Vad hände vid skogskyrkogården 14juli många som åkte dit????

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Skogskyrkogården 14juli vad hände? Åkte förbi såg att det var massa poliser. Verkade som om de gjort en flygande besiktning på typ alla hojar som var där? Många som åkte fast?
 

sportbike

Guest
En sak har jag lärt mig efter alla år bakom styret, ser du en målad bil med lampor på taket, ta en annan väg!
 

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
En sak har jag lärt mig efter alla år bakom styret, ser du en målad bil med lampor på taket, ta en annan väg!

Om du TAR en annan väg kan ju ingen annan åka på den. Du måste lova att lämna tillbaka den! Vilka sjukt stora packväskor du måste ha!:tummenupp

Fatta rubrikerna:
[I]"MC åkare tog Nynäsvägen. Trafikanter får åka via Sorunda istället." Vägverket: "-Dom här MC gängen måste stoppas! Nu har dom "gått" för långt."[/I]
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Jo men det var säkert 20 poliser, mc-polis samt helikopter och de flesta antar jag inta ens satt på hojen utan stod och snacka när dem kom från båda hållen och spärra av :(
 

Slike

Bikerboyz.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Norrby
Hoj
XR650R Crf450x
Det var lite halvmycket poliser, många +2 skrevs ut en hel del böter med.. dock så täckte de nog inte ens framkörningen av helikoptern. :näsblod
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lite som gamla dagar vid Brostugan, när Farbror blå stod och delade ut inbetalningskort vid infarten till alla som svängde in.
:D

Men det var ju först efter att sporthojar, speciellt från en känd tröjklubb, började hänga där på slutet av 90-talet. Istället för stänga av hojen och mingla runt på träffplatsen och kolla på balla byggen som alla andra, så ägnade sig denna lilla nytillkomna grupp åt att dra på bakhjulet och börna fram och tillbaks över nockebybron hela kvällen inför den av samma orsak växande skaran av tonårsmoppekillar som stod längs vägen. Även fürsten var där och hetsade.

Tidigare var det ju en träff som inte polisen brydde sig om. Mest bil- och hojbyggare som trivdes nere vid kafeet/vattnet och som när de for hem, ibland gasade till lite extra med sina hotrods och harleys för fjortisklumpen, då var det inga problem.

Sedan flyttade tröj/fjortisklumpen till Tyresö och nu börjar ju onsdagsträffen vid Brostugan tack och lov att hämta sig igen. Skulle dessa sporthojsgäng av vildhjärnor med myror i baken komma till den liknande torsdagsträffen för hojar vid Röda Kafeet så skulle den fina gamla träffen "bli förstörd av polisen" också. Trots att den existerat i över 20 år och ofta samlar hundratals motorcyklar varje torsdag under sommaren.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top