Vad händer 2007 med sp 250

björn.e skrev:
2563248 Lägg ner nu köp dig en er6:a så ska jag ge dig en kanna whooopppasss med en sv :D

björn

Ja, precis så blir det faktiskt! Tänkte klart idag. Bring em on man! :)
 
BRH Racing ER6

BRH Racing (Br. Hörbergs Racing Div.) tar fram ett racepaket på ER6or till föprare som ska köra Sportproduktion.
Hojarna kommer att säljas till riktigt förmånliga priser utrustade med det som behövs för racing (Alu. styre, kraschpuckar, bobbiner, racefotpinnar och kåpor dvs. ersättning för lyse/kåpa fram)
Maila mig på: kristoffer@brh.se för mer information i december.

:tummenupp
 
vet nån hur många bakhjuls hästar en er6 eller en sv650 har??
torrvikt är också intressant?

en frisk aprilia rs250 har ca: 59hk på slangen, frågan är hur pass mycket lättare den är?
jag har kört lite gata med en ny sv650 och jag tror med race däck så ska det gå att köra minst en sek fortare än en aprila på att varv på tex kga...
så jag "tror" inte en aprilia har nått att hämta i klassen längre tyvärr?
jag menar det hela går juh ut på att va snabbast och komma först över linjen.

ps. min okonkurrenskraftiga 250sp som vann cupen 2006 men nu inte har en chans är till salu. :rolleyes:

/Brink
 
ER-6n 72 hk och 174 kg torr, ER-6f 178 kg torr och den borde ha samma effekt.

SV650 72 hk och 165 kr torr.

Enligt res. hemsidor
 
vet nån hur många BAKHJULS HÄSTAR en er6 eller en sv650 har??
har någon tex kört nån av dessa hojar i bänk?


/Brink
 
BrInK skrev:
2576133 vet nån hur många BAKHJULS HÄSTAR en er6 eller en sv650 har??
har någon tex kört nån av dessa hojar i bänk?


/Brink

http://images.google.se/images?hl=sv&q=sv650+dyno&btnG=Sök+bilder

SV650 verkar ha ungefär 67 bakhjulshästar.
SV650-HP-Dyno.jpg


ER-6 verkar ha ungefär samma enligt dom två inläggen längst ned här:
http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=273&postdays=0&postorder=asc&start=45
 
flykay76 skrev:
2574478 BRH Racing (Br. Hörbergs Racing Div.) tar fram ett racepaket på ER6or till föprare som ska köra Sportproduktion.
Hojarna kommer att säljas till riktigt förmånliga priser utrustade med det som behövs för racing (Alu. styre, kraschpuckar, bobbiner, racefotpinnar och kåpor dvs. ersättning för lyse/kåpa fram)
Maila mig på: kristoffer@brh.se för mer information i december.

:tummenupp
Kawwabunga va bra :D
 
nu när motarderna försvinner från RR- träsket får ju dom som gillade det något som liknar det iaf...
 

Bifogat

  • w604h408_00000340490C8BBC.jpg
    w604h408_00000340490C8BBC.jpg
    45.3 KB · Visningar: 107
BrInK skrev:
2575540 vet nån hur många bakhjuls hästar en er6 eller en sv650 har??
torrvikt är också intressant?

en frisk aprilia rs250 har ca: 59hk på slangen, frågan är hur pass mycket lättare den är?
jag har kört lite gata med en ny sv650 och jag tror med race däck så ska det gå att köra minst en sek fortare än en aprila på att varv på tex kga...
så jag "tror" inte en aprilia har nått att hämta i klassen längre tyvärr?
jag menar det hela går juh ut på att va snabbast och komma först över linjen.

ps. min okonkurrenskraftiga 250sp som vann cupen 2006 men nu inte har en chans är till salu. :rolleyes:

/Brink

nej det blir slutet pa 2-taktare i den klassen. en (mycket) duktig forare kan satta samma varvtider med en aprilia, problemet nar man blandar klasserna ar att 250an tappar sitt trumf, kurvahstighet. det gar helt enkelt inte att kora fort nar det star ett skitigt disel eldat lok :huvet parkerad i varje kurva, for att sedan aka skiten ur dig pa rakstrakorna
 
tallner skrev:
2582658 nej det blir slutet pa 2-taktare i den klassen. en (mycket) duktig forare kan satta samma varvtider med en aprilia, problemet nar man blandar klasserna ar att 250an tappar sitt trumf, kurvahstighet. det gar helt enkelt inte att kora fort nar det star ett skitigt disel eldat lok :huvet parkerad i varje kurva, for att sedan aka skiten ur dig pa rakstrakorna

Kan du inte bara runda den tunga 4t cykeln på yttern? Det vore snopet för alla tunga 650 cyklar, eller hur? Har du bra utgångshastighet på nästa lilla raka så hinner 650 cykeln aldrig upp dig eftersom dom startar att gasa senare. 65 hk på bakhjulet (72 på veven) och 170 kg är ju inte så imponerande. Dessutom är deras fjädring rätt gungig som standard. Jag tycker i alla fall att det vore kul om en massa 2t 250 piskade dom snabbaste 650 ångvältarna. (inte för att jag har en 250, men det vora kul att se ändå.)
 
Kris955 skrev:
2582781 Kan du inte bara runda den tunga 4t cykeln på yttern? Det vore snopet för alla tunga 650 cyklar, eller hur? Har du bra utgångshastighet på nästa lilla raka så hinner 650 cykeln aldrig upp dig eftersom dom startar att gasa senare. 65 hk på bakhjulet (72 på veven) och 170 kg är ju inte så imponerande. Dessutom är deras fjädring rätt gungig som standard. Jag tycker i alla fall att det vore kul om en massa 2t 250 piskade dom snabbaste 650 ångvältarna. (inte för att jag har en 250, men det vora kul att se ändå.)

Det är bara det vanliga svenska, gnälla gnälla nag nag. Inte se något positivt i förändringar. Bara se problem och hinder och svårigheter.

Måste ta mig över till England och köra några försäsongsrace och värma upp :-)

I deras 'sportproduktion' körde du 'standard 250 tvåtakt' eller 'standard 400 fyrtakt' i valfritt skick. Givetvis var alla motorer topptrimmade, det är ju klart när det är räjsing. Standard är att modellen härstammar ifrån en standardhoj. Det gnälls inte, går hojen för långsamt trimmar man och sedan bromsar man 50 meter senare i startsvängen :kryckor

Kör i vanliga fall mest i Formula 80-87, dvs Classic racings nyaste klass och vissa skillnader i körstil mellan en lätt 250 tvåtakt och en 1100 fyrtakt finns men det är inga större problem. Det finns bromsar, styre och gas.

Hamnade i England ihop med ungefär 30st nyare R1, gsx1000 k5/6 etc, 4st 600 och en 400 samt min och fars 250or. Var bara att köra och ha kul, gick att ha roliga fajter med en ny 1000cc också.
 
BrInK skrev:
2575540 ...jag har kört lite gata med en ny sv650 och jag tror med race däck så ska det gå att köra minst en sek fortare än en aprila på att varv på tex kga...
så jag "tror" inte en aprilia har nått att hämta i klassen längre tyvärr?
jag menar det hela går juh ut på att va snabbast och komma först över linjen.
...

Jag tror att du har fel, jag TROR så mycket att jag skulle vilja säga att jag vet att du har fel men det gör jag ju såklart inte, ja vet alltså.

Har kört med SV:n ett antal varv på bana och RS ett fåtal varv och kan väl inte direkt jämföra. Ändå tror jag att är både SV:n och RS:en orginal kommer blåryket vinna om det är likvärdiga förare som sitter på. Obs, nu känner jag bara till SV av årsmodell -00 men antar att det inte hänt så mycket på fjädringsfronten till nyare modeller.

Är också mycket tveksam till om SV:n har något "raktfram"-övertag att tala om, på långrakan (Sviestad) kommer SV:n upp i drygt 200 och samma sak gäller väl RS:en?? Sen kommer Bergskurvan och SV:ns bromsar gör inte att inbromsningen känns som en tvärnit direkt. Så ja, kapar du 1 sek på gelleråsen vs. det gamla 250SP rekordet blir jag imponerad...
 
Visst skulle en motard sitta fint i den här klassen? Jag finner inget som förbjuder dom iaf.

Ungefär samma hk som era racehojar i en Husaberg 650/Aprilia SXV 550. Väger mindre gör dom också. Runt 120 kg ligger båda 2 på om jag inte minns fel.

Visst inte lika bra aerodynamik, men jag tror inte dom blir värst långt efter med lite trim på, kanske rentav tvärtom. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top