Vad händer ERF 2012?

Kanske borde starta en egen tråd men söker andra som vill köra lite stafett. Har en surgixxer från 04a som alla drar på rakan och har bara ambitionen att ha kul! Någon som vill haka på med sitt fordon?

Låter intressant, jag har en ännu surare gixxer som drar alla på rakan men kommer stå stilla i kurvorna... :hej

Kanske borde starta en egen tråd men söker andra som vill köra lite stafett. Har en surgixxer från 04a som alla drar på rakan och har bara ambitionen att ha kul! Någon som vill haka på med sitt fordon?

Låter kul, var hittar man info om det där? Minns att diskussionen var uppe för nåt år sen men inte hört nåt mer sen dess..

Några som skall köra vanilga ERF, och inte Stafett, som behöver förare?
Har ingen hoj längre nämlingen :(

Låter intressant, jag har en ännu surare gixxer som drar alla på rakan men kommer stå stilla i kurvorna... :hej

Kanon. Har en till med gixxer och stressflãkt som eventuellt vill haka pã. Om det lâter intressant?
Bôrjar också bli sugen att tvångsmata....

Kan du vara snãll att svara agile. Inlägget ovanfœr. #84.
Vill också fã mer info om mŒjligt.Tack.

Vad vill ni ha mer info om? Det blir en stafettklass i ERF, kör ihop med NEC/REC. Man får inte ha stor tank, utan max 18 liter, annars samma reglemente som NEC/REC. 2 eller 3 hojar, man flyttar transpondern istället för att byta förare.

Vad vill ni ha mer info om? Det blir en stafettklass i ERF, kör ihop med NEC/REC. Man får inte ha stor tank, utan max 18 liter, annars samma reglemente som NEC/REC. 2 eller 3 hojar, man flyttar transpondern istället för att byta förare.

Får man lånelåda då? Och får man ha sin fasta aktiv också? (Fast monterad 12V)

Då kan man alltså köra med sin vanliga Rookie- eller SST-hoj utan konstigheter :)?

Ok. Hur skall bytet med transporterna ske? Vid tankstation?
Hur bör man lösa montering och avmontering? Buntband och stå redo med avbitare? Extra säkra med silvertejp?

Ok. Hur skall bytet med transporterna ske? Vid tankstation?
Hur bör man lösa montering och avmontering? Buntband och stå redo med avbitare? Extra säkra med silvertejp?

Transponderbyte sker vid boxen, inte vid tankstället. Montering lämpligen med hjälp av ett transponderfäste som finns att köpa för en hundring.

Transponderbyte sker vid boxen, inte vid tankstället. Montering lämpligen med hjälp av ett transponderfäste som finns att köpa för en hundring.

Kan man lita på fästet rakt av eller bör man extrasäkra? Sätt både kamera och transponder flyga av mitt på banan och med lagen om allts jävligt lägger ju sig gärna saker nära idealspår. men vet ju inte om det var liknande fästen vid tillbuden.

När jag monterar så åker det både silvertejp och buntband på.
De gånger jag försökt köpa fäste på torpet, bland annat vid de 2 sprintloppen jag var med på förra året så var det slut på fästen så har inte haft möjlighet att se hur säkra dem känns.

Har du tips p å var man kan beställa i förhand ett bra fäste? Brånalt?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman