Vad händer med SP-klassen 2008?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Du fuskar väl inte med gamla clips? Jag antar att du vänder dom rätt och så också.

Jag hade helt nya clips. Men... jag är en amatör på 2-takt och RS250. Vad menar du med "du vänder dom rätt också" ????? Finns det ett rätt håll? Hur skall dom vända? Det verkar vara mycket intressant det här. Fan att det ska kosta så mycket att lära sig något.

Du ska alltid montera nya clips i en rörelse med handen (tummen), de ska sättas med öppningen antingen uppåt eller neråt, inte åt sidan. Jag sätter ena änden av clipset i spåret, riktad neråt med änden precis på sidan om mittlinjen. Andra änden kommer nu att sticka ut på andra sidan av mittlinjen, där sätter jag tummen och trycker till en gång och clipset hoppar in i spåret runtom på rätt plats direkt. Inga verktyg, inget vridande.

Använder du gamla clips eller verktyg vid monteringen och fumlar flera gånger för att få clipset på plats alternativt behöver vrida på det så är det inte bra då clipset kan skadas vid monteringen.

Öva med ett clips på en gammal kolv tills du kan sätta i det med en tumrörelse. Clipset kostar en krona men det kan spara dig tusentals kronor.

Last edited:
Jag kommer nog inte längre. Trodde det från första början, men det blir inget. Även om vi vill här hemma. Får inte ihop ekonomin, så vi satsar hellre stort på Anderstorp med träningar innan den. Jag håller tummarna för er! :) Nu får ingen köra omkull.

Då kan jag lika med fråga i förtid, hur många kommer till finalen nu då? :)

Det var ganska tomt i startleden...
Men det var ett roligt race ändå.

Grattis till Tillerås & Hampus,
bra jobbat.

Bifogat

• Knutstorp.JPG
    Knutstorp.JPG
    238.8 KB · Visningar: 90
Hur mycket vann Tillerås med? Han hängde med rätt bra i 250GP med SP:n på Karlskoga förra helgen. Till Falkenberg sitter han förhoppningsvis på vassare material... ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti