Vad hände med SH?

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Swedies inlägg ovan slår huvudet på spiken. Jag älskade sporthoj, och älskar fortfarande sporthoj, med förändringarna. Motsvarande grupp på Facebook ger mig näsblod och AIDS av att läsa:näsblod. Nivån av humor i stil med kJetTIng i taket, fuck-you-burnout var ändå bra mycket bättre här på SH även på den "gamla goda tiden".

Det är något med forumformatet som helt enkelt gör det mer trivsamt. Och all samlad kunskap man kan hitta! Bara man minns tråden eller har sparat den... Lycka till att leta upp tråd nummer 7478005 i en facebookgrupp, om "den där jävla kontakten till den där jävla prylen".



Konkurrera med advrider?

Var med i någon mc-grupp på facebook i ett halvår, sen orkade jag inte längre. Några som hela tiden vill trolla och några som hela tiden blir krEnkta så det står härliga till av trollandet, som de läser som sanningen...

/R
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Var med i någon mc-grupp på facebook i ett halvår, sen orkade jag inte längre. Några som hela tiden vill trolla och några som hela tiden blir krEnkta så det står härliga till av trollandet, som de läser som sanningen...

/R

Sant så in i helv. Enda grupperna på facebook som håller good standard är modellspecifika grupper av egen erfarenhet. Antagligen för att alla drar åt samma håll-syndromet.

Men SH kommer alltid vara en del av mig, även fast det inte är lika mycket drag som förr. Som Swedie sa, det är väldigt skönt att allt inte behöver vara LIVE hela tiden.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Det är väl gränsfall om jag hör hemma hör med min viffer, men kunskapen som finns samlad är svårslagen. Håller med om modellspecifika grupper!

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det är väl gränsfall om jag hör hemma hör med min viffer, men kunskapen som finns samlad är svårslagen. Håller med om modellspecifika grupper!

Skickat från min H8324 via Tapatalk


klart du är välkommen med din VFR :) i slutändan är vi alla hojåkare och även fast sidan heter sporthoj så är det inte så det ser ut idag. dödsmaskinspiloter är nästan sällsynta på forumet.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är väl gränsfall om jag hör hemma hör med min viffer, men kunskapen som finns samlad är svårslagen. Håller med om modellspecifika grupper!

Skickat från min H8324 via Tapatalk

VFR är väl en SportHoj? :Bugar 50 kubik till borde inte göra den sämre med en sådan stamtavla...

https://www.youtube.com/watch?v=iO9YVYg4FyU

https://www.youtube.com/watch?v=Cy0SPp6yy2c&t=1s

klart du är välkommen med din VFR :) i slutändan är vi alla hojåkare och även fast sidan heter sporthoj så är det inte så det ser ut idag. dödsmaskinspiloter är nästan sällsynta på forumet.

Har jag av misstag loggat in på ett GlidarHojForum? :va
För slutsatsen SportHoj = Dödsmaskinspilot brukar inte komma från motorcyklister med kunskap! :fakta

https://www.youtube.com/watch?v=5qhznCrg5eQ

Nu finns det olika anledningar att vara på ett forum för motorcyklister. Jag är inte emot glidare och har träffat många trevlig människor som kör andra sorters motorcyklar.

Här gillar man inte längre att köra snabbt. Vad är nästa steg?

<SvenssonHoj.com>

För oss som aldrig kör fortare än skyltad hastighet!
:D
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det viktiga med en mc är inte att köra snabbt utan att köra snyggt!
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Definitionen av en sporthoj är enligt mig att man kör den -aktivt... glidare åker man, inget fel i det men väsensskilt från vad sporthojar är till för.

Nu kommer det väl nått klipp på en stolle på en HD på bakslangen eller på bredkas nedför en kurvig asfaltsväg

- jag tar det...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Definitionen av en sporthoj är enligt mig att man kör den -aktivt... glidare åker man, inget fel i det men väsensskilt från vad sporthojar är till för.

Nu kommer det väl nått klipp på en stolle på en HD på bakslangen eller på bredkas nedför en kurvig asfaltsväg

- jag tar det...

Helt rätt, aktivt. Gillar man att åka motorcykel finns det andra forum.
Men gillar man inte SportHojar finns det andra forum.

https://www.youtube.com/watch?v=JQW5h_mffdo

Jag kör slanglöst på de flesta av SportHojarna men jag slangar ändå! Slangar bensin mellan bensintankarna! :)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Wow, hojen i det klippet kördes ganska aktivt, en ER6a va?

:D

Det låter inte tvåcylindrigt i mina öron men datorn, och mina öron, kan göra att jag hör fel! :)
Att tävla på Isle of Man utan att köra aktivt är omöjligt. Man kan puttra runt med en ER6 eller så kan man tävla och då, naturligtvis, köra aktivt som BG!

Hittar inte BG så här är det någon annan som kör en ER6!:tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=IaVyNxGDTB4
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det låter inte tvåcylindrigt i mina öron men datorn, och mina öron, kan göra att jag hör fel! :)
Att tävla på Isle of Man utan att köra aktivt är omöjligt. Man kan puttra runt med en ER6 eller så kan man tävla och då, naturligtvis, köra aktivt som BG!

Hittar inte BG så här är det någon annan som kör en ER6!:tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=IaVyNxGDTB4
Det tragiska är att jag inte klassar ER6 som en sporthoj och ändå skulle föraren i videon köra åttor runt mej på ön även om jag satt på 200hk R1 :rodnar

Fast den hade ju faktiskt clip on och det är väl det som gör en hoj till sporthoj, iaf enl försäkringsbolagen :D
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det tragiska är att jag inte klassar ER6 som en sporthoj och ändå skulle föraren i videon köra åttor runt mej på den gröna ön även om jag satt på 200hk R1 :rodnar

Fast den hade ju faktiskt clip on och det är väl det som gör en hoj till sporthoj, iaf enl försäkringsbolagen :D

Försäkringsbolagens logik, eller brist därpå, kan vi lägga därhän men ER-6 kan mycket väl vara en SportHoj! :fakta
Inte i min smak visserligen men det betyder inte att det är fel bara att det inte är min typ av SportHoj! :tungan

https://www.youtube.com/watch?v=Wf4bXFOg8JQ
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top