Vad händer med luffarturbon på ZX-6:a?

SimonJ

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX-6R
Hej,

funderar på att bygga streefighter av min ZX-6:a-98 & har då en fundering som jag inte lyckats hitta nåt vettigt svar på.
Vad händer med luffarturbon om jag plockar bort kåpor, luftintag mm? Kommer jag bli tvungen att bestycka om hojjen då eller fungerar det rakt av?

mvh
Simon

Funkar fint om du ser till att kolla en sak. Själva luftintagen kommer ut genom ramen och är riktade framåt i vilket fall. Men den slang som kommer från förgasarna och som slutar aldeles under instrumenten (typ) får du se till att göra fast så att den också pekar framåt!

SimonJ skrev:
Hej,

funderar på att bygga streefighter av min ZX-6:a-98 & har då en fundering som jag inte lyckats hitta nåt vettigt svar på.
Vad händer med luffarturbon om jag plockar bort kåpor, luftintag mm? Kommer jag bli tvungen att bestycka om hojjen då eller fungerar det rakt av?

mvh
Simon

OK, den som går in i nån form av grenkoppling eller? En tunnare slang på typ 1cm?
Det räcker alltså att den bara pekar framåt & också tar in luft?

Tack för svaret, skit bra.

Ägare av ZX-9R i streetfighter form har väl varit tvungna att montera in en liten tratt i luftkanalen bara för att inte motorn skall dra in för mycket luft och gå dåligt.

Jag var själv tvungen att minska luftintaget när jag plockade bort mina kåpor. Annars gick inte hojen rent.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti