vad händer efter stölden och man ska köpa en ny motorcykel...

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
papprena är inlämnade till försäkringsbolaget och det verkar att jag får vänta i drygt en månad innan jag kan köpa en ny mc.
nu till eran hjälp......
verkar som man inte får betalt i kontanter av försäkringsbolaget,hur gör man då.
är man tvungen att gå till en återförsäljare och köpa en mc,för i så fall får man lägga till ett antal 1000 lappar för att få en likvärdig hoj.
eller kan man köpa privat och i så fall hur går det till då.
jag får väl reda på det så småningom av f-bolaget men vill gärna höra vad ni har att säga.....

Ja köpte ny hoj privat när min blev stulen.
Vui löste de så att vi skrev kvitto där de bland annat stod att affären är avslutad när försäkringsbolaget har betalt in beloppet på säljarens konto i den å den banken. Sen skicka ja bara in det kvittot, som var signerat av mig och säljaren, till försäkringsbolaget.
Svårare än så va de inte...

Annars lägger man ut cash själv, och skickar in kvitto till försäkringsbolaget så betalar dom ut pengar till dig. :)

Beror väl lite på vilket fb du har.
Jag har Bilsport och mc. Där var det inga pengar utan köp av cykel som gällde.
Jag köpte min privat och fb satte in pengar på köparens konto när jag bad om det. Har för mig att det var nåt papper som skulle fyllas i oxå.
Inga problem alls faktiskt.
Gäller ju bara att du har lite koll på säljaren så att han verkligen lämnar över cykel när han fått pengarna på kontot.
Tycker att de hade en generös syn på ersättningen oxå. Mycket bra att ha att göra med.
Rekommenderas varmt. Inte minst för deras oslagbara priser på försäkringar.

Surt att vänta en månad bara
Lycka till.

Jag köpte min privat och fb satte in pengar på köparens konto när jag bad om det. Har för mig att det var nåt papper som skulle fyllas i oxå.
Gäller ju bara att du har lite koll på säljaren så att han verkligen lämnar över cykel när han fått pengarna på kontot.
Tycker att de hade en generös syn på ersättningen oxå. Mycket bra att ha att göra med.

Lycka till.

låter bra,jag har bilsport/mc så jag tackar och bugar:tummenupp

Som sagt, det beror på vilket försäkringsbolag du har. Bilsport & MC betalar tydligen bara ut ersättning vid köp av ny mc, men när min DRZ 400 SM blev stulen för något år sedan fick jag kontanter utbetalda till mitt konto. Motorcykeln var försäkrad hos Vesta och det var inga som helst problem. När den varit borta i 30 dagar betalade de ut en högst rimlig ersättning direkt till mitt konto. Att det var en låg självrisk vid stöld (1500 eller 3000 kr har jag för mig) var dessutom ett plus.

Lycka till.

Själv hade jag 25% i självrisk så vet inte om det är så dunder med bilsport&mc

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026