän till mig gjorde en sådan manöver. Han visste att han passerat lasern i en sådan fart att lappen skulle försvinna på fläcken. Polisen lyckades haffa honom längre fram under resan och det resulterade i indraget körkort i fem månader (sex månader från början) och ett antal dagsböter som i hans fall uppkom till ca: 10.000:-.

hörde av en polis vid ett tillfälle att om man kör förbi mycke för fort så får de inte köra efter (givitvis beroende på omständigheterna) eller så va de att de inte orka för att de inte hinner ikapp (va ett tag sen jag fick veta de :gnissla ) iaf vill du slippa dem så kör mycke och inte lite för fort :kocko

den jag hörde de från e mcpolis men vet inte om de ändrat inställning sen sist eller om han inte va helt seriös..någon som vill undersöka :tungan

Zenit skrev:
hörde av en polis vid ett tillfälle att om man kör förbi mycke för fort så får de inte köra efter (givitvis beroende på omständigheterna) eller så va de att de inte orka för att de inte hinner ikapp (va ett tag sen jag fick veta de :gnissla ) iaf vill du slippa dem så kör mycke och inte lite för fort :kocko

den jag hörde de från e mcpolis men vet inte om de ändrat inställning sen sist eller om han inte va helt seriös..någon som vill undersöka :tungan

Du kan nog stryka allt ovanstående.

Kommer inte ihåg namnet, men det är ju någon här på SH som fick 4 månader för smitning och fortkörning.

Om jag inte misstar mig så kallas brottet "underlåtenhet att följa polismans tecken" och renderar sisådär 400 spänn i böter.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT