Vad händer med SP-klassen 2008?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Kommer det vara någon fredagsträning innan första racet för SP? (2/5)

PÅ erf.nu så står det iallafall att det ska vara träning på fredagen. Det borde inkludera oss också. Det gjorde det förra året iallafall.
Förhoppningsvis så blir vi 10 stycken så att det blir något race

Tråkiga nyheter.
Min motor rasade under mitt andra pass på Anderstorp. Så chansen att jag kan köra Falkenberg känns rätt så liten just nu om jag inte lyckas vinna på lotto eller har turen att det finns en annan motor att få tag på.

Tråkiga nyheter.

Tråkigt med sallad men hoppas Du hinner få fart på grejjerna igen..

Finns väl tråkigt nog väldigt lite 400cc i Sverige! Race/track cykel och delar ligger på iofs på ebay.uk..

lycka till..

Last edited:
Nu har jag tagit ett steg mot SP 2008. Jag klarade licensen idag. :banana
Grattis :tummenupp

Skippar det fredagen får gå till att köra ner.

Tråkiga nyheter.
Min motor rasade under mitt andra pass på Anderstorp. Så chansen att jag kan köra Falkenberg känns rätt så liten just nu om jag inte lyckas vinna på lotto eller har turen att det finns en annan motor att få tag på.
Ajdå. Hoppas du har världens tur nu så du kan komma till start :tummenupp

Godkända däck till SP ?

Lite förvirrad eftersom det finns en 2-takts forum också. Men....

Enligt reglerna (se ERF -> SP -> Reglemente) så finns det en lista med godkända däck för 125 standard och Sportproduction.

Var är denna lista???? Vill ju inte komma till start och bli diskad för att köra med fel däck!

/Kris

Lite förvirrad eftersom det finns en 2-takts forum också. Men....

Enligt reglerna (se ERF -> SP -> Reglemente) så finns det en lista med godkända däck för 125 standard och Sportproduction.

Var är denna lista???? Vill ju inte komma till start och bli diskad för att köra med fel däck!

/Kris

Hejdu.

Det är alla DOTmärkta däck samt regndäck som du får köra på.

Eftersom jag verkar vara otursförföljd så kom jag endast ett halvt varv med den nya motorn innan den la av. Tyvärr så blir det inget Falkenberg för mig. Förhoppningsvis så funkar den prima till Anderstorp. Håll tummarna för mig.

Eftersom jag verkar vara otursförföljd så kom jag endast ett halvt varv med den nya motorn innan den la av. Tyvärr så blir det inget Falkenberg för mig. Förhoppningsvis så funkar den prima till Anderstorp. Håll tummarna för mig.

kom ut och fick hört de, för jäkla trist. hoppas de fixar sig fortare än fort :)

NÅ!! vart är folket, tydligen bara två som betalt in till falkenberg (sista betaldag igår).
Varför har ni andra inte fixat klart?

Alicia är ursäktad :(

/en som vill köra!

Nyheter
Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...