Vad händer med inbetald premie om jag byter hoj?

Thunderbird

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
BMW F800s
Jag är färsk på det här med MC. Har bara haft hoj sedan i höstas. Har betalt in helår, och kommer eventuellt att byta cykel nu snart. Har försäkring i IF, deras Triumph-försäkring.

Vad händer med de pengar jag redan betalat in på min försäkring; följer de med cykeln till den nye ägaren, eller får jag tillgodoräkna dessa vid tecknande av ny?

Tackar på förhand!

/ "Grön"

Du får tillbaka den del av premien som du betalt men inte förbrukat. Kom bara ihåg att de flesta bolag som har helårspremie anser att större delen av kostnaden hör till sommarmånaderna.

Thunderbird skrev:
Jag är färsk på det här med MC. Har bara haft hoj sedan i höstas. Har betalt in helår, och kommer eventuellt att byta cykel nu snart. Har försäkring i IF, deras Triumph-försäkring.

Vad händer med de pengar jag redan betalat in på min försäkring; följer de med cykeln till den nye ägaren, eller får jag tillgodoräkna dessa vid tecknande av ny?

Tackar på förhand!

/ "Grön"

Dom får du tillbaka eller som tillgodo !!
Var jävligt snabb med att försäkra den nya bara om den är påställd, annars kommer svinen på Trafikförsäkringsföreningen och kräver 180 spänn om dagen :kulspruta

Du betalar bara för de dagar som hojen e påställd. Alltså ställer du av den idag den 5:e så betalar du bara för 5 dagar denna månaden. Men det tar ju ett tag innan du får pengarna.

Och som sagt. Glöm inte betala skatt och försäkring på den nya så fort som möjligt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park