Vad hände med priserna?

Ja, billigaste R6:an just nu ligger på 6200 €, och då är det en -99 med 4200 mil på mätaren :huvet

det är ju helt vansinniccccccssssh. Jag fattar inte hur folk kan vilja ligge ute med sin annons en längre tid och tjata med massa eventuella köpare när man kan sälja den snabbt för en lägre summa direkt. Allt detta för att spara några tuselappar...

Ett gott garv på blocket!!!
http://www.blocket.se/vi/15600667.htm?ca=15_s

Hojen är ju fan en 02:a Vilket jävla skämt alltså!!¨

hahahahahahaa

ni

Ni måste ju förstå att man kan pruta rätt mycket på hojarna på blocket.

Allt handlar om att hitta rätt säljare och för säljaren rätt köpare.

Jag skulle iaf inte ge bort min hoj för 40-45k bara för att nån gröngöling på sporthoj tycker det är ett passande pris.

Ni måste ju förstå att man kan pruta rätt mycket på hojarna på blocket.

Allt handlar om att hitta rätt säljare och för säljaren rätt köpare.

Jag skulle iaf inte ge bort min hoj för 40-45k bara för att nån gröngöling på sporthoj tycker det är ett passande pris.

Det jag talar om är årsmodeller 99-01 och det faktum att hojen snart är 10 år, ägaren får ju släppa den till vilket pris han/hon vill men det är ju inte det den här frågan går ut på. Jag är ute efter respons på om det är mer folk än jag som tycker det är hutlöst att begära 65k på en R6 01 samt att de priser för R6 (99-01) rent allmänt är väldigt högt?

Det jag talar om är årsmodeller 99-01 och det faktum att hojen snart är 10 år, ägaren får ju släppa den till vilket pris han/hon vill men det är ju inte det den här frågan går ut på. Jag är ute efter respons på om det är mer folk än jag som tycker det är hutlöst att begära 65k på en R6 01 samt att de priser för R6 (99-01) rent allmänt är väldigt högt?

Det var inte dig jag syftade på :) Visst håller jag med om att 50k för nåt lik från -99 som gått 4-500mil är vansinnigt men det är ju trots allt säljaren som bestämmer priset.

Jag letar själv efter en yamaha r1 02-03 för max 60k men finns inte en chans att hitta någon. Jag köper efter säsongen för 50k istället :P

Gällande den för 65k så lär den aldrig bli såld.

Jag köpte en R6:a -00 för 4 år sen.
Pris: 43.000:- (ok, vinterpris)
Skick: som ny.

Varje höst och vår......samma snack.

Det här är väl inget nytt..........
Säljaren vill ALLTID få så MYCKET betalt som möjligt.....
Köparen vill ALLTID betala så LITE som möjligt.....

Men....varje affär är unik och det finns MASSOR av saker som spelar in om
det blir affärr eller inte......INGET är hugget i sten.

Varför skulle inte den R6:an bli såld.......?

Det kanske slutar med en bytesaffär.....bil, båt, tuggummiautomat eller nått
annat som säljaren kan tänka sig......i byte, eller som dellikvid.

Har ni aldrig gjort såna affärer....?

Är det kontantaffär....eller har säljaren möjlighet att hjälpa till och ordna
finansiering.....har han det så har han också möjlighet att ta ett helt annat pris.

SEN.......hur kan man bedömma en VARA utan att ha sett, känt, och
kontrollerat i verkligheten....?

KentW

Summan av kardemumman är: Anledning till varför priserna på hojarna ligger på den nivå de gör idag är för att folk köper dem.
(sen finns det ju någon enstaka dåre som tror att motorerna är guldplätterade på insidan med de räknas inte)

Ifall de inte skulle säljas så sjunker priset automatiskt till rätt nivå. Det brukar regleras rätt snabbt.
Antingen köper man eller så låter man bli. Kanske blir hojen köpt av någon annan som inte tycker priset är dyrt eller så kanske säljaren inser att han får svårt att sälja den o dumpar priset.
Personligen så brukar jag alltid lägga mig lägst för att slippa vänta på att "rätt" köpare dyker upp.

(Förövrigt så var R1, 2002:an någon drog upp från blocket inte alls farligt dyrt med sina 64.000. De ser fort nya ut o går jävligt bra....sålde min för 61.000 i höstas förövrigt)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025