Vad hände under 80-talet?

finns de inget nytt så omforskas de på gammalt.. de måste ju ha nått att göra

Det vet ju alla att man inte får tinitus och andra hörselskador av musik man gillar... :rolleyes:
Jag har inte läst artikeln men jag tycker att detta är en grej som är vettig att ta upp.
MEN man behöver ju inte ta upp det som att just MP3-spelarna är problemet.
Tinitus är ett verkligt helvete att leva med, lägg därtill ljudöverkänslighet så har man ett jäkligt allvarligt handikapp som faktiskt är väldigt svårt att leva med.
Det värsta är väl att det figurerar en sån massa bullshit om att man tex inte skulle skadas om man lyssnar på favvobandet eller om man lyssnar på ljud man gillar. Hmm....lite som att man inte skulle bli alkoholist bara för att man tycker sprit är gott? :näsblod
//Tobbe

Samma rubriker fanns på 80-talet, med enda ändringen att de skrev "Din freestyle kan orska hörselskador!"

OT i tråden, men Walkman på engleska, Freestyle på svenska :3freak

SSB skrev:
Samma rubriker fanns på 80-talet, med enda ändringen att de skrev "Din freestyle kan orska hörselskador!"

OT i tråden, men Walkman på engleska, Freestyle på svenska :3freak

Walkman är ett varumärke som ägs av Sony, freestyle är företeelsen bärbart ljud, fast ordet används mycket riktigt bara i Sverige.

McB skrev:
För att sälja lösnummer måste man skapa rubriker.
Jo visst är det så, kanske är det också ett sätt att nå ut med ngt som alla "redan vet"?
För dessa skadorna ökar ju markant.
MEN då kommer vi genast in på ett fenomen som jag och mina kollegor diskuterade på rasten för ett par dagar sedan.
Vi konstaterade att det var evigheter sedan vi elsanerade ngt nu, kan det bero på att det inte stått ngt i tidningarna om det på en hel evighet?
För när detta hade som störst medialt intresse så var det mängder av människor som skulle elsanera hemma och på sina arbetsplatser.
Är elallergikerna tillgodosedda med sanerade anläggningar eller sitter det ett mörkertal och lider av elallergi som inte vet vad det är dom lider av för att tidningarna slutat skriva om det?

Vi är en lättpåverkad djurart, så mkt är sant.
Och så länge som tidningarna skriver ( vilket dom så gott som gör varje dag ) om DÖDLIGA sjukdommar som man inte vet om att man har så kommer en del av befolkningen tro att dom är sjuka medans en del kommer sucka djupt och skita fullständigt i att tidningarna skriver om ett nytt dödligt virus som faktiskt existerar OM detta nu skulle inträffa.
Jag tycker att media idag förbrukar mer och mer av sin trovärdighet genom att skriva om just nämda saker, plus att man hellre skriver om en storbystad blondin som blivit tankad på krogen och sedan bryter klacken påväg hem till ligget.
Nä, visst är det så att man numera bara suckar djuuuupt över diverse varningar som dom skriver...
Detta har ju då gjort att ett intressant reportage om tex just hörselskador inte når fram om man inte skriver ngt i stil med "Din fjollpod kan strypa dig och orsaka dödlig hörselskada som medför mjältbrand i vaden".
//Mr Longwriting

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...