Vad händer i vinter då?

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
är ju så jävla dött här så...
..tja vad har ni för planer?

själv ska jag plocka iordning ratstormen ordentligt till våren, lyckas jag få den såld så blir det antagligen en hojletar resa till tyskland.. CBR1000RR ligger högt på vill-ha listan.

(undrar vad FB säger isf, den dagen den sorgen :rolleyes: )

har hela vintern på mig att köpa ny skyddsutrustning med, den gamla är "hårdtestad" och har gjort sitt, hjälm har jag redan hitta och resten kommer på mässan.
önskar mig en DV kamera i julklapp och får jag den blir det ny ADHD rulle nästa år ;)

sven666 skrev:
är ju så jävla dött här så...

själv ska jag plocka iordning ratstormen ordentligt till våren, lyckas jag få den såld så blir det antagligen en hojletar resa till tyskland.. CBR1000RR ligger högt på vill-ha listan.

(undrar vad FB säger isf, den dagen den sorgen :rolleyes: )

har hela vintern på mig att köpa ny skyddsutrustning med, den gamla är "hårdtestad" och har gjort sitt, hjälm har jag redan hitta och resten kommer på mässan.
önskar mig en DV kamera i julklapp och får jag den blir det ny ADHD rulle nästa år ;)

Ja....vad händer. Ska sitta hemma och dricka öl, whiskey och Jäger :fyllisar Förhoppningsvis träna lite efter nyår, köpa skinnställ, kolla hockey, basta, vänta på sommaren, klä ut mig i tomtedräkt och lura tjejer att sitta i mitt knä och käka pizza

Och ja...det det är dött här

jag ar i thailand nu och det ar javligt skont hehe ha det fint hemma i kylan hehe

Fortsätta renoveringen från förra vintern, hade inte råd att lacka och kroma vissa detaljer till denna sommar´n. Väntar fortfarande på mitt 60 kuggs bakdrev samt nitverktyg, dags att bygga motorbåge och lite andra stunt prylar i vinter. Går allt som planerat så blir det två helt olika upsättningar med kåpor och dylikt till nästa säsong, har redan dubbla tankar och lysen bland annat. Funderar även på att bygga om röven helt och hållet, vi får se.

Sven: Om man ska renovera en cykel, behöver man inte då nåt som kan kallas cykel att renovera på. :D :D

Anderson skrev:
Sven: Om man ska renovera en cykel, behöver man inte då nåt som kan kallas cykel att renovera på. :D :D

mjo.. men jag har köpt en hel PALL med silvertejp så det ska nog bli fart på den ska du se!! :rolleyes: :tungan

du e kung sven..
Man ska aldrig underskatta magin med silvertejp.....
én annan går och drömmer om en k 5

Peter.s skrev:
du e kung sven..
Man ska aldrig underskatta magin med silvertejp.....
én annan går och drömmer om en k 5
En HELT annan drömmer om att få köra alls.......... :)
Blir klart dåligt med hojåkat denna säsongen :( får ladda hårt på snöscooter istället :yoparty

Silvertejp är mycket trevligt ja!! Får se om vi kan silvertejpa ihop räserNinjan för nåt race i år..............DET vore nåt det :Rockbanan

Verkligen dött här i boråstrådarna nu.
Jag flydde stan för att få lite riktig vinter i Åre men vad jag hört har det varit ganska rejält vinterväder hemma också? Försöker åka så mycket skidor som möjligt o surfar blocket emellanåt o kikar efter en hoj för sommaren. Delikat problem, välja hojmodell! :D

frekke skrev:
Verkligen dött här i boråstrådarna nu.
Jag flydde stan för att få lite riktig vinter i Åre men vad jag hört har det varit ganska rejält vinterväder hemma också? Försöker åka så mycket skidor som möjligt o surfar blocket emellanåt o kikar efter en hoj för sommaren. Delikat problem, välja hojmodell! :D

Ja, här händer det inte mycket. Komemr snö i tid och otid här...trist som f*n :( Känns som våren kommer dröja flera månader till. Hade gärna åkt lite skidor nu med...får väl slänga in någon skidfilm i DVDn...då känns inte snön så jobbig :tummenupp

Lust for Life skrev:
Det ser GRYMT ut :yoparty
Bra mix av "riktig" mc och bakåtlutad traktor på två hjul :tummenupp

hehe.. tackar...kommer nog bli bra när det blir klart...

mvh robban

Lite OT.
BIO-BILJETT SKÄNKES BORT

Jag har vunnit biljett till den här filmen citronträd och motorolja men den går ju inte här i Borås men ja tänkte att någon kanske ville få den gratis och gå på den i gbg.

Jag vann den av bike. Kontakta mig via PM om du vill ha den.

Last edited:
sven666 skrev:
1777396 är ju så jävla dött här så...
Jo lite planer har man allt haft i vinter. Eftersom sommaren i dagsläget känns jvligt långt borta och man är rejält åka sugen........ har jag nu sålt RF:en och köpt mig en Yamaha TTR 600 istället. Så nu skiter jag i om det snöar för här ska åkas hoj!!!!!

Tobbecoolio skrev:
2070938 Jo lite planer har man allt haft i vinter. Eftersom sommaren i dagsläget känns jvligt långt borta och man är rejält åka sugen........ har jag nu sålt RF:en och köpt mig en Yamaha TTR 600 istället. Så nu skiter jag i om det snöar för här ska åkas hoj!!!!!

nemän tobbe :) här händer det grejer ser man... ska det åkas 17 eller 18/21?

th0r skrev:
2074910 nemän tobbe :) här händer det grejer ser man... ska det åkas 17 eller 18/21?
Nja... däcken på motardfälgarna va inge vidare bra, och pengarna som blev över fick gå till hjälm och diverse skydd. så det blir 18/21 i år tror jag. dessutom bytte jag hoj för att det inte va roligt längre att åka asfalt. detta året är det grus som gäller :hihi

Tobbecoolio skrev:
2075390 Nja... däcken på motardfälgarna va inge vidare bra, och pengarna som blev över fick gå till hjälm och diverse skydd. så det blir 18/21 i år tror jag. dessutom bytte jag hoj för att det inte va roligt längre att åka asfalt. detta året är det grus som gäller :hihi

Okej, men du har möjligheten i alla fall i och med att du har fälgarna.. känns som du tagit ett klokt beslut gånger två.. hehe, jag är iofs lite sugen på ett par motardfälger, men det blir mest för att kunna åka till jobbet utan att slita allt för mycket däck..

th0r skrev:
2076072 Okej, men du har möjligheten i alla fall i och med att du har fälgarna.. känns som du tagit ett klokt beslut gånger två.. hehe, jag är iofs lite sugen på ett par motardfälger, men det blir mest för att kunna åka till jobbet utan att slita allt för mycket däck..
Kollade lite på däcken, och det är bara framdäcket som är katastrof,så om det är någon som har ett hyffsat framdäck att sälja för an billig peng......... :7peta det ska passa till en 17" cbr 900 fälg :Bugar .
Blev det nått sommarjobb på ericsson förresten??

Tobbecoolio skrev:
2078309 Kollade lite på däcken, och det är bara framdäcket som är katastrof,så om det är någon som har ett hyffsat framdäck att sälja för an billig peng......... :7peta det ska passa till en 17" cbr 900 fälg :Bugar .
Blev det nått sommarjobb på ericsson förresten??

Har inte hört något än, men det verkade lovande när jag pratade med helen tidigare..jag skulle söka den vanliga vägen och sista anmälningsdag var den 31 mars så än lär väl det ta ett tag innan man får höra något..

jag har planerat att jobba där i alla fall :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT