Vad hände sen? ASIEN.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Nu verkar det som alla glömt katastrofen i Asien.Jag förljer Pigges öde på www.ior.nu grymt tragist.Det går inte en dag utan att jag tänker på alla bilder man sett och historier man hört.Bävar för den dagen då man springer på en massa bilder på döda barn osv på www.

Så fort tv-kamerorna slocknat så glöms det väldigt fort bort tyvärr. Tror det kan vara bra rent psykiskt att glömma det. Trots allt så mår man inte bra av att tänka på alla människor som dött. Må alla vila i frid. Inte så att jag struntar i allt som hänt, men man måste gå vidare.

En polare i min klass kom hem igår från Thailand (inte katastriofområdet), han berättade att vissa Thailändare liksom "skojade" eller raljerade om katastrofen. Han såg även Thailändare med stora bilar, som sålde skor och tillhörigheter till döda i katastrofen.

Tragiskt.

Blev påmind idag då jag pratade med en bekant om olyckan. hans familj kommer aldrig att glömma det även om dom lyckligt nog kom hem hyfsat helskinnade allihop. Dom har det riktigt jobbigt med sömnsvårigheter hos dom vuxna och barnen har drabbats av "posttraumatisk stress" och har jobbigt att klara av vardagen utan att få hjärtklappning osv. Men tids nog kommer nog dom också förhoppningsvis att komma över detta, även om minnena alltid kommer att finnas kvar!

Min mamma är psykiatriker i sthlm... just nu har hon nästan bara patienter som kommit hem från Thailand...

En Herre på jobbet förlorade Sonen, sonhustrun och båda deras tonnårsbarn. Så jäkla tungt för honom. Han var sjäv nere 3 dagar efter katastrofen för att leta. Skitdålig hjälp har han också fått från UD och komunen. Tex psykologen han var hos första gången hörde aldrig av sig mer även fast hon lovade att göra det.

JB

Inför skolstarten kom det ett brev ifrån skolan som talade om att det var några som saknades, både elever och lärare. Idag i DN fanns en stor dödannons. En liten pojke på 12 år har förlorat hela sin familj. Mamma, pappa, lillasyster och storebror. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att komma hem ensam till ett stort hus utan sin familj. Jag förstår inte, hur orkar man, hur orkar man gå vidare? :(

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN